רבים מאיתנו מעלים סרטונים ליוטיוב, אבל לא מצליחים להגיע לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של יוטיוב.
במאמר הזה סיכמתי כמה נקודות שיסייעו לכם לנצל את האלגוריתם של יוטיוב ולהביא לכך שאת קטעי הוידאו שהעליתם, יראו כמה שיותר אנשים.
השתמשו במילות חיפוש רלוונטיות
כדי להתעלות על המתחרים שלכם ושקטעי הוידאו שלכם יופיעו בחיפוש יוטיוב לפניהם בכמה שיותר מילות חיפוש – אנחנו חייבים לדעת – מה בדיוק אנשים מחפשים ביוטיוב.
כיצד מגלים מה אנשים מחפשים ביוטיוב?
ניתן להשתמש בכלים החינמיים, כמו keywordtool.io/youtube) Keyword Tool) או (Youtube Trends (www.google.co.il/trends
או שאפשר להשתמש בכלים שהם בתשלום, כדוגמת VideoCent ו- vidlQ
בכלים שאינם חינמיים, ניתן לקבל קצת יותר נתונים מהכלים החינמיים וכמו כן הם יתנו לנו אינדיקציה אמיתית – עד כמה קשה יהיה לדרג ביטוי ספציפי.
כדאי לנסות ולמצוא מילת מפתח שיש לה מספר חיפושים גבוה ככל האפשר ובמקביל היא אינה תחרותית מדי, כלומר – לא רבים מדי משתמשים בה.
יעול ואופטימיזציה לסרטון הוידאו
יוטיוב היא אמנם רשת חזקה, אך עדיין מתקשה לקרוא את תוכן וידאו, כך שחייבים להגיד לפלטפורמה על במה בדיוק עוסק הוידאו. ואת זה עושים דרך תגיות, או – meta data.
שימוש נכון בתגיות ביוטיוב, יאפשר למחפש למצוא אתכם בקלות יותר על פי הרלוונטיות של אותן מילים. הדירוג שלכם בחיפוש יעלה וככל שימצאו אתכם יותר על פי מילות המפתח, יוטיוב (שזה גוגל בעצם), ימנפו את הסרטון שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
כותרת סרטון ביוטיוב
מומלץ להשתמש בתגיות, ביטויים ומילות מפתח ככל הניתן, ללא שזה יראה כ"ספאם" בכותרת הסרטון, וזאת כחלק מאופטימיזציה וסיוע בהעלאת הדירוג בתוצאות החיפוש של יוטיוב.
גם תיאור סרטון הינו חשוב לקידום הדירוג בתוצאות החיפוש של יוטיוב, כיוון שהוא מכיל מילות מפתח שיסייעו להגיע אל הסרטון בקלות יותר בתוצאות החיפוש.
אני גם ממליצה לשים תמיד לינק לאתר חיצוני (אם יש כזה כמובן) כחלק מהנעה לפעולה של גולש וכדי לכוון אותו לכתבה מלאה בנושא באתר המכירתי.
גם כתוביות על הסרטון מצוינות להעלאת הדירוג של הסרטון במנועי החיפוש.
מקסום זמן צפייה בסרטון וידאו ביוטיוב
זמן צפייה בסרטון הינו גורם חשוב מאד בדירוג הסרטון בתוצאות מנועי החיפוש. חשוב להגדיל גם את אחוזי הצפייה בסרטון, וגם את אורך הסרטון שנצפה, כדי להגדיל את הדירוג.
כלומר – מומלץ לעשות את הסרטון כמה שיותר בעל ערך ומעניין.
אני ממליצה לוותר על ההקדמות, כי אנשים ידלגו עליהן וממליצה לוותר על סיומות, כי אנשים יעצרו את הסרטון רגע לפני שהסיומת תתחיל ובכך, הם יצפו בפחות אחוזים מהסרטון ויקטינו את האפשרות לדירוג גבוה במנוע החיפוש. תתחילו ישר מהפואנטה של התוכן שאתם רוצים להעביר בסרטון, תנו ערך לכל דקה בסרטון, כדי שלא ידלגו על חלקים ממנו ויצפו כמה שיותר בכל אורכו.
אפשרו לאנשים לראות יותר מוידאו אחד שלכם ברצף
למה זה טוב?
קודם כל – ככל שיותר סרטוני וידאו שלכם נצפים – כך האלגוריתם של יוטיוב ימנף את הסרטונים שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
בנוסף – האלגוריתם של יוטיוב גם רואה שישנו חיבור פנימי בין סרטוני הערוץ (ע"י "הערות", עליהם תכף נשוחח) – והרשת תמנף את הערוץ עצמו בתוצאות מנועי החיפוש.
דרך טובה לעודד את המבקרים בסרטון וידאו שלנו, לצפות בסרטוני וידאו נוספים שלנו, היא להשתמש בתמונות או סרטונים ממוזערים לחיצים בתום הוידאו (כרטיסי סיומת הם נקראים). כרטיסי סיומת הם מצוינים כהנעה לפעולה, מעוררים סקרנות ויגרמו לאנשים ללחוץ על הסרטון הבא ולהכנס אליו.
"הערות" הן גם דרך טובה וחשובה כדי לקשר בין סרטונים והיא הנעה מצוינת לפעולה לגולש המבקר בסרטון, כהתנעה שלו לעבר הסרטון הבא.
שמרו על תוכן עקבי
רשת יוטיוב (ממש כמו בעליה – גוגל) אוהבת עקביות. אני ממליצה להעלות תכנים באופן קבוע ככל הניתן, כך יוטיוב תמנף את תכני הוידאו גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש.
מומלץ גם להתמקד בתכנים על נישה מסוימת ולדבוק בה. כאשר יוטיוב רואה שיש מיקוד ונישתיות בתכנים ובאופי מבקרי הערוץ – זה מסייע מאד לערוץ להופיע גבוה יותר במנועי החיפוש. אם הערוץ שלכם מגוון מדי בתכנים – האלגוריתם של יוטיוב עלול להתעלם מקיומכם.
טיפוח של מעורבות הקהל
תגובות, לייקים וצפיות מרובות, מראות ליוטיוב כי הסרטונים שלכם מעניינים את הקהל שמבקר אותו. אני ממליצה ליצור הנעה לפעולה שמדרבנת אנשים לא רק לעשות מנוי אלא גם ללחוץ על כפתור הלייק ולהגיב לסרטון. אתם יכולים לשאול אותם – מה דעתם על הסרטון, או על התוכן, מה הם היו עושים, שישתפו מחשבה/ דעה שלהם על הסרטון/ פתרון או ניסיון שהיה להם עם תוכן הסרטון, וכדומה.
ושוב – ככל שיש יותר אינטרקציה בתוך הסרטונים שלכם – כך יוטיוב תמנף אותם גבוה יותר במנועי החיפוש.
סרטונים אשר אין בהם תגובות/לייקים וכדומה – כנראה שיש להם בעייתיות, או שאינם נותנים ערך.
סרטונים כאלה לא ימונפו ע"י האלגוריתם של יוטיוב וכמו כן – יהיו פחות אמינים בעיני הגולש שהגיע לצפות בהם.
מקווה שעזרתי 🙂
בהצלחה!
טל