איזו רשת חברתית מתאימה לשיווק העסק שלך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

נוכחות ברשתות החברתיות חשובה עבור כל עסק המעוניין להגיע לקהל היעד שלו, לשווק את מוצריו ולטפח את הקשרים עם לקוחות בעבר ובהווה. עם זאת, כל פרופיל חברתי דורש יצירה של תוכן ייחודי, השקעה באינטראקציה עם משתמשים אחרים ותחזוק יומיומי. אף עסק קטן או בינוני לא יכול לעמוד בעומס של פעילות בכל הרשתות החברתיות במקביל. החדשות הטובות הן – שגם אין בכך צורך. בשלב גיבוש האסטרטגיה השיווקית שלכם, עליכם לבחור את הרשתות המשמעותיות עבור העסק שלכם ולהשקיע בפעילות בהן. כיצד תוכלו לבחור את הפלטפורמה בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר עבור העסק שלכם? שימו לב לעקרונות המנחים שגיבשנו עבורכם:

Social Media

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

התחילו במענה על שלוש שאלות מפתח:

  1. מי קהל היעד שלכם? הגדירו בפני עצמכם מה מאפיין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כפי שתראו בהמשך, חלק מהרשתות החברתיות מתאפיינות בקהל מסויים ואחרות פונות למגוון רחב של משתמשים. חשוב להתמקד באותן רשתות הרלוונטיות לקהל היעד הספצפי שלכם.
  2. מה המטרות שלכם? לכל עסק יש מטרות עסקיות אחרות לפעילות ברשתות החברתיות. נסחו באופן מדויק את המטרה שלכם: לידים? פניות בפרטי? מכירות? תנועה לאתר? בחרו את אותן רשתות שתואמות את המטרות האלה.
  3. איזה תוכן אתם מסוגלים לייצר?  בעולם אידיאלי, לכל עסק היתה היכולת לייצר טקסטים מושכים, וידאו באיכות מרהיבה ותמונות במגוון סגנונות ופורמטים. אבל בעולם האמיתי, כדאי לנצל את המשאבים העומדים לרשותכם ולהתמקד בתוכן שיש באפשרותכם לייצר באופן תכוף. כמובן שסוג התוכן צריך גם להתאים את סוג המוצר שלכם. אם אתם מוכרים מוצרים שהנראות שלהם חשובה, השקיעו בתמונות סטילז. אם אתם מספקים שירות המסתמך על המומחיות שלכם בתחומכם, צרו סרטונים המסבירים את תפיסת עולמכם.

בחנו כל רשת חברתית בהקשר של השאלות הנ"ל והתייחסו גם לנקודות הנוספות שכללנו:

פייסבוק

קהל יעד: למרות השמועות, פייסבוק עדיין פונה לכל הגילאים והמינים פשוט כי יש בה 2.23 מיליארד משתמשים מדי חודש 

סוגי תוכן: שילוב של טקסט, תמונות ווידאו

אתגרים: החשיפה האורגנית הנמוכה שמפלה עמודים עסקיים על פני משתמשים פרטיים.

יתרונות: לפעילות בפייסבוק שני יתרונות חשובים עבור כל עסק: האפשרות ליצור ולטפח קהילות באמצעות ממשק הקבוצות Facebook Groups שהוא נכון להיום פורטל הקהילות הוירטואליות הגדול בעולם. ו – חשוב עוד יותר: מערכת הפרסום המפותחת ביותר בעולם שאי פעם היתה נגישה למשתמש הפרטי.

לכן, בשורה התחתונה: כל עסק צריך נוכחות בפייסבוק, גם אם חשיפה לקהלים חדשים באמצעות העלאת פוסטים בעמוד העסקי בלבד, אינה ממש אפשרית כרגע.
רוצים לדעת על פעילות עסקית בפייסבוק? התחילו כאן.
עוד על בניית קהילת פייסבוק? כאן.

social lady facebook page

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

אינסטגרם

קהל יעד: כולם, אבל בייחוד נשים מדור ה-y
סוגי תוכן: בעבר, רק תמונות, כיום שילוב של תמונות, טקסטים ווידאו.
אתגרים: הפעילות ברשת דורשת יצירתיות והקפדה על רמה גבוהה של החומרים החזותיים. נקודה חשובה נוספת – באינסטגרם אין אפשרות להוסיף לינק בכל פוסט, אלא רק בתיאור הפרופיל. לכן, זו לא הרשת המתאימה כדי להוביל גולשים לאתר או החנות שלכם.
יתרונות: עמודים עסקיים אינם מופלים כאן לרעה ולכן יש לכם הזמדנות אמיתית להגיע לקהל יעד של מתעיניינים בתחום שלכם.
בשורה התחתונה: הנוכחות באינסטגרם חשובה למי שמכוון לקהלי היעד של הרשת, אבל כדי להתבלט כאן, חייבים לייצר תוכן מעולה מכל בחינה.
רוצים לדעת עוד על פעילות עסקית באינסטגרם? התחילו כאן.

social lady instagram

טיקטוק

קהל יעד: צעירים מדור ה-Z
סוגי תוכן: סרטונים קצרים
יתרונות: אפשרות להיע לקהל רחב בזמן קצר
חסרונות: לרשת “שפה” ייחודית המאפיינת אותה. כדי להיות כאן, חייבים להתחבר לטרנדים והאתגרים.
בשורה התחתונה: למי שהעסק שלו פונה לקהל של צעירים.
רוצים לדעת עוד על פעילות עסקית בטיקטוק? התחילו כאן.

לינקדאין

קהל יעד: אנשי מקצוע 25-54
סוגי תוכן: טקסט
אתגרים: נישתי, משתמשים לא מעורבים
יתרונות: אפשרויות טרגוט לB2B
בשורה התחתונה: לעסקים הפונים לעסקים ותחום ההיי טק
לא בטוחים אם כדאי לכם לפרסם בלינקדאין? עוד מידע כאן.

פינטרסט:

קהל יעד: בעיקר נשים, בעיקר בארצות הברית
סוג תוכן: תמונות בפורמט מאורך
יתרונות: לינק לאתר שלכם מכל תמונה
חסרונות: המשתשות בפינטרסט רואות כל תמונה ללא ההקשר של הפרופיל שלכם ולכן חשב במיוחד שכל תמונה תעמוד בזכות עצמה. אמנם ניתן להענות תמונות מכל הסוגים, אך ללא תמונות מאורכות המשלבות תמונות מושכות וטקסט תתקשו להתבלט.
בשורה התחתונה: מומלץ במיוחד למי שפונה לנשים בארצות הברית ומעוניין להביא תנועה לאתר שלו.
רוצים לדעת עוד על פעילות עסקית בפינטרסט? התחילו כאן.

Pinterest Profile
Close