פרסום ממומן באינסטגרם
פרסום ממומן אינסטגרם

פרסום ממומן באינסטגרם : כל מה שרציתם לדעת – Paid Instagram Advertising: Everything You Wanted To Know

מחפשים מידע על קידום ממומן באינסטגרם? הגעתם למקום הנכון.
בפוסט זה תמצאו כל מה שרציתם לדעת על פרסום ממומן באינסטגרם.

 

פרסום באינסטגרם הפך להיות לאחד מכלי הפרסום החזקים של ימינו.
עם יותר ממליארד משתמשים פעילים באפליקציה, לא פלא שיותר ויותר אנשים הופכים את הכלי הזה לעסקי. וכתוצאה מכך, אינסטגרם משדרגת כל הזמן את כלי הפרסום הממומן שלה.

פרסום ממומן באינסטגרם : איך מתחילים + טיפים בסיסיים

מודעות פייסבוק ומודעות אינסטגרם די משיקות אחת לשניה. למעשה, מכיוון שפייסבוק רכשה את אינסטגרם, אז מודעות ממומנות באינסטגרם מנוהלות דרך ממשק הפרסום של פייסבוק. לכן, לא ניתן ליצור קמפיינים ממומנים באינסטגרם אם חשבון האינסטגרם העיסקי שלכם לא מחובר לחשבון הפייסבוק העיסקי.

כל ניהול ויצירת מודעות אינסטגרם מתרחשת בממשק המודעות הממומנות של פייסבוק. למרות זאת, לא כל האפשרויות המוצעות בפרסום של פייסבוק מתאפשרות בפרסום של אינסטגרם. למשל – ישנם הבדלים מבחינת עיצוב תמונת המודעה. בגודל, בסגנון, בצבעים ובאופן התגובה של אנשים שונים לפרסומות שונות. לכן אני לא ממליצה לפרסם את אותו הדבר גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. כך למשל – לא כדאי לפרסם באינסטגרם מוצר בתמונה שהיא "תמונת סטודיו". אלא עדיף שיהיה אותנטי כמה שניתן, ועדיף ליצור תמונה של המוצר בשימוש או בפעולה.

בנוסף, צריך להשתדל לא להיות מכירתיים באינסטגרם. למרות שאפשר לשים יותר מ20% טקסט (מה שאי אפשר בפרסומות פייסבוק למשל), עדיף לא לרשום יותר מדי. ואם כבר רושמים טקסט, מומלץ שלא יהיה מכירתי כלל. למשל – משהו בסגנון: " 20% הנחה רק היום!" – ישר מציג את התמונה כפרסומת. וזה מרתיע את הגולשים מללחוץ עליה. ולכן עדיף לפרסם קמפיינים אותנטיים יותר.

קידום באינסטגרם

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך נראה קמפיין של פרסום ממומן באינסטגרם?

פוסט ממומן באינסטגרם מופיע עם המילה "SPONSORD" בפינה הימנית. כך הקמפיינים הממומנים באינסטגרם מבודלים משאר התוכן האורגני בפיד.
לקמפיינים ממומנים באינסטגרם יש כמה אופציות הנעה לפעולה, כפי שאפשר לראות בתמונה למטה.
לדוגמא: למד עוד, הרשמה, צפיה או קנה עכשיו ועוד.
(Learn More, Shop Now, or Book Now and others)

sponsored-ads-instagram

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך מחברים בין פייסבוק עסקי לאינסטגרם?

קודם כל, על מנת להתחיל לעשות פרסום באינסטגרם, חייבים לחבר את חשבון האינסטגרם לדף העסק בפייסבוק. רוצים לדעת כיצד לעשות זאת? אם כן אז תשמחו לשמוע שאני מלמדת על כך בהרחבה בקורס האינסטגרם הדיגיטלי שלי. הקורס ילמד אתכם לא רק איך ליצור חשבון עיסקי ולחברו לפייסבוק אישי, אלא גם כל מה שצריך לדעת על שיווק העסק וקידום הפרופיל שלכם באינסטגרם.

במידה ויש לכם כבר חשבון עיסקי: בתוך חשבון האינסטגרם, מתחת לכמות העוקבים – ישנו כפתור שנקרא Edit Profile. לחיצה עליו תיפתח את אפשרויות העריכה של החשבון ושם תוכלו לראות את המשפט שאומר:
Try Instagram Business Tools

עריכת אינסטגרם


הכלים שחשבון אינסטגרם עיסקי מאפשר הם:

1) כפתור יצירת קשר, עם אפשרויות חיבור ישיר לאימייל/ לכתובת פיזית של מקום או לטלפון.
2) יצירת פרסום ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק
3) פרסום ממומן ישירות מתמונות באינסטגרם
4) מעקב אחר סטטיסטיקות של פעילות החשבון והתמונות.

