איך לשתף פוסט בסטורי באינסטגרם? 


הרשת החברתית אינסטגרם מאפשרת לנו לפרסם מחדש פוסטים – גם אם הם של משתמשים אחרים, דרך הסטורי. כלומר, ניתן לשתף בסטורי שלנו פוסטים, בין אם אנחנו העלנו אותם, או משתמשים אחרים.

במאמר זה נלמד איך משתפים פוסט בסטורי, וכיצד אפשרות זו יכולה להועיל לנו מבחינה עיסקית.

אינסטגרם

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך משתפים פוסט באינסטגרם

אז איך אפשר לשתף פוסט בסטורי שלכם באינסטגרם?

מתחת לכל פוסט באינסטגרם ישנו כפתור קטן, בצורת מטוס או חץ, שנמצא מימין לכפתור הלייק והתגובה. אם נלחץ על כפתור זה, נוכל להעלות את פוסטים – שלנו או של משתמשים אחרים – לסטורי שלנו. זאת ללא צורך בצילום מסך. אפשרות זו מאפשרת לנו לשתף בקלות פוסטים מחשבונות אחרים.

לאחר הלחיצה על שיתוף הפוסט בסטורי, הפוסט המקורי ששיתפתם יופיע בסטורי שלכם ויוצג כתמונה מרובעת עם שם המשתמש המקורי (זה שפירסם את אותו הפוסט לראשונה). בעבר, כשהפיצ’ר רק הושק, המשתמש המקורי לא קיבל התראה על כך. אבל כיום, המשתמש המקורי כן מקבל התראה על כך ששיתפתם את הפוסט שלו.

שימו לב כי הטכנולוגיה של אינסטגרם בוחרת באופן אוטומטי צבעים עבור הרקע של הפוסט, בהתאם לצבעים שבתמונת הפוסט עצמו. לפעמים הצבעים הללו מחמיאים כרגע, ולפעמים פחות. ולכן בהמשך נראה כיצד ניתן לשנות את צבע הרקע של הסטורי.

עריכת הפוסט בסטורי

לאחר פרסום הפוסט בסטורי, נוכל לערוך את הסטורי שלנו כרגיל. אם נרצה נוכל להוסיף יותר תוכן אל אותו פוסט ששיתפתנו מחדש, כמו מדבקות, תיוגים, טקסט וכו’. נוכל כמובן גם לגרור ולשנות את גודל תמונת הפוסט ששותף מחדש.

במידה ולא אהבנו את הצבע של הרקע שאינסטגרם התאימה לפוסט, נוכל לשנות זאת. כדי לעשות את זה – ראשית, נקיש על סמל העיפרון. לאחר מכן נבחר צבע שנרצה, נלחץ לחיצה ארוכה ונחזיק את הרקע של הפוסט בכדי למלא אותו בצבע הרצוי.

כעת נוכל לעלות את הסטורי כרגיל, ואח”כ העוקבים שלנו יוכלו לראות את הפוסט בסטורי שלנו.

קידום באינסטגרם

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

מה עוד חשוב לדעת על שיתוף פוסטים בסטורי?

1) אינטראקציה עם פוסטים ששותפו מחדש

כאשר משתמש משתף מחדש פוסט בסטורי שלו, ניתן להקיש על תמונת הפוסט ששותפה בסטורי.
כך אפשר להגיע לפוסט המקורי וליצור איתו אינטראקציה כרגיל. כלומר, ע”י מעבר לפוסט המקורי אפשר לעשות על פוסט זה לייק, להגיב עליו וכו’.

2) עריכת הגדרות שיתוף הפוסט

כברירת מחדל, החשבון שלנו מאפשר לאחרים לשתף את הפוסטים שלנו. לכל אחד יש אפשרות זו כעת בהגדרות החשבון שלו.
עם זאת, ייתכן שיש מצב שאיננו מעוניינים שחשבונות אחרים יוכלו לשתף מחדש את הפוסטים שלנו בסטורי שלהם. נוכל למנוע אפשרות שיתוף מחדש של הפוסטים שלנו, באמצעות עריכת ההגדרות בחשבון.
כדי לעשות זאת, נקיש על סמל ‘גלגל השיניים’ שבפרופיל, נגולל מטה אל האפשרות ‘אפשר לאחרים כדי לשתף מחדש’. אם המחוון עבור אפשרות זו מופעל (וכחול), אנשים יכולים כעת לשתף את הפוסטים שלנו.
בכדי להשבית הגדרה זו, נקיש על המחוון בכדי לכבות אותה.

3) שיקולים משפטיים לצורך ‘שיתוף מחדש’

תמיד ישנם שיקולים משפטיים סביב פרסום תוכן של מישהו אחר במדיה החברתית.

המשתמש המקורי שהעלה את הפוסט, הוא בעצם הבעלים של זכויות היוצרים על היצירה המקורית. ולכן אנו צריכים לקבל ממנו הרשאה להשתמש בתוכן שלו.

