קידום פוסט באינסטגרם באמצעות שימוש בהאשטאגים פופולריים
רוצים לדעת איך לקדם פוסט באינסטגרם ולקבל יותר חשיפה ומעורבות באינסטגרם העיסקי? מחפשים דרכים חדשות כדי לשווק את העסק באינסטגרם? הגעתם למקום הנכון. בפוסט זה נלמד על 5 דרכים לקידום פוסטים באינסטגרם ע"י שימוש בהאשטגים.
אבל קודם כל… נבין מהם בכלל ההאשטגים באינסטגרם.
ההאשטאג באינסטגרם הוא בעצם מעין "מחרוזת של טקסט", המשמשת לתיוג וקיטלוג של נושאים שונים ברשתות החברתיות. מבנה ההאשטאג כולל סולמית בתחילה ונכתב ללא רווחים. לדוגמא #פרסוםבאינטרנט.
אז למה כדאי בעצם להשתמש בהאשטגים באינסטגרם? כפי שהסברתי בפוסט על יתרונות השימוש בהאשטגים באינסטגרם – יש לכך יותר מסיבה אחת.
ראשית, שימוש בהאשטגים מאפשר לכם ליצור באזז ולהגדיל את תנועת הגולשים (הטראפיק) לעמוד האינסטגרם שלכם.. יתר על כן, ההאשטגים מאפשרים לכם לבנות קהילה סביב המותג שלכם. בדיוק כמו שקורה עם יצירת קהילה באמצעות קבוצת פייסבוק.
לכן בכל פוסט שאנו מעלים לדף האינסטגרם, רצוי להשתמש בהאשטגים פופלריים, כדי להשיג יותר חשיפה ולייקים.
מומלץ כמובן לעשות מחקר האשטגים מקיף בתחום הספציפי ולהוסיף את ההאשטאגים הרלוונטיים לכל פוסט שמעלים לחשבון. אך עולה השאלה, כיצד למעשה ניתן לקדם את הפוסטים שלנו באמצעות ההאשטאגים הפופולרים? ומה הגורמים המשפיעים על אינסטגרם לבחור פוסט מסויים ולקדמו במדיה?
במאמר זה אסביר כל מה שצריך לדעת על האשטאגים פופולריים, וכיצד להגיע ראשונים לרשימת תיוג ההאשטאגים.
מעוניינים ללמוד איך אפשר לקדם את הפוסטים באינסטגרם העיסקי ע"י האשטגים? המשיכו לקרוא על הדרכים לקידום פוסט באינסטגרם באמצעות האשטגים.
מהם האשטאגים פופולרים בעצם?
בעת חיפוש אחר האשטאג באינסטגרם, ניווכח לגלות שישנם תשעה פוסטים הכי פופולריים ("טופ פוסט"), המופיעים בחלק העליון של דף התוצאות. לפי אינסטגרם, ה"טופ פוסט" מופיעים תחת ההאשטאגים הפופולרים והאטרקטיביים ביותר ומתוייגים בהם, בכדי להראות לנו את הפוסטים הכי נצפים ועכשוויים ברשת.
מתחת לתשעת הפוסטים הפופולרים ביותר, שאר הפוסטים מאורגנים בצורה כרונולוגית והם כל הזמן מתעדכנים.
מה שנותן לכל אחד את האפשרות בעצם להגיע לרשימת ה"טופ פוסט", ובכך ליצור חשיפה מירבית ברשת החברתית.
ממש כמו בדף האקספלור, ה"טופ פוסט" נבחרים בצורה אלוגריתמית, המבוססת על כמה פקטורים.
כשאנחנו יוצרים חיפוש של האשטאגס באינסטגרם, כל משתמש אחר רואה את אותה רשימת "טופ פוסט".
וזה לא משנה היכן אנו נמצאים בעולם. אם ניכנס לרשימת ה"טופ פוסט", כל מי שיחפש את אותו ההאשטאג יוכל להיחשף לפוסט שהעלנו.
קידום פוסט באינסטגרם ע"י האשטגים – מהו הגורם שהופך את הפוסט ל"טופ פוסט"?
