אינסטגרם משדרגת את כלי הגופן בסטורי

אינסטגרם סטוריז הפך חלק בלתי נפרד מתחזוק כל חשבון באינסטגרם, במיוחד בחשבונות עיסקיים.

לאחרונה אינסטגרם שידרגה את האפשרויות בסטורי, ומאפשרת לנו להפוך את הסיפורים שלנו להיות יותר בולטים ומעניינים.

לא בטוח שכולנו הספקנו לחקור את כלי הגופן השונים בסטוריז.

במאמר זה, נגלה כיצד להשתמש ב’סוגי מצבים’ שונים באינסטגרם, בכדי ליצור עריכת צבעים, שינוי רקעים, או יישור של הטקסט בסיפורים שאנו מעלים.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

1) 5 סגנונות גופן שונים

בנוסף לסגנון הגופן הסטנדרטי הקיים, המכונה כעת קלאסי, ‘סוגי מצב’ של אינסטגרם מאפשרים לנו כעת ארבעה סגנונות גופן נוספים לבחירה:

מודרני, ניאון, מכונת כתיבה, חזק.

מודרני הוא גופן All-caps עם סטייל מודרני. זהו גופן נועז אבל לא משתלט.

גופן זה טוב עבור מותגים רבים, במיוחד עבור מותגים בעלי סגנון מודרני ועכשווי.

ניאון הוא גופן בהיר ומבריק. גופן זה מעביר תחושה נשית יותר, והוא עשוי לפנות לקהל צעיר יותר. גופן זה יכול להיות מתאים למותג קליל וכייפי, חסר דאגות.

מכונת כתיבה היא גופן מסורתי ופשוט. אם המותג שלנו הוא שונה, מזדמן, או בסגנון פשוט יותר, גופן זה יהיה בחירה מצוינת.

חזק הוא גופן נועז,גדול ומרשים. גופן זה הוא אידיאלי אם אנו רוצים לתת הצהרה מודגשת ומובלטת, או במידה והמותג שלנו מזוהה בסגנון חזק, גאה ועוצמתי.

טיפ מקצועי:

קריאות לפעולה או הצהרות אחרות שצריכות להתבלט בסיפור שלנו, יוצגו בצורה הטובה ביותר תחת בחירת הגופנים- קלאסי, מודרני או חזק.

למרות שלגופנים אלה יש סגנון משלהם, מומלץ לשקול שימוש בגופנים שונים עבור סוגים שונים של הודעות או מטרות בסיפורים שלנו, ולהתאים אותם לסטורי הספציפי שאנו משתפים.

כמו תמיד, נקפיד לבדוק ולחקור כל גופן, כדי לראות אילו מהגופנים מהדהדים יותר עם הקהל שלנו, ובכך יגררו יותר מעורבות ותגובות לסטורי שלנו.

2) עריכת צבעי הגופן

לאחר שנבחר באחד מחמשת אפשרויות הגופנים שהוצעו לנו, נוכל לערוך את הטקסט ולבחור אפשרויות עיצוב וצבע נוספות.

כדי לבחור צבע לטקסט, נבחר את הצבע של הגופן שלנו מתוך ‘בעבועות הצבע’ שבתחתית המסך.

או לחלופין, נקיש ונחזיק את בועת הצבע (לא משנה איזה צבע) , בכדי לפתוח את אפשרויות הצבעים ומשם נבחר צבע מותאם אישית.

יש באפשרותנו לשנות את הצבע של אותיות או מילים ספציפיות בטקסט שלנו, על ידי הדגשת האות או המילה, והקשה על צבע אחר.

ניתן גם ליצור אפקט הדרגתי בטקסט שלנו. על ידי הקשה ובחירת הטקסט בשורה שברצוננו לסמן, ולאחר מכן נקיש ונחזיק את בועת הצבע, בכדי לפתוח את ספקטרום הצבעים.

נצטרך להשתמש בשתי הידיים עבור השלב הבא-  בו זמנית, ביד אחת, נגרור את האצבע על פני הטקסט, וביד השנייה, נגרור את האצבע השניה על פני ספקטרום הצבעים בכיוון הרצוי.

3) שינוי גודל הגופן ומיקום הטקסט

 ניתן לשנות את גודל הגופן הקלאסי, באמצעות סרגל המיתוג בצד שמאל של המסך בעת ההקלדה.

כדי לשנות את מיקום הטקסט בפוסט, נקיש על אפשרות היישור בפינה השמאלית העליונה, כדי להעביר את הטקסט שמאלה או ימינה.

