שיווק באינסטגרם : המדריך המושלם בכדי להגיע לתוצאות מירביות
בואו נודה בכך, אינסטגרם היא פלטפורמה שצומחת במהירות רבה, והרבה עסקים חושקים להיכנס לעולם הזה, על מנת לחזק את הנוכחות שלהם בעולם המדיה הדיגיטלי.
לאחרונה, גל של תוכן חזותי וויז'ואלי גורף על פני כל הרשת. וכבר הובן לכולנו שזהו המפתח לערוץ שיווקי מצויין עבור מותגים.
לכן יצרתי מדריך לתחילת העבודה באינסטגרם, שיכלול טכניקות שנוכל לנקוט, בכדי לקבל יותר עוקבים ולהגדיל את הפעילות בחשבוננו.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו
איך להשתמש באינסטגרם?
רוצים לדעת איך להשתמש באינסטגרם, איך לתפעל אינסטגרם או איך לשווק את העסק באינסטגרם? קודם כל, עליכם ליצור חשבון אינסטגרם. וכמובן לדאוג שהפרופיל שלכם כולל כל מה שצריך.
מדריך לפתיחת חשבון באינסטגרם
הצעד הראשון ביצירת נוכחות בחשבון האינסטגרם שלנו, הוא יצירת עמוד המותג או פרופיל החברה.
התהליך די פשוט וקל. נסתכל על החלקים העיקריים של יצירת פרופיל באינסטגרם שבאמת אי אפשר לפספס:
שלב ראשון – הוספת תמונת פרופיל מתאימה לחשבון
עבור מותגים, תמונת הפרופיל בדרך כלל צריכה להיות משהו שהוא 'אייקוני' , או משהו שייצג את החברה שלנו.
ברוב המקרים, תמונת פרופיל עבור מותג, תהיה הלוגו של החברה, כפי שנראה לעיל בדוגמה של רשת בתי הקפה הפופולרית "סטארבקס."
הסיבה שמותגים משתמשים באייקונים חזותיים, היא כי לאורך זמן אנשים זוכרים אייקון שהוא בולט ומושך את העין.
שלב שני – כתיבת ביו (BIO) משכנע בפרופיל
כאשר המותג לא ידוע ומוכר כמו "סטארבקס", הביו של המותג הוא בהחלט השלב החשוב ביותר בעת הגדרת החשבון.
אינסטגרם מקציבה לנו 200 תווים לספר לעולם למה דף האינסטגראם שלנו שווה שיעקבו אחריו. נרצה לציין בביו מהו השירות או מהו המוצר שאנו מציעים.
בנוסף, יש לנו הזדמנות לנקוט גישה דומה ל"סטארבקס" ולעודד את העוקבים שלנו לשתף תוכן רלוונטי למותג שלנו, באמצעות שימוש בהאשטאג ספציפי.
מה מומלץ לכלול בביו (BIO) ?
האשטאגס– שימוש בהאשטאגים שרלוונטיים למוצר שלנו.
תיאור– חשוב להציג את סגנון המותג שלנו בצורה ברורה.
קריאה לפעולה– בין אם היא מציינת תיוג תמונה או הורדת אפליקציה – נרצה לפנות אל העוקבים שלנו, ולעוקבים חדשים.
שימוש באימוג'י– משתמשי אינסטגרם עושים שימוש רב באימוג'י, מה שמוסיף אווירה קלילה, ציורית וצבעונית לחשבון.
בנוסף ניתן להוסיף את הדוא"ל או פרטים ליצירת קשר.
שלב שלישי – הוספת כתובת URL לדף האינסטגרם
חשוב שנדחוף את המשתמשים שלנו לאורך הדרך לרכוש כמה שיותר, והאתר שלנו צריך להיות שדרה שבה זה יכול להתרחש.
בנוסף, עלינו לוודא שכתובת האתר שלנו מפנה משתמשים לאתר ידידותי לנייד. זאת שכן רוב התנועה באינסטגרם מתרחשת דרך מכשיר נייד. אין צורך להישאר עם אותה כתובת אתר לאורך תוחלת החיים של חשבון האינסטגרם. תמיד נוכל לעדכן את חשבוננו בדומיינים שונים, בהתאם לתוכן שברצוננו להדגיש באותו הזמן.
