בסוף שנת 2019 ווטסאפ השיקה בכמה מדינות בחו"ל – ביניהן ברזיל, בריטניה, גרמניה ומדינות בארה"ב – פיצ'ר חדש עבור לקוחותיה העסקיים (כלומר, עבור הלקוחות של WhatsApp Business). הפיצ'ר החדש מאפשר לכם להציג את המוצרים או השירותים שאתם מציעים באמצעות קטלוג ייעודי ונותן לכם את האפשרות למכור ללקוחותיכם ישירות דרך הווטסאפ. הפיצ'ר המדובר הוא ככל הנראה ניסיון של פייסבוק (שרכשה את ווטסאפ והיא נמצאת בבעלותה) לגוון במודל ההכנסות שלה, המבוסס כיום ברובו על פרסום ממומן, ולמצב את מעמדה בתחום המכירות בדיגיטל והתשלומים המקוונים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
הפיצ'ר של הקטלוג, כאמור, יהיה זמין רק למשתמשי ווטסאפ ביזנס (ולא לכלל משתמשי ווטסאפ הפרטיים), שנאמדים כיום על ידי פייסבוק בכ-5 מיליון משתמשים.
הפיצ'ר יאפשר להציג את המוצרים לצד תמונות, תיאורי מוצר ומחירים. בשיחות בצ'אט עם לקוחות ניתן יהיה לשתף פריטים מהקטלוג בצירוף המידע הקיים עליהם.
בנוסף, כאשר אתם מדברים עם הלקוחות שלכם בווטסאפ, אתם יכולים גם להפנות אותם לרכישה ישירות דרך אתר האינטרנט שלכם.
קטלוג ווטסאפ ביזנס מאפשר לכם להעלות עד 500 מוצרים או שירותים, כאשר כל מוצר או שירות יכולים לכלול את המידע הבא:
הקטלוג מתאים לא רק לבעלי חנויות פיזיות ולמותגים ועסקים שמוכרים מוצרים, אלא גם לבעלי מקצועות – שבאמצעות הקטלוג יכולים להציג את מגוון השירותים שלהם.
נותני שירות לדוגמא, שהקטלוג של ווטסאפ ביזנס יכול להתאים להם, הם רואי חשבון, עורכי דין, רופאים פרטיים, מתכנתים, כותבי תוכן, אנשי שיווק וכו'.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
הקטלוג נוצר בצורה אוטומטית ואין צורך ליצור אותו. פשוט הוסיפו מוצרים או שירותים ואז הקטלוג יהפוך לנגיש ונראה עבור הלקוחות שלכם.
כדי לגשת לקטלוג שלכם – קודם כל, לחצו על 3 הנקודות בחלק העליון של המסך באפליקציית ווטסאפ ביזנס.
אחר כך תעברו להגדרות ולחצו על כפתור 'הגדרות העסק' ואז – במסך אליו תעברו – לחצו על 'קטלוג', והנה – הגעתם לקטלוג שלכם.
כדי להוסיף מוצרים או שירותים חדשים לקטלוג, קודם כל היכנסו אליו – לפי השלבים המתוארים למעלה.
אחר כך, כשהגעתם לקטלוג שלכם – לחצו על כפתור הפלוס הירוק להוספת מוצר או שירות חדש ואז על שמירה לעדכון המידע בקטלוג.
כפי שתיארתי קודם לכן, כאשר אתם מעלים מוצר חדש תוכלו גם להוסיף לו תמונות ותיאור, לקרוא לו בשם, להגדיר לו מחיר ואפילו להוסיף קישור לעמוד המוצר באתר שלכם.
לאחרונה, פייסבוק החלה בפיילוט בהודו, לפיו המשתמשים יכולים לצפות במוצרי מזון ולרכוש אותם ישירות דרך ווטסאפ, כאשר התשלום הוא בעת מסירת המוצרים ללקוח.
הפיילוט הוא חלק מהניסיון של פייסבוק להפיץ ולהשיק ברחבי העולם את האפשרות של WhatsApp Pay שתאפשר רכישה ישירה מהאפליקציה מבלי צורך לעבור לאתר.
כיום האפשרות הזו עדיין לא זמינה בישראל, אך אם הפילוט יצליח אז יש סיכוי שהוא יגיע גם לישראל מהר מאוד. לכן כדאי לדאוג לכם שיש לכם אתר איכותי המציג את כל המוצרים שלכם ומאפשר לרכוש אותם ושיש לכם קטלוג ווטסאפ ביזנס מאורגן ומושך שייצור עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מחפשים צוות מקצועי שיסייע לכם בקידום העסק בווטסאפ או באפיקים אחרים בדיגיטל כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, יוטיוב או גוגל? אתם יכולים להפסיק לחפש!
נעים להכיר, שמי טל נברו, ובמסגרת חברת השיווק באינטרנט שבבעלותי – סושיאל ליידי – אני מספקת שירותי בניית אתרים, שיווק אורגני, קידום ממומן, ועוד שירותים מעולם השיווק בדיגיטל.
החלטתם שאתם מעוניינים בקידום העסק שלכם באינטרנט? אם כן, אז תשמחו לשמוע שליוויתי מאות עסקים במעבר לעולם האונליין ואשמח לעזור גם לעסק שלכם בשיווק אפקטיבי ונכון יותר באינטרנט. רוצים לקבל פרטים נוספים? השאירו פרטים בטופס צור קשר ואחזור אליכם בהקדם.