האלגוריתם שמאחורי הפוסטים המובילים של אינסטגרם לוקח בחשבון כמה דברים. הראשון הוא מידת המעורבות שהפוסט שלנו מקבל ברשת (תגובות ולייקים). השני הוא מידת המהירות בה הפוסט מקבל תגובות. והשלישי הוא מידת הפופולריות של ההאשטאגים המצורפים לפוסט.
1) מעורבות הפוסט ברשת
אף אחד לא יודע בדיוק איך פועל אלגוריתם אינסטגרם, אך אנו יודעים כי אינסטגרם מעדיפה פירסומים שמקבלים הרבה מעורבות. כלומר אם הפוסט מקבל המון תגובות והערות, סביר יותר שיתייחסו לפוסט זה כחלק מהפוסטים המובילים.
ניקח למשל את ההאשטאג stayandwander#
רובם, אם לא כולם מהטופ פוסטים שמתויגים בהאשטאג זה, הם בעלי יותר מ 3,000 לייקים ו 40 תגובות ומעלה.
בתמונות שמתחת, יהיה סדר כרונולוגי, ללא קשר לכמות הלייקים והתגובות.
2) שימוש בהאשטאגים פופולריים ופחות פופולריים
שימוש בהאשטאגס פופולריים במיוחד, יכול להיות מאד תחרותי ולהקשות על הסיכוי שלנו להגיע ל"טופ פוסט". זאת מאחר ורבים אחרים משתמשים בהאשטאג הפופולרי הזה.
אך אם נשתמש בהאשטאג פחות פופולרי, שיש בו פחות שימוש, הסיכויים שלנו להישאר ברשימת ה"טופ פוסט" למשך יום או יומיים, הם גדולים יותר. זאת כמובן במידה ונקבל תגובות ולייקים רבים.
3) מהירות המעורבות שהפוסט מקבל
בסופו של יום ה"טופ פוסט" הוא בעצם – מה שהכי טרנדי, והכי פופולרי ועכשווי.
כמות המעורבות שאנו מקבלים היא מאד חשובה (לייקים,תגובות), אך חשובה לא פחות היא המהירות בה אנו מקבלים את התגובות, וההענות אל הפוסט שהעלנו.
לדוגמא, לפוסט שקיבל 500 לייקים בשעתיים יש סיכוי גבוה יותר להגיע לרשימת הפוסטים העליונים, מאשר אפילו פוסט שקיבל 5000 לייקים, אך לאורך 24 שעות.
זה לא מדע מושלם – יש גורמים רבים אחרים לשקול. אבל השורה התחתונה היא ברורה. אם אנו רוצים להיכנס ל"טופ פוסט", המהירות של קבלת המעורבות על הפוסט, היא בעלת משקל.
לא משנה גם אם חשבון האינסטגרם מכיל 5,000 או 50,000 עוקבים, כל עוד שיעור הצמיחה של מעורבות הפוסט גבוהה יותר מכולם.
קידום פוסט באינסטגרם באמצעות האשטאגים פופולרים
1) בחירת האשטאג ממוקד ורלוונטי
רצוי לבחור בהאשטאג ממוקד יותר ופחות כללי בכדי להגיע לפוסטים המובילים.
הצעד הראשון הוא לבחור את ההאשטאג הנכון לנו. למשל, למותג אופנה של נעלי נשים נשתמש בהאשטאג ממוקד יותר כמו womenshoes# , מאשר האשטאג כללי יותר כמו instafashion#.
אם הנושא הזה מעניין אותך, קראי את הפוסט שכתבתי על איך לחפש האשטגים יעילים לקידום העסק באינסטגרם.
2) יצירת מעורבות רבה, ותזמון העלאת הפוסט בזמן הנכון
לאחר שבחרנו בהאשטאג הרצוי, נצטרך לעשות את המקסימום בכדי להגיע לתגובות או הערות, במהירות הכי מירבית. ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לתזמן את הפוסטים שלנו. התזמון מאפשר לנו לפרסם את הפוסטים בשעות ובזמנים בהם הקהל שלנו הכי פעיל. זאת גם אם איננו פנויים להעלות את הפוסטים בעצמנו באותו זמן. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, אני מלמדת על כך בפוסט על תזמון פוסטים לאינסטגרם.