פונקציות שיתוף רבות בפלטפורמות כמו פייסבוק וטוויטר, מאפשרות למשתמשים “לעקוף” את זכויות היוצרים,
במידה ושיתוף ההודעה המקורית נעשה בליווי קרדיט למשתמש המקורי.

ובכל זאת, מומלץ תמיד לבקש רשות מהמשתמש המקורי, לפני שיתוף מחדש של התוכן שלו.

אמנם, סביר להניח שמשתמשים ישמחו לראות שהתוכן שלהם משותף על ידי אחרים. אבל עדיין, נעדיף לבקש מהם קודם רשות לפרסם ולשתף את התוכן שלהם.

הדבר נכון במיוחד כאשר אנו משתפים מחדש תוכן שהלקוחות פרסמו לגבי המוצר או השירות שלנו.

אם אנו משתפים תוכן שלקוח פירסם על המוצר שלנו, כמו המלצה או חוות דעת, נוודא שיש לנו אישור מפורש מהם (באמצעות תגובה על הפוסט או הודעה ישירה) כדי לשתף מחדש את הפוסט של אותו משתמש.

4) חמש דרכים יצירתיות לשימוש בפוסטים ששותפו מחדש

תכונה זו של שיתוף מחדש מציעה לנו מגוון דרכים להגדלת אסטרטגיית התוכן שלנו עבור סיפורי אינסטגרם.

מומלץ לשקול שיתוף מחדש של פוסטים בדרכים הבאות:

1) רצוי להציג בסטורי כיצד הלקוחות שלנו משתמשים במוצר או בשירות שלנו.
2) הדגשת אירועים מקומיים, כנסים או מפגשים מהתחום העיסקי שלנו, שנמצאים בקרבת העסק שלנו.
3) חשוב מאד ויכול להועיל – לספק עצות חינוכיות ומעשירות ידע ממובילי התעשייה.
4) שיתוף חדשות חמות או עדכונים הקשורים לתעשייה או לקהל שלנו.
5) שיווק וקידום פוסטים שלנו מהפיד, בתוך הסטורי, מומלץ מאד בכדי להגיע אל קהל היעד שאולי פיספס את הפוסט עצמו, אך יוכל להתוודע אליו דרך צפייה בסטורי שלנו.

טריקים לסטוריז שכדאי להכיר

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך משתפים סטורי באינסטגרם

חוץ משיתוף פוסט של מישהו אחר בסטורי שלנו – לפעמים נרצה גם לדעת איך משתפים סטורי של מישהו אחר בסטורי שלנו. בנוגע לכך כדאי לדעת שהאפשרויות יותר מוגבלות, נכון לכתיבת שורות אלו.

אם אתם רוצים לדעת איך משתפים סטורי של מישהו אחר – חשוב שתדעו שזה אפשרי אך ורק אם הוא תייג אתכם. כלומר, אם תרצו לשתף בסטורי שלכם, סטוריז של משתמשים אחרים – תוכלו לעשות זאת רק אם אתם מתויגים באותם סטוריז. אחרת, זה לא אפשרי, אלא ניתן רק לשלוח את הסטורי בדיירקט לאחד מהאנשים שאתם עוקבים אחריהם באינסטגרם.

אפליקציות לעיצוב תמונות לאינסטגרם

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך משתפים פוסט או סטורי באינסטגרם - סיכום

לסיכום, הפיצ’ר של שיתוף פוסטים באינסטגרם יעיל וחיוני מאוד.

רוצים ללמוד על פיצ’רים וטרנדים נוספים באינסטגרם, או ללמוד על שיווק העסק באינסטגרם? אם כן, תשמחו לשמוע על קורס הקידום באינסטגרם שיצרתי – בו תלמדו כל מה שצריך בנושא.

או שאולי אתם מעוניינים בקידום העסק באינסטגרם או ברשתות חברתיות אחרות? בכל מקרה, הגעתם למקום הנכון. שמי טל נברו, ואני אשמח לעזור לכם בכל הנוגע לשיווק העסק שלכם בדיגיטל. בין אם מדובר בפיתוח ועיצוב אתרים, בפרסום ממומן, או בבניית אסטרטגיה וניהול תוכן..

רוצים לדעת עוד? צרו איתי קשר, ואחזור אליכם עם פרטים נוספים בהקדם.

 

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך יוצרים רילס מקצועיים באינסטגרם? – How to Create Instagram Reels Like a Pro
11 ביולי 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בלינקדאין לשיווק העסק שלכם? How to Use LinkedIn to Market Your Business
5 ביולי 2021
כל המאמרים, כללי, מדיה דיגיטלית
המסע שלי למען ההסברה הישראלית במבצע שומר החומות My Journey to and for Israel
31 במאי 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה זה ביטקלאוט ומה צריך לדעת על הרשת החברתית החדשה? What Is BitClout
13 במאי 2021