וידאו אינסטגרםמשפיענים
וידאו אינסטגרםמשפיענים

שלושה כלים שיעזרו לדחיפת השיווק באמצעות משפיען במדיה החברתית Three social Media Tools to Jumpstart Your Influencer Marketing

שלושה כלים שיעזרו לדחיפת השיווק באמצעות משפיען במדיה החברתית

שיווק וקידום באמצעות משפיענים היא בהחלט אחת משיטות השיווק המבטיחות ביותר בשנים האחרונות.

ב-2016 השימוש במשפיענים ככלי פירסום לבעלי עסק, תפס תאוצה בעיקר ברשת האינסטגרם.

מחקר מקיף בנושא מגלה לנו ש- 86% מהמשווקים בארה”ב השתמשו בטקטיקת שיווק באמצעות משפיענים, 94% מהם מצאו שהיא אפקטיבית.

טקטיקת שיווק זו פותחת בפנינו עולם חדש, ומאפשרת למותגים ואף לבעלי עסקים קטנים להתחבר עם קהלים שונים בדרכים טבעיות ורלוונטיות יותר. ובכך מאפשרת לבעלי עסקים להגיע לקהל יעד ממוקד ואיכותי.

אנו חיים בעולם מוצף בתוכן ולכן עלינו לבחון כל הזמן שיטות קריאייטיביות על מנת לקדם את העסק שלנו, לבנות מערכות יחסים ולטפחם לאורך זמן.

בתור בעלי עסק נרצה לעבוד עם אנשי תקשורת חברתיים בעלי השפעה.

במאמר זה נמצא שלושה כלים שיעזרו לנו לנהל את הקשרים ומסעות הפרסום באמצעות המשפיענים.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

1) שותפות עם משפיענים לגיטימיים באמצעות HYPR

אחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר בתחום השיווק המשפיענים הוא הונאה, כאשר משפיענים מזויפים קונים את העוקבים בכדי להיראות בעלי השפעה.

זו גם אחת הסיבות לכך שהמותגים אינם רואים תוצאות חיוביות ממסעות השיווק באמצעות המשפיענים שלהם.  

בכדי להעצים את המאמצים השיווקיים שלנו להשפיע בשנה הקרובה, נצטרך מדדים וכלים חדשים בכדי לגלות משפיענים אמיתיים שנוכל לעבוד איתם.

HYPR הוא מנוע חיפוש מתקדם אשר מסייע למציאת משפיענים אמיתיים במדיה החברתית, מכל מיני פלטפורמות שונות כמו: פייסבוק, טוויטר, Instagram, Pinterest, ו- YouTube.

HYPR מארגנת מידע מהמדיה החברתית, בכדי להתאים בין מותגים למשפיענים בנישה הספציפית למותג, בליווי תירגוט קהל יעד ספציפי אשר פוטנציאל לגלות עניין במותג.

בעת ההרשמה, HYPR מאפשר לנו לחקור את הפלטפורמה בתקופת ניסיון ללא תשלום.

לאחר מכן, יהיה עלינו לשדרג לאחת משלושת תוכניות המנוי, בהתאם לצרכיי העסק שלנו.

שותפות עם משפיענים לגיטימיים באמצעות HYPR

זיהוי הנישה של המשפיענים שלנו 

הצעד הראשון הוא להשתמש במילות המפתח העיקריות שלנו בכדי למצוא את המשפיענים המתאימים למותג שלנו.

משם נוכל לסנן את התוצאות על ידי:

  • קהל (דמוגרפיה של אנשים העוקבים והמנהלים אינטראקציה עם משפיענים בנישה שלנו).
  • משפיען (גיל, מיקום, מין וכו ') לדוגמה, אם מסע הפרסום שלנו מכוון רק לנשים, נוכל לסנן את החיפוש לנשים בלבד.
  • פלטפורמה (לדוגמה, אם אנו מתכננים מסע פרסום בווידאו, נוכל לבחור לראות רק משפיענים מה- YouTube).
זיהוי הנישה של המשפיענים שלנו דרך HYPR

הכוח המרכזי של כלי חיפוש זה הוא היכולת להשתמש במסנני חיפוש אלה, על מנת למצוא את המשפיענים הטובים ביותר, אשר תואמים את מטרות מסע הפרסום שלנו, בהתבסס על גיל היעד, המין, ההכנסה, המיקום וכו.

בנוסף, נוכל לראות פרטים חשובים (תיאור ואינטרסים של קהלים מרכזיים) וערכים (מספר העוקבים והמנויים בכל פלטפורמות המדיה החברתית שבהם הם שימשו כמשפיענים) של כל אחד מהמשפיענים במבט אחד.

כך נוכל לקחת בחשבון ערכים חשובים יותר כגון מעורבות, סוג קהל וכדומה, בכדי לעזור לנו להתחבר למשפיענים אמיתיים.

