פייסבוק כל הזמן מתחדשת ומשנה את פניה.
ואחד האלמנטים בפלטפורמה שהיא משקיעה ומשנה הרבה זה את נושא הפרסום הממומן.
מאחר ולא כתבתי עליו מעולם לפני כן, חשוב לי לשתף אתכם בתהליך הרימרקטינג ( Re-marketing) בפרסום הממומן של פייסבוק.
מה זה בכלל פייסבוק רימרקטינג?
רימרקטינג זו בעצם האפשרות של יצירת קהלים המותאמים אישית, מתוך המבקרים באתר האינטרנט שלנו.
במילים אחרות:
כשמבקר מגיע לאתר, ואח"כ מבקר בפייסבוק, יש לנו אפשרות לזהותו בפייסבוק וליצור מודעה בפייסבוק המותאמת אליו באופן ישיר.
הפיצ'ר הזה הינו מאד אפקטיבי מאחר ואנשים שכבר נכנסו לאתר שלכם, סביר להניח שיהיו מעוניינים לקבל עוד מידע מכם וכך תוכלו לטרגט אותם ולדאוג שהפרסומת אותה הם יראו בעת גלישתם בפייסבוק, תהיה ממוקדת אליהם.
זה בהחלט קל יותר לשכנע מישהו שכבר הכיר אתכם, לקנות מכם משהו, מאשר לשכנע מישהו שרואה אתכם בפעם הראשונה.
בעבר כדי לעשות רימרקטינג שנקרא FBX או – Facebook Exchange, שהיה כלי הרימרקטינג היחיד שפייסבוק איפשר, באמצעותו יכל בעל האתר לעקוב אחרי המבקר אצלו ולכוון אליו את הפרסומת בפייסבוק.
מה ההבדלים בין כלי ה FBX לכלי ה – Website Custom Audience (או בקיצור – WCA) ?
קודם כל – כלי ה FBX זה מצריך מהגולש כלי חיצוני לפייסבוק כדי ליצור אותו. אי אפשר ליצור פרסום
ב- Power Editor וגם לא בכלי ה-Ads Manager.ולכן – צצו ברחבי הרשת כלים שרק חלקם היו מאושרים לשימוש על ידי פייסבוק.
והיה וכבר מצאתם מערכת שעובדת עם (ומאושרת על ידי) פייסבוק – התקציב החודשי שלו היה לא קטן להשקעה כספית (הרי בסוף גם בעל המערכת צריך לגזור חלק).
בנוסף, אדם שרוצה לפרסם חייב שיהיה לו ידע טכני, כדי שיבין מה עושים ואיך.
כשמישהו יוצר FBX, הוא יכול ליצור סוג מאד מסוים של מודעות – רק כאלו שיוכלו להופיע באוסף חדשות הבית (News Feed) או בסרגל צדדי. ישנן הגבלות חמורות על מה שניתן לעשות והפרסום אינו מחובר לדף בכלל.
במקרה של פרסום ב WCA – ניתן ליצור מודעות ללא הגבלה. המפרסם יכול לבחור:
את הקהל אליו הוא מכוון ואת סוג הפרסומת אותה הוא יוצר (דף לייק? אירוע? אפליקציה? דף נחיתה חיצוני?)
הוא יכול לקבוע היכן תופיע המודעה (באוסף החדשות? בשולחן עבודה? בנייד? בסרגל הצדדי?)
הוא יכול לפרסם פוסט אורגני או גם פוסט שלא פורסם.
יתרון חשוב זו העובדה כי הפרסום באמצעות WCA הינו פרסום חוצה מכשירים. מה הכוונה? גם אם פרסמנו מסע פרסום בסמארטפון – אפשר לגרום לאותו גולש לקנות אח"כ דרך מחשב שולחני.
יתרון מגניב נוסף של ה- Website Custom Audience (או בקיצור – WCA), הוא שניתן לבודד פירסום למבקרים ספציפיים. מה הכוונה? המשמעות היא שמפרסם יכול להתמקד רק במי שביקר בדף ספציפי או קטע מהאתר שלו, או למי שביקר בדפים שכללו מילת מפתח מסוימת ב-URL.