נוכל גם להקיש על הסמל A באייקון הריבוע, בכדי להוסיף תיבת טקסט צבעונית שתתחום את הטקסט שלנו.

נקיש על הסמל A שוב, כדי להפוך את תיבת הטקסט הזו לשקופה ובלתי נראת.

הגופנים המודרניים והניאון תמיד יתאימו בגודל שיתאים לכל רוחב הטקסט.

גופן מכונת הכתיבה הוא גודל אחד ומתחיל בצד השמאלי. ניתן לשנות את מיקומן של הטקסט למרכז, על ידי הקשה על לחצן ‘היישור’ שבפינה השמאלית העליונה.

הגופן החזק, כמו הגופנים מודרניים וניאון, תמיד יהיה מותאם בגודלו לטקסט שנזין. 

4) סיפור המכיל טקסט בלבד

אינסטגרם הבינה שלפעמים משתמשים רק רוצים לשתף עדכון טקסט בסיפור שלהם, מבלי לצרף תמונה או סרטון.

בעבר, כדי לעשות זאת היינו צריכים לצלם תמונה בכדי להתחיל את כיתוב הסיפור, לכסות את התמונה עם צבע, ולאחר מכן להוסיף טקסט להודעה.

בעקבות העדכון האחרון, ויחד עם הצגת אפשרויות הגופן השונות, עכשיו נוכל בקלות ליצור פוסט עם כיתוב בלבד.

כדי להתחיל, נפתח את סיפורי אינסטגרם, ומרשימת ה’אפשרויות’ התחתונה, נחליק אל האפשרות – ‘טקסט’ שנמצאת בצד שמאל.

אפשרות ברירת המחדל לטקסט היא מודרנית. לבחירת גופן אחר, נקיש על הלחצן ‘Modern’ שבחלק העליון של המסך, ונבחר בין ארבעת הגופנים החדשים.

כדי להזין את הטקסט, יש להקיש על המסך שבו יהיה כתוב ‘הקש על’ ונקליד את הטקסט שלנו.

נוכל גם לשנות את צבע הרקע עבור הטקסט שלנו. לכל אפשרות טקסט יש דרגות צבע שונות.

נקיש על העיגול הצבעוני בפינה השמאלית התחתונה של המסך, בכדי לנווט בין אפשרויות הצבע השונות ונבחר את הצבע המיועד.

לבסוף, נקיש על החץ שבתוך העיגול, כדי להפוך את הטקסט לסיפור.

פעולה זו בעצם מעבירה את הפוסט מבוסס הטקסט שלנו,  למצב ‘סיפור’, שבו נוכל לערוך אותו, באותו אופן שבו היינו עורכים כל סיפור אחר.

יש אפשרות להעביר את מיקום תיבת הטקסט, לשנות את גודלו של הטקסט, או לסובב אותו.

כמו כן ניתן להוסיף מדבקות, טקסט נוסף, תגי מיקום, פילטרים שונים ועוד. 

כל מה שנותר זה רק להעלות את הפוסט לסטורי!

5) הוספת טקסט לתמונה או לסיפור וידאו

נוכל גם להוסיף טקסט לתמונה רגילה או לסיפור וידאו, או אפילו לסיפור בומרנג.

כל שעלינו לעשות הוא ליצור את הסיפור ולבחור את כפתור ה-  AA שבפינה הימנית העליונה.

נקיש על ‘שם הגופן’ שבראש המסך ונבחר את ‘אפשרות הגופן’ להוספת הטקסט שלנו. נוכל לעבור בין כל אפשרויות הגופנים, כולל קלאסי, כדי לראות כיצד הטקסט יופיע ויראה בפוסט שלנו.

לסיכום

סיפורי האינסטגרם שלנו צריכים לייצג את המותג, הקול, הסגנון והאישיות שלנו. נרצה למצוא את סגנונות הגופן המתאימים ביותר למותג שלנו, ובכך ניצור חוויית מותג טובה יותר עבור הקהל שלנו באינסטגרם.

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
האם כדאי לפתוח חשבון אינסטגרם נפרד עבור העסק? Should Your Business Have a Separate Instagram Account
22 באפריל 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל מה שצריך לדעת על מעקב אחר נתונים באנליטיקס של אינסטגרם Instagram Insights Analytics Explained
7 באפריל 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך לתזמן פוסטים וסטוריז לאינסטגרם בלי אפליקציות חיצוניות? – How To Schedule Posts And Stories For Instagram Without External Apps
30 במרץ 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה הם רילס באינסטגרם ואיך אפשר לנצל אותם לשיווק העסק שלכם? – How to use Instagram Reels
22 במרץ 2021