איזו פלטפורמה של חנות וירטואלית מתאימה לעסק שלכם? – Which platform is right for building your online store

רוצים לבנות חנות וירטואלית אבל לא יודעים באיזו פלטפורמה כדאי לכם לבחור? היכנסו למאמר הבא וגלו איך הכי כדאי לכם לבנות את החנות האינטרנטית שלכם.


תחום קניות האונליין צובר יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות. ואכן, אנו רואים עוד ועוד חנויות וירטואליות חדשות שקמות מדי יום ברחבי הרשת.
אין ספק שהיום כל בעל עסק חייב שתהיה לו חנות דיגיטלית בה יציג את המוצרים שלו. הקמת חנויות וירטואליות מאפשרת לכם למכור אונליין לכל הגולשים ברחבי העולם שמעוניינים ברכישת המוצרים שלכם דרך האינטרנט.

אבל איך בוחרים פלטפורמה לבניית חנות וירטואלית שתתאים לעסק שלכם? באיזו מערכת כדאי לכם לבחור כדי להקים חנות דיגיטלית למכירת מוצרי המותג או החברה שלכם? בדיוק לשם כך הכנו לכם את המאמר הזה.

כעת נסקור את הפלטפורמות המומלצות והפופולאריות ביותר לשם בניית חנות וירטואלית .

 
חנות וירטואלית

1. WordPress – WooCommerse


וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן החינמית הפופולארית ביותר ברחבי העולם. כמעט 30 מיליון אתרים ברחבי הרשת בנויים על הפלטפורמה של וורדפרס, ששולטת על נתח שוק של כשליש מכל אתרי האינטרנט.
 WordPress מאפשרת לכם לבנות אתר בקלות ובמהירות בלי שום ידע בקוד ומבלי לשלם על הפלטפורמה. וורדפרס מאוד מתאימה כפלטפורמה לבניית חנויות וירטואליות וקל מאוד לנהל בה את התוכן, את עדכון המוצרים שבאתר וכן את ההזמנות שנעשות דרכו.
המערכת נותנת לכם אפשרות להתקין תוסף WooCommerse שהופך את האתר שלכם לחנות בין רגע. התוסף מוסיף למערכת הבקרה שלכם אפשרויות נוספות. באמצעות התקנת התוסף, האתר שלכם מקבל יכולת להציג, לערוך ולנהל עמודים שמתאימים לחנויות דיגיטליות כמו עמודי מוצר, עגלת קניות ועמוד תשלום.
יתרון נוסף של בניית חנות בוורדפרס הוא העובדה שניתן להתקין בה תוספים, שמאפשרים לכם לעצב את עמודי החנות הוירטואלית בשיטת "גרור ושחרר".
חיסרון של הפלטפורמה בכל הנוגע לניהול חנויות וירטואליות הוא העובדה שהיא מתאימה בעיקר לעסקים שמוכרים עד כ-500 מוצרים.

2. בניית חנות שופיפיי (Shopify)

Shopify היא הפלטפורמה השנייה בגודלה בעולם למסחר אלקטרוני. שופיפיי מאפשרת לכם לבנות חנות מקוונת ולנהל אותה גם בלי לדעת קוד תכנותי והיא מתאימה לאתרים של עסקים קטנים ובינוניים.
היתרונות של הפלטפורמה הם בכך שהיא מאפשרת לכם הקמה מהירה של חנות אינטרנטית, וכן שימוש נוח ופשוט בתהליכי הניהול השוטפים של החנות הוירטואלית שלכם. יתרון נוסף הוא ש-שופיפיי מגבילה אתכם מבחינת מספר המוצרים שתוכלו למכור בחנות הדיגיטלית שלכם. ולכן רבים מהמעוניינים בבניית חנות אינטרנטית בוחרים בשופיפיי.
החיסרון שלה הוא בכך שמדובר במערכת שדורשת מכם לרכוש מנוי חודשי ועליכם לשלם עליו כל זמן שתירצו שהאתר שלכם ימשיך לעבוד.

