פייסבוק, שהפכה לכלי פרסום מוביל בימינו, מאפשרת למפרסם לפלח את הקהל שלו באמצעות כלי פילוח שונים, כדוגמת כלי שמאפשר Retargeting, האפשרות להעלות רשימות מיילים מפולחים למערכת, אפשרות הפילוח באמצעות תחומי עניין, גילאים, מיקום ועוד.
מגוון אפשרויות הפרסום הוא רחב מאד – אבל לא כל עסק רוצה לפרסם להמוני אנשים.
עסקים מקומיים, כמו מספרה, פיצריה, קוסמטיקאית, אפילו חברת השכרות רכב או דירות מקומיות, ויש עוד ועוד דוגמאות לעסקים "לוקליים" (מקומיים), רוצים למשוך אליהם רק אנשים מהסביבה הקרובה אליהם.
יצירת קמפיין ממומן לקהל מקומי
בשלב הראשון, לאחר שלחצנו על הכפתור של "יצירת הודעה חדשה" (Create Ad) נבחר את האופציה של הפרסום שנקראת – "להגיע לאנשים באיזור הביזנס שלך" (Reach people near your business), כמו בתמונה הבאה:
בשלב הבא, מפה של המיקום תופיע ובאמצעות משחק עם כלי המרחק, ניתן יהיה לראות מצד ימין את כמות החשיפה לקהל פוטנציאלי שהמרחק הזה מאפשר. אפשר גם לגרור את המפה עצמה עם הסמן.
כדי לדייק עוד יותר את הקהל, פייסבוק מאפשרת בשלב הבא לחדד את גיל הקהל, את המין שלו, את המיקום בה הפרסומת תופיע (פיד של מחשב רגיל או פיד של מובייל)
בחלק הזה של בניית הקמפיין, ניתן גם לקבוע אילו מקומות לא יראו (לחיצה על Exclude) את הפרסומת וכמו כן לשחק עם המרחקים מהמיקום הספציפי של העסק על המפה.
קביעת מועדי קמפיין ממומן בפייסבוק – ותקציב
בשלב הבא ניתן לקבוע את מועדי הקמפיין – מתי הוא מתחיל, מתי נגמר. ניתן לקבוע תקציב שהוא יומי, או תקציב שהוא סכ"ה שמתפרס על פני תקופה מסוימת. אני ממליצה להשתמש בס"כה תקציב וזאת כדי להיות בטוחים שלא שוכחים את הקמפיין כי הוא יחוייב על בסיס יומי עד הרגע שיעצרו אותו ידנית.
במקביל ניתן לראות מימין את החשיפה היומית שכל תקציב שנשים יתן. ככל שכמות התקציב תעלה – כך גם כמות החשיפה היומית תעלה בהתאם.
פייסבוק מאפשרת גם לפרוס את התקציב על פי ימים ושעות שהלקוחות שלנו פעילים הכי הרבה.
נניח, בין 1 בבוקר ל6 בבוקר – אפשר לעצור את הקמפיין כדי שלא יתפרסם לשווא, ולקבוע אילו שעות וימים היינו כן רוצים שהפרסומת תרוץ.
ניתן לעשות זאת בחלק הבא:
קריאטיב ונראות קמפיין הפרסום
בשלב הזה של בניית הקמפיין ניתן לקבוע את סוג נראות הפרסומת.
היא יכולה להיות קרוסלה, תמונה יחידה, סליידרים או וידאו (לפירוט על רשימת האופציות המלאה לחיצה כאן).
אני ממליצה להשתמש בתמונה ברורה, חדה, שתעניין ותגרום לגולש ללחוץ עליה כדי לראות לאן היא מובילה. תמונה של אנשים מניעה הרבה יותר לפעולה מרו סוגי התמונות האחרות, חשוב שיראו עיניים, עדיף שיהיה גם חיוך.
אבל זו לא חובה ויש הרבה סוגי תמונות יפות שיכולות להניע לפעולה.
ובהמשך ניתן לקבוע כותרת, אני ממליצה לרשום כותרת מזמינה ולא מכירתית, שתניע לפעולה ותעורר עניין ללחוץ עליה.
גם התוכן צריך להיות מעניין ומניע לפעולה (לחץ עכשיו! הצטרפו היום! התקשרו לכאן! וכדומה).
אפשר גם לקבוע את יעד הגולש שיקליק על התמונה – אפשר לשלוח אותו לדף פייסבוק ואם מישהו מעוניין לקדם דף נחיתה, חנות אונליין, אתר חיצוני וכדומה – ניתן לשים לינק מוביל ישירות לשם.
לסיכום,
בעל עסק מקומי שרוצה להגיע לקהל יעד מקומי וממוקד, חייב להשתמש בכלים המתאימים ולא לדלג על שלב המיקוד הקריטי, כדי שיוכל להגיע בדיוק לקהל היעד שהוא מעוניין להגיע אליו, מבלי לבזבז תקציבים על קהלים שאינם רלוונטיים.
כלי הפרסום של פייסבוק מאפשר להגיע לקהל מדוייק וחשוב להשתמש בו בתבונה ועל פי כל השלבים, כדי להגיע לתוצאות מירביות ואפקטיביות של הפרסום.