פוטנציאל ההתאמה האישית של מודעות כאלו הוא מדהים.
אז,
בואו נתמקד –
מה זה בעצם Website Custom Audience?
Website Custom Audience – או בעברית – קהלי אתר מותאמים אישית (או בקיצור – WCA) זו האפשרות ליצור מודעות פייסבוק שמתמקדות במשתמשים שבקרו באתר שלכם בעבר.
איך התהליך הזה נעשה?
* גולש מגיע אל דף באתר שלכם * עוגיה (Cookie) מעדכנת את פייסבוק בפרטי הגולש הזה והם מתעדכנים ברשימה בפייסבוק * כשהגולש יבקר בפייסבוק, המערכת תציג לו מודעה שלכם.
חשוב לזכור כי ניתן ליצור עד כ-200 רשימות של קהלים וחשוב להבין שאמנם יש פיקסל אחד פר חשבון פייסבוק, אבל אפשר להשתמש בו גם ביותר מאתר אחד.
יצירת Website Custom Audience במערכת Ads manager
בואו וניגש ל Ads Manager על פי התמונה כאן למטה:
בשלב הבא, לחצו על המילה Audiences:
כעת ליחצו על Create Audience:
בשלב הבא, נבחר Custom Audience from your Website:
ואחרי שאישרנו את התנאים ( Terms & Conditions) נתחיל למלא את הנתונים: שם הרשימה (מומלץ לרשום מי הקהל או מאיפה הוא מגיע, כדי לבדל מהרשימות האחרות) ותיאור שלה, כדי שנזכור כל פעם שנחזור לרשימה – מה מהותה.
בשלב הבא, ניתן לבחור בין – All Website Visitors לבין People visiting specific pages .
במקרה הראשון (All Website Visitors) – מדובר על כל האנשים בכללי שמגיעים מהאתר ובמקרה השני (People visiting specific pages) – ניתן יהיה להטמיע לינק לדף ישיר שממנו אנו רוצים שהרשימה, ואז לבחור את מספר הימים שהאנשים ישארו ברשימה ויקבלו את ההודעות (מקסימום 180)
בשלב הבא נקבל הודעת פופ-אפ מפייסבוק שתאמר לנו:
Thank You for Creating a Custom Audience. Your audience is ready.
ונגיע אל הטבלה הבאה:
בטבלה נוכל לראות את הנתונים של הרשימה שלנו, כמה אנשים נחשפו להודעה ונוכל גם לערוך אותה. חייבים להיות מינימיום 20 אנשים ברשימה לפני שנוכל לפרסם אותה.
הטמעת הפיקסל באתר Install The Pixel
יש ללחוץ על Pixel Details כמו שמופיע כאן:
ובשלב הבא,
נקבל קוד, אותו יש להעתיק ולתת למתכנת, שיטמיע אותו בקוד האתר שלנו, בין התגית <head> לתגית </head>. באותו מקום אפשר גם לראות סטטיסטיקות חשיפה של הפרסומות שלנו לקהל.
איך משתמשים בקהל שיצרנו
פשוט מאד – ברגע שתיצרו הודעה חדשה, תיפתח לכם בהמשך אפשרות העריכה, טבלה ובה תוכלו לבחור את הקהל שאתם מעדיפים שאליו יופנו הפרסומות מתוך רשימת הקהלים שיצרתם. כך זה נראה:
לסיכום:
כלי הרימרקטינג הינו כלי חזק מאד להגיע לקהל שהוא רלוונטי אליכם, ממוקד ומתעניין במה שיש לכם להציע.
יחס ההמרה של לקוחות גבוה הרבה יותר בשימוש בכלי הזה מאשר פרסומות רגילות שאנו יוצרים דרך מערכת הפרסום של פייסבוק.
מי שעדיין לא הפנים את זה – ממליצה לו להבין את הכלי לעומק ולהשתמש בו בהקדם.
שלכם,
אני