לדוגמה, אם אנו מנסים להעלות את המודעות לאפליקציה או מוצר שאנו משווקים, נוסיף קישור לאפליקציה או מוצר זו.
שיווק באינסטגרם : מדריך לתוצאות מירביות
לאחר שיצרנו את הפרופיל שלנו באינסטגרם, יש כמה דברים פשוטים שאנו יכולים לעשות בכדי להפיק את המירב מהרשת, להגדיל את החשיפה למותג, לעודד מעורבות רבה של צרכנים, ואפילו מכירות מקוונות.
בסופו של יום, לאחר פתיחת חשבון, נרצה ליצור מעין קהילה באינסטגרם, שתייצר תוכן מעורר השראה, ומעורר שיח. תוכן שימשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלנו.
באיזה סוג של תמונות נשתמש באינסטגרם?
צריך לדעת איזה סוג של תמונות יעזור לנו למצוא הצלחה. עם הרבה מחשבה נצטרך לעלות תמונות שייצרו עניין וימשכו קהל חדש.
יש כמה אפשרויות שאינסטגרם מציעה לנו בעת העלאת הפוסט:
הסוג הסטנדרטי ביותר של תוכן אשר אינסטגרם מציעה היא- תמונה רגילה. זוהי תמונה אחת שנמצאת בפיד שלנו. כך זה היה כשאינסטגרם רק התחיל, אך מאז, הפורמטים של התוכן השתנו .
כעת, יש באפשרותנו את היכולת לשתף קטעי וידאו באינסטגרם ישירות לפיד. ישנה האופציה לעלות וידיאו בשידור חי (LIVE). אפשר לשתף סיפורים באינסטגרם, כמו ב-Snapchat. או להעלות תמונות וסרטונים מרובים בבת אחת כמו ב-Facebook.
כדי להשתמש בפורמטים אלה כראוי, עלינו להתחיל בהבנת קהל היעד שלנו. בנוסף, עלינו לחשוב על הסיפור או המסר שהמותג שלנו מנסה לספר או להעביר. אחרי שנעשה זאת, תהיה לנו הבנה ברורה יותר של קהלי יעד אופציונליים למותג שלנו.
אינסטגרם בנויה על עמוד שדרה של תכנים חזותיים איכותיים
כן, יש באינסטגרם הרבה תמונות באיכות ירודה. אך רק מי שמרבה ליצור תוכן ויראלי, מקורי ואיכותי – מצליח ליצור מעורבות רבה בחשבונו.
כמותג, חשוב להתמקד באיכות חזותית, ולחשוב יותר מנקודת מבט של חוויית המשתמש. נרצה ליצור תכנים חזותיים שיהדהדו עם הקהל שלנו ברמה הרגשית. בכך נגרום להם לאהוב את הפוסט, ואולי אפילו לשתף אותו.
מדריך שיווק באינסטגרם: סוגי מסרים או תכנים שכדאי לשתף באינסטגרם
מותגים ממוקדי תוכן
פירסום תמונות דרך המדיה חברתית, תמיד היו דרך קלה עבור מותגים להתחבר עם הקהל.
האמירה "תמונה יכולה לדבר במקום 1000 מילים" היא קלישאה אבל זה קלישאה מסיבה.
העובדה הבסיסית היא שאנו כבני אדם, מקודדים בקפדנות בכדי לשפוט ולפתח רגשות ברגע שאנו רואים משהו.
הכוח בשימוש חזותי בשיווק, יוצר גישה יעילה מאוד לתיקשור עם הצרכנים.
מותגים המשתמשים באינסטגרם, מבינים את החשיבות של סיפור סיפורים. בין אם זה באמצעות תמונות של המוצרים שלהם או תמונות של התוצאות משימוש במוצרים.
ישנה חשיבות רבה לחשיפת המוצר בצורה ויזואלית, כך שנוכל להראות לצרכן מה אנו מציעים.
חבל לפספס את ההזדמנות להשתמש בפלטפורמה זו. וכדאי מאד להציג את המוצר או את היתרונות שלו על הצד הטוב ביותר.
ב LuLuLemon למשל, נוכל לראות בבירור איך המותגים האלה מספרים את הסיפור שלהם בדרכים שונות. LuLuLemon פחות מתמקדת בהצגת המוצר שלהם והלוגו של המותג. היא יותר מתמקדת ברעיונות והרגשות שקשורות במותג.
