פייסבוק מכריזה על ממשק אי-קומרס חדש שיקל על עסקים קטנים לפתוח חנות בפייסבוק
לאחר שנים שבהן פייסבוק הציעה ממשק שופינג חלקי ולא ממש מספק, השבוע היא יוצאת בהכרזה על כניסה רצינית לתחום האי-קומרס. נראה שמגיפת הקורונה גרמה גם בפייסבוק להבנה שקניות ברשת הן לא עוד ערוץ נוסף, אלא יכולת מהותית. במיוחד עבור עסקים קטנים, יש חשיבות אדירה ליכולת להתחיל למכור ברשת בלי לבנות אתר או להקים תשתית מורכבת. פייסבוק מעוניינת לגשר על הפער הזה ולהציע לעסקים לפתוח חנות בפייסבוק למכור ישירות מפרופיל האינסטגרם והפייסבוק שלהם. נותר רק לקוות שהממשק החדש, אשר יגיע למשתמשים בהדרגה בחודשים הקרובים ויתחיל (כרגיל) מעסקים בארצות הברית, יספק את הפתרון הכה נחוץ הזה.
מה משמעות ההכרזה של פייסבוק ומה כל זה אומר לעסקים קטנים שרוצים להקים חנות בפייסבוק ולהתחיל למכור אונליין כמה שיותר מהר? ריכזנו כאן את כל התשובות:
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מה היו אפשרויות להקים חנות בפייסבוק ואינסטגרם עד כה?
כבר מספר שנים מאפשרות פייסבוק ואינסטגרם להקים חנות במסגרת הפרופיל ולמכור מוצרים ישירות מהעמודים העסקיים שלהם.
בפייסבוק ניתן לעשות זאת על ידי הוספת לשונית "חנות" לעמוד העסקי והעלאת מוצרים. עמודים שיש להם מוצרים בחנות יכולים לתייג אותם בפוסטים שלהם ובכך, כמובן, לעודד גולשים לרכוש ישירות דרך הפוסט.
גם באינסגרם כבר קיימת האפשרות להציע למכירה פריטים פיזיים (לא מוצרים ווירטואלים כמו קורסים דיגיטליים או שירותים אישיים כגון ייעוץ), אך ההקמה שלה נעשית בפועל דרך פלטפורמת הניהול העסקי ה-business manager של פייסבוק. בכדי להציע מוצרים למכירה באינסטגרם אתם חייבים להקים קודם לכן ליצור בפייסבוק את קטלוג המוצרים שלכם ולחבר בין עמוד הפייסבוק לעמוד האינסטגרם העסקי. הקמת חנות באינסטגרם גם כוללת תהליך של הגשת בקשה והמתנה לאישור מאינסטגרם עצמה. בישראל, האפשרות הזאת לא נפתחה בפועל לעסקים קטנים והמעבר של אינסטגרם לרשת מכירתית לא הושלם.
איך יפעלו חנויות בפייסבוק לאחר השינוי?
ההודעה שפרסמה פייסבוק בבלוג שלה השבוע מכריזה על השקתו של ממשק חדש – חנות אונליין משותפת בפייסבוק ובאינסטגרם. היצירה חנות כזו תהיה פשוטה וחינמית. כל עסק יוכל לבחור את המוצרים שהוא רוצה לשים עליהם זרקור ולשלוט על המראה של החנות באמצעות בחירת תמונת קאבר וצבעים התואמים את המותג שלו. הממשק יתאים גם לעסקים זעירים המעוניינם למכור מוצרים בודדים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מה יהיה התהליך פתיחת חנות בפייסבוק פועל?
עסקים הזכאים (בעיני פייסבוק) להקים חנות דרך הממשק החדש יקבלו לינק שיתווסף לכלי ניהול העמוד שלהם. לאחר הכניסה לממשק הם יוכלו להעלות פריטים למכירה באופן ידני או לחבר בין חנות הפייסבוק לחנות אי-קומרס קיימת ולהציע את הקטלוג שלהן גם בפייסבוק. לצורף העניין מגדילה פייסוק את שיתוף הפעולה עם שורה של פלטפורמות אי-קומרס, ביניהן כאלה שלא היה איתן שת"פ בעבר, כגון שופיפיי או וו-קומרס. תספיק הקמה חד פעמית כדי שאותה חנות תהיה נגישה לגולשים בפייסבוק ובאינסטגרם.
מי יוכל להקים חנות ולהתחיל למכור דרך פייסבוק?
על פי הודעת פייסבוק, העסקים הראשונים שיקבלו גישה לממשק החדש ויוכלו להחיל להציע את המוצרים שלהם בחנות משולבת בפייסבוק ואינסטגרם הם אותם עסקים שכבר יש להם חנות המשולבת בפרופיל. עסקים הזכאים לגשת לממשק יקבלו מייל מפייסבוק המעדכן אותם בכך.
אילו עוד אפשרויות יהיו זמינות כחלק מחנויות פייסבוק החדשות?
כחלק מהשינוי יוכלו לקוחות לשלוח הודעה ישירות מחנות הפייסבוק אל הווטסאפ העסקי, המסנג'ר או תיבת המודעות באינסטגרם. בעתיד אף תתאפשר רכישה ישירות מתוך אפליקציית המנסג'ר.
מהפכה משמעותית נוספת עליה הודיעה פייסבוק, היא האפשרות לתייג מוצרים מהחנות במסגרת שידורי וידאו חיים. כלומר, תוכלו לצרף תמונה קליקבלית של מוצר שלכם בזמן שאתם מדברים עליו בוידאו עם העוקבים שלכם.
מעבר לכך, פייסבוק מבטיחה שהחנות החדשה שלה תאפשר שימוש בכרטיסי מועדון ומימוש של הטבות הקיימות בחנויות המותג.
וכדי לעזור לגולשים להגיע לחנויות של עסקים המעניינים אותם, תופיע באינסטגם לשונית שופינג חדשה התאפשר לעבור בין חנויות או לחפש מוצרים לפי קטגוריות.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
סיכום
נראה שפייסבוק יודעת כבר שנים שחולשתה נמצאת בכך שהגולשים צריכים לצאת מהממשק כדי לבצע רכישה ברשת. מאז 2015 ראינו שורה של נסיונות להכניס את האי-קומרס לתוך פייסבוק, אך הם לא סיפקו דרך נגישה באמת להתחיל למכור דרך פייסבוק. כעת, אנו ככל הנראה עדים לתחילתו של שינוי שיהפוך את פייסבוק ואינסטגרם למתחרות רציניות בשוק האיקומרס. במקום להיות פלטפורמות לגילוי של מוצרים חדשים או עריכת מחקר אודות רכישות אפשרויות, הן יהפכו לפלטפורמה שאין סיבה לעזוב אותן לרגע.