בזמן האחרון נראה שאינסטגרם לא מפסיקה להשתכלל ולהשתדרג. היא מוציאה כל הזמן עדכונים ופיצ'רים חדשים. נראה, שאינסטגרם עובדת על השתכללות הפלטפורמה שלה נון-סטופ, וכמות החידושים שהיא עושה לא נגמרת. אז איך אפשר לעקוב אחר כל השינויים הללו? אז זהו שאתם לא חייבים להכיר את כולם. בפוסט זה סיכמנו עבורכם את כל הטרנדים באינסטגרם שאתם חייבים להכיר בשנת 2021.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
בתחילת אוגוסט 2020 אינסטגרם השיקה באופן רשמי את הפורמט החדש שנקרא אינסטגרם רילז – Instagram Reels. הפורמט החדש מאפשר להעלות סרטוני וידיאו קצרים עם סאונד של קטעי אודיו מוכנים או כאלה שהקלטתם בעצמכם, בצירוף אפקטים שונים – ממש כמו בטיקטוק. כלומר, פיצ’ר הרילז הוא למעשה מעין ‘טיקטוק‘ (TikTok) בתוך אינסטגרם. האפשרויות בפורמט הרילז החדש דומות כל כך לאלו בטיקטוק, שיש הטוענים שאינסטגרם ממש העתיקה את הפורמט מטיקטוק.
במסגרת עדכון המסנג'ר המאוחד של פייסבוק, פייסבוק החלה לשלב את שירות המסנג’ר שלה עם שירות הצ’אט של אינסטגרם. המטרה של פייסבוק היא לאחד את שירותי ההודעות של שלושת הפלטפורמות שנמצאות בבעלותה: פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ. במסגרת העדכון, גולשי פייסבוק שירצו לשלוח הודעות למשתמשי אינסטגרם, יוכלו לעשות זאת כעת ישירות דרך המסנג’ר של פייסבוק. נכון לכרגע ההודעות שנשלחות באינסטגרם יהיו זמינות עדיין לצפייה דרך הצ’אט של אינסטגרם. אבל לאחר העדכון תוכלו גם לבחור היכן וכיצד לראות את ההודעות. במסגרת עדכון זה, יהיו עוד פיצ’רים שזמינים עבור משתמשי אינסטגרם. כמו מצב ‘נעלם’ (Vanish) – הגורם למחיקה אוטומטית של הודעות אחרי שנקראו או כשהצ’אט נסגר. וכן העברת הודעות – עד ל- 5 משתמשים או קבוצות בבת אחת, וכן צבעים וקיצורי אימוג’י בצ’אט.
אחד הטרנדים באינסטגרם שאתם הכי חייבים להכיר הוא יצירת פילטרים ממותגים. מדובר בטרנד חדש יחסית באינסטגרם, אך הוא הספיק כבר לצבור לא מעט תאוצה. אפשר להגיד שכמעט כל המפורסמים ומובילי הדעה אימצו לעצמם טרנד זה. וגם עסקים רבים אימצו לעצמם את הטרנד. אמנם, לרוב הפילטרים הללו נוצרים ע"י מותגים או מפורסמים, אך גם אנשים פרטיים יוצרים פילטרים אלו. כשאנשים משתמשים בפילטר שלכם, העוקבים שלהם יכולים לראות באיזה פילטר הם השתמשו ואיזה משתמש אינסטגרם יצר אותו. ולכן מדובר בכלי שיווקי נהדר ובדרך מעולה להגדלת החשיפה והמודעות לעסק שלכם.
לאחרונה אינסטגרם השיקה פיצ'ר חדש, הנקרא מדריכי אינסטגרם (Instagram Guides). מדובר בפורמט חדש לשיתוף מדריכים ותכנים בתצוגה הניתנת לגלילה באינסטגרם. אמנם מדריכים הם אחד מסוגי התוכן הנצרכים ביותר במדיות אחרות כמו יוטיוב וגוגל. אך באינסטגרם מדובר בדרך חדשה לשתף ולצרוך תוכן. כעת, פיצ'ר ה-Instagram Guides, מאפשר לנו, המשתמשים, לשתף ולצרוך מדריכים, המלצות וטיפים – בתוך הפלטפורמה. והוא מאפשר לנו לעשות זאת בפורמט קל, ייעודי ונוח יותר מאיי פעם. הפיצ’ר זמין למשתמשים ברחבי העולם כולו – כולל ישראל.
ניתן לראות כי אחת מהמטרות העיקריות של פייסבוק בזמן האחרון, היא לגרום לנו לקנות יותר דרך הפלטפורמות שלה. אפשר לראות זאת בכך שפייסבוק החלה לאפשר מכירות דרך ווטסאפ, והיא שיכללה את החנות של פייסבוק. ובמרץ 2019 פייסבוק השיקה את הפיצ’ר החדש לקניות מקוונות באינסטגרם, שנקרא “Instagram Checkout”. הפיצ’ר מאפשר למשתמשים לבצע רכישות ישירות דרך האפליקציה של אינסטגרם, מבלי לעבור לאתרים אחרים. זאת כאשר אינסטגרם גובה עמלה על כל עסקה כזו, כמובן. לבעלי עסקים מדובר בדרך נהדרת לשיפור יחסי ההמרה שלהם מהאינסטגרם. שכן הגולש לא צריך עוד לעבור לאתר אחר ולחכות שהאתר יטען וכו’.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים בשיווק העסק באינסטגרם או ברשתות חברתיות אחרות? הגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו, ואני אשמח לעזור לכם בכל הנוגע לקידום בדיגיטל. בין אם מדובר בבניית אתרים ודפי נחיתה, בפרסום ממומן, או בבניית אסטרטגיה וקידום אורגני.
רוצים לדעת עוד על קידום באינסטגרם או על אפשרויות קידום העסק שלכם באינטרנט? צרו איתי קשר, ואחזור אליכם עם פרטים בהקדם.