שיווק באינסטגרם
אסטרטגיית סיפורים באינסטגרם

אסטרטגיית סיפורים באינסטגרם: כיצד ליצור סיפורים שיתרמו לעסק Instagram Stories Strategy: How to Make Stories That Benefit Your Business

אסטרטגיית סיפורים באינסטגרם- איך ניצור סיפורים שיתרמו לעסק

במרץ 2017 השיקה אינסטגרם את אפשרות הפרסום במוצר הדגל שלה, הלא הוא הסטורי (Story).

הסטורי מציע למותגים ולעסקים, דרך נוספת להגיע לקהל רב יותר באמצעות פרסום.

הפרסום בסטורי זמין עבור פרופיל אינסטגרם עסקי בלבד.

משתמשים "נתקלים" במודעות אלו תוך כדי דפדוף בין סטוריז שונים של חברים או חשבונות אחריהם הם עוקבים.

במידה והסטוריז האלו מתורגטים כראוי, ההשפעה שלהם יכולה להיות גדולה במיוחד.

בעיני משתמשי האינסטגרם, הסטורי נתפס כפוסט אותנטי ואמין יותר, כזה שחושף סיטואציות יום יומיות ומספר את הסיפור של אותו פרופיל.

האותנטיות הזו גורמת למשתמשים רבים לגלות עניין רב יותר.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

מדוע כדאי ומומלץ ליצור סיפורים באינסטגרם?

בעולם של שיווק דרך מדיה חברתית, ובמיוחד בעולם של אינסטגרם, הסטורי הוא מקום חשוב מאד להיראות בו, עבור העסק/ המותג שלנו.

סיפורי אינסטגרם חשובים כי כל כך הרבה אנשים משתמשים בהם וצופים בהם.

נכון לעכשיו, באינסטגרם יש יותר מ 800 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש, ויותר מ 500 מיליון אנשים נמצאים באינסטגרם כל יום. מאותם משתמשים יומיים פעילים, כ -300 מיליון משתמשים באינסטגרם סטורי.

אסטרטגיית סיפורים באינסטגרם

אינסטגרם סטורי- פתח לדיאלוג עם הלקוח

דו"ח של אינסטגרם מראה כי אחד מכל חמישה סיפורים, מוביל לקבלת הודעה ישירה.

במילים אחרות, כאשר אנו יוצרים תוכן מסוים, יש לנו הזדמנות להתחיל שיחה עם לקוח פוטנציאלי ב- 20% מהמקרים.

אנחנו אפילו לא צריכים לעשות "מהלכי מכירה", כי הצפייה בסטורי מספקת למשתמש הבנה ברורה יותר על המוצר.

עבור בעל עסק או משווק, ההזדמנות לדיאלוג הוא ניצחון ענק ותרומה מצויינת לעסק.

מאז הושק הפיצ'ר של סיפורי אינסטגרם, משתמשים מקדישים זמן רב יותר באינסטגרם, ומתמקדים בסיפורים יותר מאשר בפיד עצמו.  .

עבור כל עסק, לקוחות אשר "שוכחים" את העסק, הוא הסיכון הגדול ביותר.

פירסום ותיחזוק הסטורי באינסטגרם, יוכל לאפשר לעסק שלנו להישאר בראש מעיינם של המשתמשים, וייפתח את הדלת לדיאלוג עם הלקוח הפוטנציאלי.

אלגוריתם של הסטורי באינסטגרם

אף על פי שרשתות חברתיות לא מספקות למשתמשים את הפרטים על האופן שבו האלגוריתמים שלהם עובדים, אינסטגרם לאחרונה חושפת את האלגוריתם משום שמשתמשים רבים הביעו לאחרונה את חוסר שביעות רצונם מכך.

לדברי אינסטגרם, האלגוריתם יוצר חוויה ייחודית לכל משתמש.

האלגוריתם של אינסטגרם בוחן מספר גורמים מרכזיים בכדי לקבוע מתי אנו מציגים תוכן.