העלאת סיפור תגובתי ממותג (Reactive Storytelling)
סיפור ריאקטבי הוא שילוב של רעיון מוצלח יחד עם מסר שיווקי משכנע.
כאשר אנו כעסק משתמשים ב Reactive Storytelling , אנו יכולים למנף את ה'אמת האנושית', אירוע או תובנה ייחודית, בכדי לקבל משוב מיידי מקהל היעד שלנו.
שיווק באינסטגרם באמצעות שימוש ב- Meme
ה-memes או מימס, אם תרצו, זה בעצם רעיון די מגניב שמופץ באמצעות האינטרנט בצורה ויראלית, וזוכה לפרשנויות שונות. מדובר בתמונות, צילומים או ציורים שמביעים רעיון מסוים. בדרך כלל בתוספת טקסט קצר ומצחיק. זוהי דרך קלה ליצור באז ולהצית שיחה על המותג שלנו.
העלאת סטורי המבוסס על תרבות פופ
החברה שלנו תמיד נלכדת על ידי תרבות הפופ. בין אם מדובר בסדרת להיט חדשה בטלוויזיה כמו Game of Thrones או באלבום חדש של ג'סטין ביבר. תרבות הפופ היא כוח מניע לצורכי תקשורת וצרכנים.
מינוף תרבות הפופ מהווה הזדמנות מצוינת עבור מותגים לפירסום באמצעות אינסטגרם. זוהי דרך קלה להתחבר עם הקהל שלך ובהחלט ייצור מעורבות גבוהה לפוסט.
קידום באינסטגרם ע"י העלאת תוכן ממאחורי הקלעים
תוכן זה יראה את פעילותו הפנימית של הארגון/מוצר שבידנו.
בימים אלו, אנשים מחפשים שקיפות פנימית, כזו שתאפשר להם להסתכל על איך הדברים בנויים או מה בדיוק נעשה בתוך הארגון שאנו מציגים.
אנחנו חיים בעידן שבו כולם רוצים לדעת הכל. לכן מאד מומלץ לעלות תוכן שמסביר על כיצד המוצר מיוצר, על השימוש בו וכולי.
שימוש בציטוטים בעלי השראה ומוטיבציה
ציטוטים אשר יכולים להצית רגשות בקרב הלקוחות או קהל היעד שלנו, היא הדרך האפקטיבית ביותר להניע לקבלת לייקים, הערות, שיתופים וכל סוג של התחברות למותג שלנו.
מחקרים מראים כי ככל שהרגש חזק יותר, כך גדל הסיכוי שהמשתמש הסופי יגיב לתוכן שהצית את התגובה הרגשית.
לכן, נרצה להוסיף ציטוטים לתוך העדכונים שלנו ולעורר רגשות של השראה ומוטיבציה בקהל שלנו. המפתח הוא לזהות אילו ציטוטים יוכלו להדהד עם הקהל שלנו.
שיווק באינסטגרם – מדריך למתקדמים:
איך לקחת את חשבון האינסטגרם לשלב הבא?
שימוש בטקטיקות והטכניקות שצויינו מעל, יאפשר למותג שלנו להתפתח ובכך נחזק את הקשר שלנו עם הקהל ולצמוח במהירות.
במהרה נוכל לראות מעורבות רבה מצד העוקבים שלנו, כמו לייקים, שיתופי פוסטים ותגובות שונות.
ובכל זאת נשאלת השאלה כיצד נוכל לקחת את זה לשלב הבא?
שיווק באינסטגרם למתקדמים: איך המותג יכול להתבלט עוד יותר?
1) שיווק באינסטגרם באמצעות ניהול תחרויות
התקווה שיש לנו בעת המיתוג שלנו, היא לא רק למשוך משתמשים לשתף פוסטים שלנו, אלא גם לעודד משתמשים אחרים ליצור משהו משלהם.
כאשר משתמשים יוצרים תוכן המשוייך למותג שלנו, תוכן זה משתלב עם הסיפורים האחרים שנמצאים בפיד. וזה בהחלט יעזור לפתח את סיפור המותג הכולל.