3. Magento Commerce

מג'נטו (Magento) היא מערכת מסחר אלקטרוני, מבוססת קוד פתוח וכתובה בשפת PHP. מדובר בפלטפורמה מעולה לחנויות וירטואליות וניתן לומר שהיא מתאימה יותר לעסקים בינוניים וגדולים. מאות אלפי חנויות אינטרנטיות משתמשות בפלטפורמת Magento Commerce.
היתרון של מג'נטו הוא בכך שהיא מאפשרת לכם להעלות ולנהל בחנות הדיגיטלית שלכם מלאי גדול של אלפי מוצרים.
הבעיה עם בניית חנות וירטואלית במג'נטו היא החסרונות של הפלטפורמה. הקמת החנות הדיגיטלית וניהול המוצרים בה הם תהליכים מורכבים יחסית. יתר על כן מדובר במערכת כבדה, עם לוח בקרה איטי וכזו שכנראה תדרוש מכם כנראה לשלם על שרת ייעודי.

4. בניית חנות אינטרנטית באמצעות אישופ, קונימבו וקאשקאו

שלושת המערכות הפופולאריות ביותר בישראל לבניית חנויות וירטואליות הן: CashCow, KonimBo ו- Eshop. בשונה משלושת האפשרויות הקודמות שהצגנו לבניית אתרים וחנויות דיגיטליות – המערכות הישראליות המוצגות בסעיף זה פועלות בשיטה שונה.

קונימבו, למשל, היא מערכת היברדית המשלבת קוד סגור וקוד פתוח המאפשרת לבעלי החנויות שליטה בקוד החנות בצד הגולש ובשינויים בממשק החנות. ניתן לעדכן ולבצע שינויים ועדכונים בקודי HTML, CSS, Java script.
המערכת, הנקראת Konimbo Hybrid מאפשרת ללקוחות מצד אחד להנות מהיתרונות של קוד סגור  (שירות לקוחות, עדכוני מערכת, שרתים, שימוש בחכמת ההמונים של מאות אתרים ועוד) ומצד שני יתרונות הקוד הפתוח המאפשר לכם גישה ישירה לקוד ולא להיות תלויים במערכת אחת.

 עוד יתרונות של המערכות הישראליות לבניית חנות אינטרנטית הם זמינות של תמיכה בעברית ובמערכות סליקה ישראליות.
החסרונות של מערכות אלו באים לידי ביטוי בכך שיש פחות אפשרויות עיצוב וניהול אך עלות החנויות הדיגיטליות שנבנות באמצעותן גבוהה יותר בהרבה. כמו כן האתר שלכם הוא בבעלות של אותה החברה שמערכת בניית האתרים היא בבעלותה. זאת בשונה מהאפשרויות הקודמות בהן האתר שלכם הוא בבעלותכם הבלעדית וכך אינכם תלויים באף חברה חיצונית מבחינה זו.

על איזו פלטפורמה כדאי לבנות חנות וירטואלית?

לאחר סקירת הפלטפורמות הפופולאריות, כעת נעבור לשאלה שמעניינת אתכם באמת: איזו פלטפורמה הכי מומלצת לבניית חנויות וירטואליות?

וורדפרס: לא סתם רוב האתרים בעולם בנויים על פלטפורמת וורדפרס. יותר משליש מאתרי האינטרנט ברחבי העולם בחרו בוורדפרס, כדי להקים באמצעותה בלוג, אתר תדמית, או חנות וירטואלית.

מתכוונים למכור עד כ-500 מוצרים באתר? אין ספק שהכי כדאי לכם לבחור בוורדפרס לבניית חנות וירטואלית ולהתקין את תוסף הוו-קומרס הייעודי. המערכת של WordPress ברורה מאוד להבנה וקל להתמצא בה – הן מבחינת עדכון המוצרים בחנות והן מבחינת ניהול ההזמנות באתר. 

מעוניינים בבניית אתר? מחפשים חברה מקצועית המספקת שירותי בניית חנות אינטרנטית? הגעתם למקום הנכון.
אנו בסושיאל ליידי נשמח לבנות עבורכם אתר מרהיב ומקצועי, שישאיר את המתחרים שלכם מאחור. נוכל גם לעזור לכם למכור יותר אונליין באמצעות ניהול תוכן אורגני בדיגיטל או ניהול קמפיינים של שיווק ממומן לעסק שלכם. רוצים לקבל פרטים נוספים? צרו איתנו קשר עוד היום.

מאמרים נוספים