ולכן, אם אתם רוצים לעשות קידום ממומן באינסטגרם – אתם חייבים שיהיה לכם פרופיל עיסקי.

איך להתחיל לעשות פרסום ממומן באינסטגרם

כדי להתחיל קמפיין ממומן באינסטגרם, נכנסים לממשק הפרסום של פייסבוק ומומלץ לבחור – "send people to my website". זאת כדי שתהיה לנו אפשרות בחירה של כפתור הנעה לפעולה. למרות שאופציות נוספות גם יאפשרו זאת.

instagram-call-to-action

בשלב הבא מכניסים את הפרטים של הפרסום הממומן – קהל, מילות מפתח (תחומי עניין), תעריפים, תמונות ותוכן.

תעריפים לפרסום ממומן

אני ממליצה ליצור מודעה שהיא לא פחות מ 5-6 ימים באויר, מכמה סיבות. קודם כל – לוקח זמן למודעה להתפרסם בין מודעות רבות שפייסבוק מריצה ואם שמנו יותר מתמונה אחת – נוכל לבחון מה עבד לנו יותר ומה פחות ולעשות לפרסומת אופטימיזציה.
בנוסף, אני ממליצה להשתמש בתעריף של עד 20$ לפרסומת ורק אח"כ לשחק איתה ולהוסיף לה אם יש צורך. זה כמובן לא בכל המקרים מדוייק, אבל ברוב המקרים שניסיתי, זה עבד הכי טוב.

Placement

בשלב הבא בוחרים את ה- PLACEMENT, בו אנחנו מחליטים היכן יופיעו המודעות שלנו ונוכל לקבוע שהן תופענה באינסטגרם. נוכל אפילו לבחור באיזו מערכת הפעלה הם יופיעו ומימין נראה כמה אנשים בממוצע יחשפו אל המודעה ביום.

instagram-ads

בשלב הבא נוכל לבחור באיזה פורמט המודעה תהיה – האם תמונה יחידה, האם קרוסלה (מה זה? לחיצה כאן), האם מצגת תמונות? או אולי מודעת וידאו?

instagram advertising

אפשר גם לעשות חיתוך לתמונה על פי הגודל הרצוי לנו

instagram-ad

כשההודעה עולה לאויר אנחנו מתחילים לקבל סטטיסטיקות בממשק הפרסום של פייסבוק.

פרסום ממומן באינסטגרם - שלב בחירת הקהל והתקציב

בחלק זה – יש לבחור את הקהל שאנו רוצים לפנות אליו – או על פי רשימה שהכנו מראש (איך? לחיצה כאן ללמוד על זה) או ליצור אחד חדש על פי נתוני פילוח גיל, מיקום ותחומי עניין. אני ממליצה לצמצם אתהקהל ולמקד אותו ככל האפשר, כי עדיף 8000 אנשים ממוקדים שהפרסומת תגיע אליהם מאשר 20,000 אקראיים לא רלוונטים.

לאחר מכן נבחר תקציב, בדר"כ סביבות 10$ יכול להגיע למאות וגם אלפי אנשים. זה תלוי ברמת הפעילות והחשיפה הכללית של החשבון שלכם. נבחר את מספר הימים שהפוסט יקודם (מומלץ סביבות 4 ימים כדי שיספיק להכנס ללופ הפרסומים של אינסטגרם) ונאשר.

כך נראה מסך בחירת התקציב והקהל, מהנייד:

PROMOTE קידום ממומן באינסטגרם

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

מודעת קרוסלה באינסטגרם

אינסטגרם מאפשרת כעת ליצור מודעות קרוסלה, בדומה למודעות בפייסבוק. קרוסלה זו מודעה בולטת מאד, שכן המודעה יכולה להיות מספר רב של תמונות (עד חמש תמונות בסדרה) שבנויה כתמונת פרסומת אחת ארוכה המחולקת למספר ריבועים קטנים, או מספר תמונות נפרדות.
כל תמונה במודעה יכולה לשלוח את הגולש אל קישור שונה ויוצר המודעה יכול לשלוט על סדר התמונות בפרסומת. התמונה הראשונה תמיד תהיה בעלת ההשפעה הגדולה ביותר מאחר והיא מופיעה ראשונה ואנשים יראו אותה ואולי גם יגיבו עליה ראשונה. כך שאם המפרסם מרגיש שהתמונה הראשונה אינה עובדת, ניתן לארגן מחדש את סדר התמונות כדי לבדוק מה עובד טוב יותר ומה מביא תוצאות טובות יותר.

קידום ממומן באינסטגרם על ידי כפתור Promote

חוץ מהדרך שהוצגה למעלה, יש דרך נוספת כדי ליצור קמפיינים ממומנים באינסטגרם. הדרך הזו היא מעט קלה וקצרה יותר, אך גם האפשרויות בה לרוב יהיה דלות יותר, בהתאמה. הדרך הזו לקידום ממומן באינסטגרם נעשית דרך כפתור ה-Promote וכעת אפרט על הדרך הזו:

מתחת לכל תמונה בחשבון עסקי של אינסטגרם יש כפתור PROMOTE שמאפשר לנו לקדם את התוכן.

