כתב: אבי סנטו, מנטור לשיווק דיגיטלי ומכירות
שנת 2016 התחילה ממש לא מזמן, והחברה בפייסבוק עובדים קשה מאוד על מנת לשכלל את כלי הפרסום המטרה ברורה לכולנו: מעבר ליכולת לנגוס בנתח התקציב שמופנה היום לגוגל, פייסבוק רוצה שנקבל את כל החלטות הקנייה שלנו אצלה ואם אפשר שגם נקדיש עוד קצת זמן (מהמעט שנותר לנו) על מנת לשהות אצלה עוד כמה דקות במהלך היום.
השבוע פורסמו הכנסות החברה מהרבעון האחרון ואין ספק שזאת הייתה השנה הכי רווחית לרשת החברתית הגדולה בעולם.
בזמן שפייסבוק אינה מפסיקה לשדרג את כלי הפרסום שהיא מציעה לבעלי עסקים, הוצגו בתקופה האחרונה
חידושים וטיזרים לחידושים רבים באפיקי הפעילות האורגניים של פייסבוק, שחלקם הגדול עתיד להיות זמין
לכלל המשתמשים כבר בזמן הקרוב.
ומעבר לכך שכללה ועתידה להוסיף גם כלי פרסום נוספים בפרסום הממומן .
אני מזמין אתכם לסקירה על כלי הפרסום החדשים ובנוסף, לשים את הספוט על הכלים המשמעותיים
שהוצגו בשנה שעברה.
מודעות קנבס – הצעקה האחרונה בפייסבוק של 2016
קנבס היא חוויה חדשה, מותאמת למובייל, אשר תופיע על כל פני שטח המסך, בתצורת הקלקה על פוסט,
בשילוב תמונות, וידאו, טקסטים ולינקים. מפרסמים יכולים ליצור קנבס בעורך הקנבסים הממוקם בדף העסקי שלהם, בלשונית כלי פרסום. ברגע שסיימו, יקבלו כתובת URL לשימוש בקמפיין הקלקות לאתר או אנשים שיקליקו על הקנבס במכשיר המובייל שלהם (סמארטפון או טאבלט) יכולים ליצור אינטראקציה עם הקנבס דרך הקלקות, הטיות ומשיכות, בלי לעזוב את פייסבוק. קנבס יכול לקשר גם לאתר המפרסם, כדי לאפשר לאנשים לדעת יותר על נושאים מסוימים, או לרכוש מוצרים ושירותים אונליין, אשר הוצגו להם
בקמפיין המרות באתר, אותו יבנו במנהל המודעות של פייסבוק בקנבס.
קמפיין קרוסלה
כחלק מהמאמץ של פייסבוק להפוך את האתר לגורם משמעותי יותר בקידום אתרים, הציגה פייסבוק ב 2015 את מודעות הקרוסלה; רצף של עד חמש תמונות הניתנות לגלילה ימינה ושמאלה, כאשר כל אחת מהן מייצרת הפניה לקישור חיצוני מפייסבוק. מודעות קרוסלה התבססו ככלי מועדף אצל המפרסמים, שכן הן מייצרות חוויה דינמית על המסך ומושכות את הגולש לגלות את הדבר הבא ברצף התמונות.
מודעות קרוסלה המשלבות וידאו כבר קיימות גם כן במערכת הפרסום של פייסבוק, ובהמשך 2016 אני מאמין שנזכה לראות מהלכים קריאייטיבים מאוד גם בשימוש בוידאו בתוך קרוסלה.
קולאז'ים
כלי חדש שמוצע לפרופילים אישיים הוא יצירת קולאז'ים נגללים ודינאמיים ישירות בתוך פייסבוק, באמצעות המצלמה. בכלי מאפשר לבחור מתוך התמונות והסרטונים האחרונים שצולמו במכשיר, לסדר אותם ולשתף עם החברים. הכלי החדש הושק כבר בסוף 2015 למשתמשי אייפון ובהמשך 2016 יגיע גם לקהילת האנדרואיד.
LIVE VIDEO
פייסבוק השיקה לקראת סוף 2015 את אפשרות השידור הישיר המלהיבה, המיועדת לדפים עסקיים נבחרים בשלב זה. בתחילת דצמבר 2015 חשפה פייסבוק שכלי השידור הישיר ישולב גם בפרופילים האישיים שלנו, אך כרגע נמצא עדיין בבדיקות ולא ידוע מתי ישולב לכלל הגולשים באתר.
אני מזמין אתכם לצפות בשידור החי הראשון שנעשה אי פעם בפייסבוק על ידי מארק צוקרברג
ומה הלאה?
פייסבוק של 2016 תציע לגולשים ולמפרסמים כלים משיקים רבים, מתוך התפיסה ההולכת ומתחזקת שמפרסם אינו רק בעל עסק וכי הפלטפורמה של פייסבוק מעודדת אנשים ליזום וליצור, ולהפוך את המיומנויות שלהם לעסקים קטנים בנוסף היא תמשיך ותוסיף עוד כלים פרסומיים הקשורים לעולם המובייל.
שווה לחכות ולנסות.