הרבה ממה שאנו רואים תלוי בדרך כלל בתוכן הספציפי שבו אנו מתעניינים באינסטגרם.

כמות הזמן שאנו משקיעים באפליקציה ישפיע גם על התוכן שיעלה לנו לפיד.

ככל שנבלה זמן רב יותר באפליקציה, כך נראה תוכן חדש ועדכני יותר.

אם נצפה בסיפור של מישהו, וניכנס לחנות האון ליין שלהם, או נענה על הסקרים שלהם, סביר להניח שנראה יותר פוסטים שלהם בפיד שלנו, והסיפורים של אותו חשבון שהתעניינו בו, יוצעו לנו בין הראשונים. 

כמו כן, סיפורי אינסטגרם מתרעננים בכל פעם שאנו פותחים את האפליקציה.

נגיד ומשתמש שאנו מתעניינים בתוכן שלו בדר"כ, מוסיף תוכן חדש לסיפור שלו.

ברגע שהוא מוסיף תוכן חדש, הסיפור שלו "יוקפץ" לנו לפיד, גם אם אנחנו לא מחוברים לאפליקצייה לכמה שעות. 

סיפורי אינסטגרם- טיפים לחסכון בזמן 

משווקים אשר נאבקים עם יצירת תוכן עבור כל הפלטפורמות השונות, ישמחו לקבל כמה טיפים ליצירת סיפורים באינסטגרם.

לדוגמא, ניתן לשנות ולערוך תוכן מפלטפורמות אחרות.

נוכל להפוך ציטוט מתוך וידאו לכיתוב גרפי מהנה.

או לקחת בלוג ולהפוך אותו לוידאו , תוך כדי הדגשת הנקודות החשובות מן הבלוג.

שיתוף תוכן של חשבונות אחרים

שיתוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים אחרים, היא דרך אחרת של מאמץ נמוך ליצור תוכן בסיפורי האינסטגרם.

למעשה, אינסטגרם פישטה את יכולתנו לשתף תוכן של משתמש אחר.

במידה וחשבון ציבורי מתייג אותנו בסיפור, נוכל להוסיף את אותו הפוסט לסיפור שלנו.

לאחרונה פורסמה תכונה המאפשרת לנו לשתף פוסטים מאינסטגרם לסיפור שלנו, כל עוד ההודעה היא לא מתוך חשבון פרטי.

בעזרת תכונות אלה לשיתוף תוכן, נוכל להקדיש מספר דקות ביום לשיתוף תוכן/ פוסטים של לקוחות, או סיפורים שבהם תוייגנו.

כאשר אנו משתפים תוכן של משתמש אחר בסטורי, יופיע קיצור דרך אל הפוסט של אותו המשתמש. 

לדוגמא, בכדי לשתף וידאו של 60 שניות שמישהו אחר פרסם בחשבונו,נקיש על סמל ה"מטוס" ונשתף את הפוסט בסיפור שלנו.

אינסטגרם תיצור תמונה בסיפור שלנו המציגה את הפוסט של המשתמש במרכז, ותבחר צבע מהפוסט כצבע רקע.

הקשה על התמונה תעביר את המשתמש לפוסט הווידאו.

מבנה הסטורי

כמו לכל סיפור טוב, סיפור צריך התחלה, אמצע וסוף.

התחלה

תחילת הסיפור שלנו תקבע את ציפיות הקהל שלנו משאר הסיפורים שנמשיך ונעלה לחשבוננו.

נוכל לתת מעין "מבוא" שייסביר על מה הסיפור שלנו מבוסס.

נוכל לעשות זאת בכל מיני דרכים שונות: וידאו, טקסט על המסך, או וידאו בומרנג בליווי טקסט על המסך.

זה חשוב כי מדד הביצועים המרכזיים עבור סיפורי אינסטגרם, הוא הצופה ושמירתו.

חשוב שהמשתמשים ייצפו באורך כל הסיפור. מתחילתו ועד סופו. 