בלחיצה על כפתור הPROMOTE נפתח לנו לוח האפשרות לפלח את הפעילות.
ברגע הלחיצה נצטרך לבחור אחת משתי האופציות:
– קידום אתר/חנות וירטואלית/ לינק שמוביל לעסק
– קידום מקום/ חנות פיזית

יש לנו מספר אפשרויות פילוח:
* בחירת כפתור הנעה לפעולה – אם בוחרים לקדם לינק חיצוני, נקבל אופציות שהן:
Learn More
Shop Now
Watch Now
Book Now
Sign Up
במידה ונחליט לקדם מקום פיזי,האופציות שנקבל תהיינה שתי אפשרויות:
Get Directions
Call Now

בחירת הכפתור חשובה מאד ומומלץ לעשות מספר פרסומות ולבחון איזו מהם מניעה יותר לפעולה מהאחרת.
כלומר – צרו שתי פרסומות זהות ושנו רק את הכפתור בשתיהן. כך תוכלו ללמוד איזה מהכפתורים טוב יותר ומדוייק יותר לפרסום שלכם.

בדיקת סטטיסטיקות פרסום באינסטגרם

בתוך הממשק של אינסטגרם אפשר לראות למעלה מימין איור של ארבעה קווים קטנים, לצד גלגל השניים. נגיעה באיור תראה לנו את הנתונים הבאים על פעילות הפרסום שלנו.

אפשר לראות את כמות הצפיות, החשיפות, האינטרקציה והקלקות על האתר שנרשם בביוגרפיה (תיאור הפרופיל).
אפשר לבחון את כמויות החשיפות והפעילות בשבוע האחרון (ניתן לראות תאריכים בראש העמוד).

אפשר לראות פוסטים מובילים על פי פרמטרים שונים, כמו:

– מועדים (שבוע אחרון/30 יום אחרונים/ 3 חודשים וכדומה),
– סוג אינטרקציה (כמות הצפיות, החשיפות, האינטרקציה, התגובות, לייקים ועוד)
– סוג תוכן – תמונות או וידאו

נתונים נוספים שנחשפים לנו הם הימים בהם יש הכי הרבה פעילות בחשבון שלנו, פילוח העוקבים שלנו כמו מיקום, גילאים, כמות עוקבים וכדומה. שימו לב שניתן לעשות סרטון וידאו כ GIF שזהו סוג של "סרטון אילם" שניתן ליצור באמצעות כלים חיצוניים שמתממשקים עם אינטסגרם. 

פרסום ממומן באינסטגרם - סטטיסטיקות
כך נראות הסטטיסטיקות באינסטגרם

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר חשיפה? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו

פרסום ממומן באינסטגרם - נקודות חשובות לסיכום

זכרו שכאשר מפרסמים באינסטגרם, אנשים רואים אתכם פעם ראשונה דרך הפרסומת. היו כמה שיותר יצירתיים ויוצאי דופן, וחשוב מאד שהמסר שיקבל יהיה כמה שפחות מכירתי, והרי הוא אינו מכיר אתכם ולא ישר ירוץ לקנות. עדיף אפילו לתת משהו חינם, או הפניה ללינק לקבל טיפים או כל ערך שיגרום לו ללחוץ על המודעה.שימו לב לשים תמונה איכותית ומעניינת או סרטון רלוונטי.
במידה ושמים לינק הפניה לאתר או דף נחיתה, למשל אם עושים הוספת לינק לסטורי – תדאגו שדף הנחיתה יהיה רספונסיבי, או במילים אחרות: מותאם לנייד ונוח לניווט. זאת כדי שלא תאבדו את הלקוח הפוטנציאלי בדרך (עד שכבר לחץ על המודעה!)

רוצים לקדם את העסק באינסטגרם או אולי ברשת חברתית אחרת כמו פייסבוק או טיקטוק? מעוניינים לקבל יותר חשיפה ומעורבות עם הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות? סושיאל ליידי זו הכתובת בשבילכם.

נעים מאוד, שמי טל נברו, ובמסגרת חברת הדיגיטל שלי – סושיאל ליידי – אני מספקת שירותי קידום עסקים ברשתות החברתיות, בפיתוח ועיצוב אתרים ודפי נחיתה, בקידום אורגני, בפרסום ממומן וכן שירותים נוספים בתחום השיווק בדיגיטל. אשמח לעזור גם לעסק שלכם לעבור מהאופליין לאונליין, ולהרוויח יותר מהדיגיטל.

מעוניינים בפרטים נספים? צרו איתי קשר עוד היום, ואחזור אליכם בהקדם.

מאמרים נוספים