3) שימוש ב 3-5 האשטאגים פופולרים לכל פוסט
אם אנו רוצים לקבל הזדמנות להיכנס לרשימת ה"טופ פוסט", מומלץ להשתמש ב 3-5 האשטאגים פופולרים בצירוף לפוסט, במקביל ל-לא פופולריים.
האשטאגים אלו אמנם יהיו פחות ממוקדים, ויותר כלליים, אך הם עדיין רלוונטים. והם יכולים "להתפס" ולגרוף הרבה תגובות ולייקים. אלו צריכים להיות האשטאגים שרבים אחרים משתמשים בהם לחיפוש.
לדוגמא, אם באמצעותנו מותג אופנה, נוכל להשתמש בהשטאגים "גדולים" כמו:
photooftheday #instagood #fashiononinstagram, ,#instafashion#.
4) קריאה לפעולה
קשה לומר מה האלגוריתם באינסטגרם מעדיף יותר: לייקים או תגובות. בכל אופן, צבירת כמות גדולה של תגובות על הפוסטים שאנו מעלים היא חשובה מאד לקידום באינסטגרם. בייחוד אם ברצוננו להגיע לראש רשימת ההאשטאגים הפופולרים.
אם יש לנו תגובות רבות על הפוסטים שתייגנו עליהם האשטגים זו דרך מצוינת למשוך את העוקבים שלנו ליצור מעורבות עם הפוסט. כך הגולשים מבלים יותר זמן על קריאת תגובות הפוסט ומגיבים יותר בעצמם על הפוסטים שלנו.
כדי ליצור "קריאה לפעולה" שתגרום לגולשים להגיב על הפוסטים שלנו, עלינו לשאול אותם שאלות באופן מפורש. ורצוי גם שנעודד אותם להגיב בדרכים שונות.
נוכל לשאול שאלה כמו "מה התוכניות שלכם לסוף שבוע?" או "מה חשבתם על המוצר החדש שלנו?". בנוסף, נבקש מהם להשאיר תשובה בתגובות או לתייג חברים.
5) שימוש במיקומים שונים בהעלאת הפוסט
במידה ואנו עסק מקומי, שימוש בהאשטאגס המבוסס על מיקום יכול להיות דרך מצויינת להתחבר אל הקהל שלנו.
אנשים אוהבים לתמוך בעסקים מקומיים באיזור שלהם. וסביר להניח שהם יעשו "צ'קאין" וישתמשו במיקומים של העסקים האלו. לכן, ככל שיש יותר שימוש במיקום מסוים כהאשטג, זה בהחלט יכול לעלות את המודעות אל המוצר שאנו רוצים לפרסם באיזור הספציפי.
קידום פוסט באינסטגרם ע"י האשטגים – סיכום
להיות בראש רשימת ה "טופ פוסט" בעמודי ההשאטגים, זוהי דרך מצויינת להגיע לקהל יעד חדש באינסטגרם. למעשה, שימוש בהאשטגס באינסטגרם הוא כלי פירסום מדהים למוצר או לשירות שברצוננו לפרסם.
וזה הרבה יותר קל ממה שזה נראה. וזה אכן יותר אפשרי מ-לא אפשרי!
כל מה שעלינו לעשות הוא להתמקד בביצוע אסטרטגיית ההאשטאגס, תוך כדי הגדלת המעורבות סביב הפוסטים שלנו. זאת ע"י כך שנמשיך לעלות תוכן מעניין ומרתק, אשר ימשוך את העוקבים להגיב ולהיות מעורבים כמה שיותר.
רוצים ללמוד עוד על קידום באינסטגרם ע"י שימוש בהאשטגים? או על שיווק העסק באינסטגרם באופן כללי? אם כן אז תשמחו לשמוע על קורס השיווק באינסטגרם שהשקתי לאחרונה. הקורס ילמד אתכם כל מה שצריך לדעת על קידום עסקים באינסטגרם.
ואם אתם מעוניינים בקידום העסק באינסטגרם ע"י חברת פרסום בדיגיטל וותיקה ואמינה – אז כדאי שתדעו שאנו בSocial Lady נשמח לסייע לכם בתהליך. איתנו, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות. למידע נוסף – השאירו פרטים בטופס צור קשר, ונחזור אליכם בהקדם.