אם נרצה להשאיר את המשתמש לאורך כל הסיפור שהעלנו לגבי מוצר או שירות מסויים, נוכל לשאול את המשתמשים "איך ירגיש להם אם…" או "תדמיינו ש…" בנוגע לפוסט ובכך לגרור מהם תגובה.

ההתחלה של הסיפור חייבת גם לספק הקשר למה שאנו עושים, או למוצר שאנו משוקים, בליווי הסבר מדוע מוצר זה חשוב וחיוני לקהל שלנו.

כאשר סיפור מתחיל באמצע יום של מישהו או באמצע של תהליך או ניסיון, הקהל לא מבין במה הוא צופה וסביר להניח שלא יצפו בסרטון עד סופו.

כדי לספק הקשר,פשוט ננסה להסביר על מה הסיפור שלנו – אם זה היום שלנו שנרצה לשתף, תהליך, כנס בו אנו משתתפים, וכדומה.

לדוגמא, במידה ואנו מתעדים כנס או אירוע כלשהו בו אנו משתתפים, אפשר לפרסם ביום השני של הכנס, תמונה של הקפה שלנו, ארוחת הבוקר, או את אפילו תמונה של הזריחה, בצירוף כיתוב או וידאו המציין "יום 2 של הכנס".

בדרך זו הצופים מבינים שזהו היום השני של הכנס ושאנו מתכוונים לחלוק את הנעשה באותו הכנס.

אמצע

כאשר אנו עוברים לאמצע הסיפור, הכוונה שלנו לסיפור הופכת חשובה במיוחד, שכן גם כאשר אנו מקדמים מוצרים או שירותים, התוכן שלנו צריך להתחבר עם העוקבים שלנו באופן משמעותי עבורם.

כשאנו מנסים למכור משהו, אנו עושים זאת על ידי חינוך, השראה, או "בידור" העוקבים שלנו.

לדוגמא, נוכל לקדם את המוצר שלנו על ידי הסברה למשתמשים מדוע הם צריכים את המוצר או השירות שלנו.

עוד אפשרות היא לעורר את עוקבינו עם סיפור אישי, אשר ייתן להם השראה לגבי אורח החיים שהם יכולים להשיג על ידי רכישת המוצר.

מומלץ לגוון את התוכן, כדי לשמור את זה מעניין.

נמנע מלפרסם את כל הסרטונים או את כל התמונות. במקום זאת, נרצה לארוג סוגים שונים ומגוונים של תוכן.

ישנם כל כך הרבה כלים שאינסטגרם נותנת לנו בכדי לעשות את זה מגוון ומעניין, כמו שימוש ב boomerangs, קטעי וידאו, תמונות, טקסט על המסך, GIFs, האשטאג של מיקום, סקרים, ועוד.

סוף

כשאנו מסיימים את הסיפור, כדאי לבנות תיאום ציפיות לגבי השלב הבא, ולקרוא קריאה ברורה לפעולה, אשר תשקף את מה שאנו רוצים שאנשים יעשו אחרי צפייה בסיפור שלנו.

לדוגמא, נוכל לבקש ממשתמשים לשלוח לנו הודעה ישירה, במידה והם רוצים לדעת יותר על נושא הסיפור שלנו, או במידה והם רוצים לברר מה באמת קרה שם.

עוד אפשרות היא לומר שאנו מייצרים מוצר מסויים וזהו המוצר המוגמר, בעוד שהסיפור שלנו מראה כיצד מייצרים את המוצר.

תזמון

כאשר אנו יוצרים סיפור, חשוב להיות מודע לחלונות הזמן של אינסטגרם.

כל סטורי מופיע בסיפור שלנו למשך 24 שעות.

פוסט וידאו יכול להיות באורך של  14 שניות, ופוסט צילום יופיע רק 8 שניות.

נוכל לעלות סיפורים רבים ככל שנרצה, אך מומלץ שלא להגזים ולעלות במידה הנחוצה.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

מאמרים נוספים