HYPR מאפשר לנו למיין את התוצאות לפי ערכי מעורבות שונים, כולל מספר התגובות, הסימוני 'אהבתי' ושיתופים לכל פוסט.

כאשר אנו מרוצים מהתוצאות, נוכל לשמור כל אחת מהגדרות החיפוש שלנו.

כל פרופיל של משפיען מסייע לנו לקבל החלטה מושכלת, ונוכל לראות את האינטראקציות האחרונות שהתקבלו בערוצים העיקריים של המשפיענים ואת עוצמת המותג האישית שלהם (באיזו תדירות מחפשים את השם שלהם ב- Google, על סמך Google Trends).

זיהוי הנישה של המשפיענים שלנו ב HYPR

 

2) פיתוח עובדים כמשפיענים פנימיים בתוך העסק באמצעות smarp

אלמנט חשוב של שיווק באמצעות משפיענים שרוב המותגים לא שמים דגש עליו, הוא גידול ופיתוח משפיעני רשת בתוך העסק עצמו.

רוב בעלי העסקים מסתמכים אך ורק על משפיענים חיצוניים במסעות הפרסום שלהם.

לעומת זאת יש לחשוב על שינוי המיקוד במשפיענים, על מנת להגדיל קולקטיבית את השפעת המדיה החברתית של המותג שלנו.

  • חברי הצוות שלנו נמצאים איתנו לאורך זמן, ולכן זוהי השקעה לעתיד המותג, וכמו כן חיסכון בהוצאות.
  • העובדים שלנו "מקבלים" את העברת ההודעות שלנו. וכעובדים שכירים בחברה הם בעלי מחוייבות רבה יותר לחברה, וסביר לוודאי נרגשים ובעלי תשוקה רבה יותר לגבי העתיד של העסק שלנו.
  • העובדים שלנו מכירים את המוצרים, כך שהם יוכלו לשים אותם בהקשר המתאים ביותר. העובדים שלנו יאהבו שאנו עוזרים להם להפוך למנהיגים בתעשייה, כך שהם יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה יותר מאשר משפיענים חיצוניים.

Smarp היא פלטפורמת תמיכה בעובדים, אשר יכולה לעזור לנו לעודד את העובדים לתקשר עם משפיענים בנישה שלנו במדיה החברתית, וחשוב מכך, זוהי פלטפורמה שיכולה לעזור לנו "לגדל" משפיעני מותג בתוך העסק שלנו.

אפליקציה זו מאפשרת לנו ניסיון חינם ל- 14 יום. לאחר מכן, יהיה עלינו לשדרג לאחת התוכניות בתשלום.

עם Smarp, נוכל ליצור פיד מאוחד ומאורגן של כל נכסי המותג, ובכך לאחד את המשאבים החיצוניים עבור העובדים שלנו, בכדי לסייע להם בשיתוף במדיה החברתית.

פיתוח עובדים כמשפיענים פנימיים בתוך העסק באמצעות smarp

 

המערכת המובנית של Smarp המקנה נקודות, שימושית מאד להנעת העובדים לתנועה ופעולה בשיווק במדיה החברתית בתוך בית העסק.

לא רק שהמערכת תפעיל את כל שגרת השיתוף בחברה, היא גם שימושית עבור תמריץ לחברי הצוות.

המערכת בעצם מקנה נקודות לעובדים, כאשר הם:

  • לחצו על ו / או שיתוף את העדכונים/ פוסטים שלנו.
  • הזמינו חברים להצטרף.
  • הציעו קישורים נוספים  של החברה.   

כל חברי הצוות יכולים לאמת את חשבונות המדיה החברתית שלהם (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram וכד ') כדי לשתף בקלות את עדכוני החברה בעדכונים הציבוריים שלהם.

עידוד העובדים לקיים אינטראקציה עם משפיענים (במיוחד דרך טוויטר)

המעבר מהיותנו איש קשר בלבד לשותפות עסקית מוצלחת, כולל נקודות מגע חשובות רבות לאורך הדרך, במיוחד עם המשפיענים שיש להם הרבה הצלחות מהעבר.

כיצד נוכל לגרום למשפיענים לשים לב למותג שלנו ולהפוך אותם למשפיענים בתוך העסק?

הצוות שלנו הוא התשובה המושלמת, כי המשפיענים הם בני אדם והם מעדיפים לתקשר עם אנשים אמיתיים, ולא רק עם מותגים ומנהלי חשבונות.

עם Smarp נוכל:

  • להודיע הודעות לכל חברי הצוות באופן מיידי.
  • נחליט כמה נקודות להקצות לכל פעולה שתתבצע על ידי המשפיען.
  • איפשור שיתוף של רשתות והודעות. מנהלי מערכת יכולים לכתוב מראש הודעות אופציונליות שיוצגו בשידור חי במדיה חברתית.