לכן נרצה לעודד את העוקבים שלנו מכל רחבי העולם ליצור מעורבות, על ידי ניהול תחרות כלשהיא, שבסופו יהיה זוכה אשר יזכה בשירות או במוצר שלנו.
המשתמש כמובן יצטרך להעלות פוסט מסויים שקשור לקמפיין שלנו בליווי ההאשטאג הספציפי. כך הוא ימשוך אלינו קהל חדש ומגוון. זהו סוג של תוכן שנוצר על ידי משתמשים שמושפעו ישירות מהמותג, אך נעשה בדרך ייחודית ומשכנעת.
2) שימוש בהאשטאגים רלוונטים
האשטאג הוא בעצם "סמל" המאפשר למנועי חיפוש באינטרנט למצוא ולקטלג הודעות, מילות מפתח ובמקרה של אינסטגרם-תמונות.
לדוגמה, אם נקליד #dog או #dogs בלויווי לאחת התמונות שלנו, כל משתמש בכל מקום בעולם שיחפש "כלב" או "כלבים" ימצא בקלות את התמונה שלנו ותמונות של משתמשים אחרים באמצעות שימוש באותו ההאשטאג.
זוהי הזדמנות מצוינת להרחיב את טווח ההגעה של התמונות שלנו לקהל נרחב יותר.
משתמשים רבים עוקבים אחר האשטאגים מרובים על בסיס קבוע, בכדי לראות אילו תמונות אנשים משתפים בנושא מסוים שמעניין אותם.
מתוך הכרה בכך, אנו בתור מותג, צריכים לחשוב איזה האשטאגים רלוונטיים לתמונות שאנו מעלים לחשבוננו.
הנה דוגמא לשימוש בהאשטאג כמו- #ThrowbackThursday אשר מצורף לתמונה ישנה שהמשתמש בחר לשתף עם העוקבים שלו. בתור מותג, נוכל לנצל את המגמה הזו, על ידי מציאת תמונות ישנות של הצוות שלנו, משרדים, מוצרים או כל מותג רלוונטי, ולשתף אותו בצירוף להאשטאג זה.
3) קריאה לפעולה
בפייסבוק, ישנו רעיון שמותגים רבים משתמשים בו, והוא מעין "פיתיון", כאשר אנו שואלים את העוקבים שאלה, או הצעה לפעולה כמו "עשו לייק לסטטוס זה אם אתם אוהבים את יום שישי!"
הנעות לפעולה אלו, ייצרו אינטראקציה בדרך כלשהי. בין אם זה לייק, או שיתוף. כל תגובה תפעל לטובת קידום ושיווק המותג.
באינסטגרם, במקום לבצע את הקריאה לפעולה בתיאור הטקסט המשויך לתמונה, מותגים רבים כוללים את הקריאה לפעולה ישירות במראה החזותי. כמו בדוגמא הבאה:
האינטראקציה ביננו לבין העוקבים שלנו היא הסיכוי הטוב ביותר לקיום מעורבות ארוכת טווח.
ככל שנקבל יותר מהר מעורבות על הפוסט שהעלנו, כך ייגברו הסיכויים שאינסטגרם תציג את התוכן שלנו לכל העוקבים. כן, בעקבות השינויים באינסטגרם, לא כל הפוסטים שלנו ייראו על ידי כל העוקבים שלנו.
מינוף קריאה לפעולות היא אחת הדרכים לפעול "נגד" האלגוריתם של אינסטגרם.
שיווק באינסטגרם – סיכום
שימוש באינסטגרם כדרך לשווק את המותג שלנו, יכול להניב תוצאות מדהימות, כמובן כאשר הכל נעשה בצורה נכונה וממוקדת.
חשוב לזהות ולנתח את התוכנית הדיגיטלית הכוללת שלנו ולקבוע אם האינסטגרם מתאים לקהל שלנו.
טיפים אלה יעזור לנו בשלב התכנון. אבל ישנו צורך כל הזמן לדחוף את עצמנו, ולהיות חדשניים ולחשוב אחרת.
נשאף ליצור נתיב משלנו ולהשתמש באינסטגרם בצורה הטובה ביותר, שתקדם ותשווק את המוצר שלנו, וכמובן תעזור לנו ולהתחבר אל הקהל שלנו.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו