שדרוג מודעות דינמיות בפייסבוק – Dynamic Product Ads Update

בכתבה שעשיתי, בעקבות הודעתה של פייסבוק – שוחחתי על מודעות מוצר דינמיות שנועדו לסייע למשווקים קמעונאיים והעוסקים במסחר אלקטרוני לקדם את מוצריהם לגולשים רלוונטיים.
מאז, מודעות המוצר הדינמיות סייעו למשווקים להגדיל את ההמרות בעלות נמוכה יותר לרכישה בכל המכשירים.

בעקבות ההצלחה של המודעות הדינמיות, בשבועות הקרובים פייסבוק מתגלגלים החוצה תכונות חדשות עבור מודעות אלו, הכוללות מכירה בהצלבה, פונקציונליות מכירה משודרגת, אפשרות אופטימיזציה לפרסומת ואפשרות לחיבור עם הגולשים מחוץ לכותלי הרשת.

מודעות פייסבוק דינמיות
מודעות פייסבוק דינמיות

 מכירה בהצלבה (Cross Selling):

כאשר גולש מעיין במוצרים מסוימים בתוך סט מודעות אחד, הוא יוכל גם לראות מוצרים בקטגוריה אחרת, כלומר – תוכל להתבצע מכירה בהצלבה, בזמן שהוא מתבונן במוצרים האלו.
מה הכוונה? נניח וגולש מסתכל על תיקים – המפרסם יוכל להציע לו גם נעליים. השינוי הזה הינו משמעותי וחשוב, כיוון שהוא מגדיל את הערך לצרכנים, גם אחרי שכבר רכשו מוצר.

הגברת מכירות (Up Selling):

מפרסמים יוכלו לתגבר מכירות של מוצר מסוים בתוך קטגוריה בה התעניין הגולש, מה שיכול להוביל לרווחיות המפרסם. לדוגמא – אם גולש מתבונן במוצר שהוא תיק שבדר"כ יש לו המרה נמוכה – יוכל המפרסם לנציג לגולש תיק שנמכר יותר טוב וממיר יותר מהמוצר הראשוני עליו התבונן הגולש. כלומר – המפרסם יוכל לעודד קנית מוצרים בעלי יחס במרה גבוה יותר.

אופטימיזציה של קטלוג למכירות מוצרים  (oCPM):

מעתה יוכלו מפרסמים לבצע אופטימיזציה של המרות (oCPM) חוץ מ CPM ו- CPC (שיטות תמחור פר קליק וחשיפה). אופטימיזציה של המרות נעשית באופן אוטומטי ע"י אלגוריתם של פייסבוק
האלגוריתם הזה לוקח בחשבון הרבה משתנים בהתנהגות הקניות של הגולשים, כדי שיוצגו להם מוצרים בעלי המרה גבוהה יותר ותהיה יעילות גבוהה יותר למפרסם.

חיבור עם צרכנים מחוץ לפייסבוק

כרגע זה עדיין לא רלוונטי, אבל רשת הפרסום החיצונית של פייסבוק תתחיל להציג בקרוב אף היא מודעות דינמיות.

 

מאמרים נוספים