טיפוח משפיעני רשת בתוך העסק הפרטי שלנו 

מלבד עידוד חברי הצוות שלנו להגדיל את נקודות המגע המשמעותיות של המותג שלנו עם משפיענים מבחוץ, SmarpScore גם תסייע לנו לזהות כישרון פנימי ולא רק משפיעני חוץ, ובעצם לפתח קהל משפיענים פנימי בתוך העסק.

SmarpScore שואפת להניע את חברי הצוות שלנו להיות פעילים יותר במדיה החברתית ולבנות את המעורבות החברתית שלהם במדיה. ועל פי רמת המעורבות שלהם הם מקבלים ניקוד.

הציון של כל עובד מחושב על פי קריטריונים אלה:

  • SmarpScore לוקחת בחשבון את מספר האינטראקציות (סימוני 'אהבתי', 'שיתופים מחדש', 'תגובות', 'התגובות' וכו '), שנוצרו מעדכוני המדיה החברתית של עובדי Smarp. הערה: איכות השיתוף עדיפה מעל כמות השיתוף. לדוגמה, ל- 10 tweets שיצר 100 תגובות תהיה השפעה רבה יותר מ -1,000 טוויטים שיצרו 100 תגובות.
  • שיתופי פוסטים של השבוע האחרון משפיעים על הניקוד יותר מאשר שיתופים מהחודש שעבר. לשיתופים "ישנים" למעלה מ- 6 חודשים אחורה, אין השפעה בכלל.
  • SmarpScore שוקלת גם את הביצועים של משתמשים אחרים (כל חברי הצוות בחברה מושווים זה לזה, ולכן הערכים האלה אינם מבודדים).
טיפוח משפיעני רשת בתוך העסק הפרטי שלנו באמצעות SmarpScore

 

מערכת הניקוד היא דרך מצוינת לתמרץ ולהגדיל את השפעת המדיה החברתית על החברה שלנו, ומאפשרת לה לצמוח ולעודד עובדים לחתור לאינטראקציות משמעותיות.

3) הערכת קמפיינים באמצעות משפיעני שיווק עם Oribi Analytics

לאחר שמסע הפרסום באמצעות המשפיען פועל ומתפקד, כיצד אנו מבצעים מעקב והערכת אפקטיביות של הקמפיין?

נרצה למקד את המעקב על אפקטיביות הקמפיין, דרך הערך העסקי בפועל ולא רק בתנועה שהקמפיין יצר.

בעזרת Oribi Analytics  נקבל תובנות ממוקדות וברורות יותר, המתמקדות בכל אחד ממסעות הפרסום השיווקיים שלנו.

הערכת קמפיינים באמצעות משפיעני שיווק עם Oribi Analytics

 

יש ליצור חשבון חינם ב Oribi, להתקין קוד ייחודי, ולתת לו קצת זמן לאסוף נתונים. מסיבה זו, מומלץ להתחיל את התהליך לפני השקת מסע הפרסום. תוכניות בתשלום מתחילות ב $ 29 לחודש.

מעקב אחר מטרות קמפיין המשפיענים

לאחר ש Oribi יאסוף נתונים, נוכל להתמקד בכמה פעולות החשובות למסע הפירסום, כמו למשל:

  • קליקים על "הצטרף כמנוי" (המטרה העיקרית).
  • לחיצה על קישורים מצורפים (זוהי פעולה שמראה בעיקר עד כמה משתמשי המדיה החברתית מעוניינים ללמוד יותר על המותג).

Oribi מאפשר לנו לעקוב אחר הביצועים של המדיה החברתית שלנו, ובודקת את מסעות השיווק באמצעות משפיען מקרוב, כך שנוכל להתאים את הטקטיקה שלנו לעתיד.

נוכל לראות את המסע של כל לקוח בפירוט, מה שיאפשר לנו להבין טוב יותר אילו פעולות הם מבצעים לאחר שהם רואים את הפוסט באמצעות המשפיען ולגלות:

על איזה לחצן לחצו? מדוע לא הצליחו להירשם כמנוי? מדוע הם עזבו? ומה יכול היה להסיח את דעתם? ואיך נוכל לשרת אותם טוב יותר בעתיד?

לסיכום

שיווק באמצעות משפיענים הוא אחד הכלים היצירתיים ביותר בזירות השיווק הדיגיטלי.

זה דורש מאיתנו להקים קבוצת עובדים טובה,עם הרבה סבלנות, וניסיונות זהירים רבים בכדי למצוא טקטיקות וטריקים שיהיו יעילים ספציפית עבור המותג שלנו.

שלושת הכלים לעיל יהיו לעזר רב בתוך תהליך השיווק באמצעות המשפיענים, ויעזרו לנו לחדש ולהעצים את האסטרטגיה של החברה.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

מאמרים נוספים