בהרבה מההדרכות וההרצאות שלי אני נשאלת על יעילותה של פלטפורמת פינטרסט בין שלל כלי השיווק שקיימים היום ברשת. פלטפורמת פינטרסט הולכת ומתעצמת וככל שהזמן עובר, יש לה יותר ויותר משתמשים פעילים והפוטנציאל שלה ככלי עסקי הולך וגדל עם הזמן. בהתאם לכך, פינטרסט פיתחה כלים שונים בפלטפורמה שמאפשרים לבעלי עסקים לקדם את העסק שלהם באמצעותה ולהגדיל חשיפה ומכירות.
במאמר הזה ריכזתי עבורכם 5 שיטות וטיפים לייעל ולהקפיץ את אפקטיביות הפעילות שלכם בפלטפורמה.
1. כמה שיותר תוכן (נעיצות/פינים)
לא סתם קיימת הסיסמא – "תוכן הוא המלך", כי לא משנה מה נעשה ברשת – בסופו של דבר תוכן טוב, איכותי ורלוונטי לקהל זהו כלי מנצח. אני ממליצה לעסק להעלות שני תכנים לפינטרסט ביום (לפחות אחד ביום בטוח), שיכללו את כל האלמנטים של – מילות מפתח, כותרת מתאימה, תיאור מפורט ועוד נקודות חשובות עליהן ארשום כאן בהמשך, על מנת להגיע לשתי תוצאות רצויות:
1) חשיפה גבוהה יותר – כל תוכן שעולה, יופיע בעמוד החדשות (ניוז-פיד) של הפלטפורמה לעיני כל החברים והעוקבים
2) רלוונטיות בגוגל – כל תוכן שעולה מתאנדקס בגוגל. כלומר – גוגל מכניסים את התוכן למנועי החיפוש וככל שהתוכן יהיה רלוונטי יותר, וכפי שציינתי קודם, יכלול את כל האלמנטים של – מילות מפתח, כותרת מתאימה, תיאור מפורט ועוד נקודות חשובות עליהן ארשום כאן בהמשך, הוא יופיע גבוה יותר בתוצאות במנועי החיפוש של גוגל.
2. סטטיסטיקות בפינטרסט
פינטרסט פיתחה מערכת סטטיסטיקות שמסייעת למשווק דרכה ללמוד על הפעילות אצלו בפלטפורמה. באמצעות המערכת הזו, יכול המשווק ללמוד אילו פוסטים נצפים יותר ומה חשיפות היו לתוכן מסוים שעלה, כך יוכל המשווק ללמוד על אילו תכנים כדאי לו לשים דגש יותר ועל אילו פחות. הנתונים בפינטרסט יאפשרו לשפר את הביצועים בפלטפורמה ולעיתים אף משפיעים על כל המערך השיווקי, במידה ונראה כי יש פעילות או אינטראקציה מסויימת על תוכן/מוצר/שירות מסוים שלא חשבנו כי שווה לשים עליו דגש לפני כן.

3. מילות מפתח – כמה שיותר בכל מקום
אחד האלמנטים החשובים לקידום אורגני של תוכן, הן בפלטפורמות שונות ברחבי הרשת והן בפינטרסט בפרט, הן מילות המפתח. מילת מפתח יכולה להיות מילה אחת או רצף מילים, וכל שינוי, אפילו באות אחת, יכול להשפיע על מיקום התוכן בתוצאות מנועי החיפוש של גוגל, או כלי חיפוש אחרים, גם בפייסבוק, פינטרסט, ובגדול – כל כלי חיפוש שקיים ברשת היום מושתת על מילות חיפוש.
פינטרסט מאפשרים לזרוע שלל מילות מפתח במקומות שונים שלא כדאי לפספס,
כגון:
מילות מפתח בהעלאת פין חדש:

מילות מפתח בלוח חדש:

מילות מפתח בתיאור החשבון:

מילות מפתח בפרסום הממומן של פינטרסט:

4. תמונות מוארות וחדות
עדיף תמיד להעלות תמונות בהירות יותר, חדות וברורות לפינטרסט. הרשת הויזואלית מתבססת על התמונות וככל שהתמונה תהיה איכותית יותר – משמע – מוארת, מעניינת, חדה (לא מטושטשת) וככל האפשר שתתבלט מהשאר.
מחקרים מוכיחים כי תמונות כאלו – בהירות ונעימות לעין, ייצרו הרבה יותר פעילות וחשיפה ברשת מאשר תמונות אחרות.
5. תגי מחיר למוצרים בתיאור התמונה
תגי מחיר בתיאור המוצר יכולים להביא לחשיפה גבוהה שלו ויגרמו לגולש להרגיש שהוא חולש על חנות אינטרנטית, מה שיגרום לו להתעניין במוצרים נוספים מאותו הסוג ויכנס ללוח או לחשבון שהעלה את התוכן המתומחר לצפות בהם.
תגי מחיר תמיד מושכים יותר תשומת לב עם העין ויביאו להגברת המכירות של המוצרים.

סיכום
בסופו של דבר, פינטרסט הינו אחד הכלים החשובים והצומחים במהירות בימינו ומומלץ להתייחס אליו גם כאחד כזה. ככל שנשקיע יותר מחשבה, זמן ומאמץ בפלטפורמה הייחודית הזו, נגיע לתוצאות טובות יותר, הן מבחינת גוגל והן מבחינת פינטרסט.
רוצים ללמוד יותר על פינטרסט? לחיצה כאן
בהצלחה! 🙂