פייסבוק ואינסטגרם מציעות עזרה לעסקים הקטנים בתקופת הקורונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

האם כבר קיבלתם את אמוג’י התגובה החדש של פייסבוק? השבוע הושק בעולם סמל ה- care בצורת סמיילי המחבק לב, שנועד לאפשר לגולשים להביע את האכפתיות שלהם כלפי אחרים בימי מגיפת הקורונה. וזהו רק אחד בשורה של שינויים שערכה פייסבוק בימים אלה. כל הרשתות החברתיות מושפעות משינויי ההרגלים שלנו וממהרות להתאים את עצמן לעידן הריחוק החברתי. פייסבוק, פינטרסט וטיקטוק מוטרדות במיוחד מעתידם הלא ברור של מיליוני עסקים קטנים ברחבי העולם, שהקמפיינים שלהם מהווים ערוץ הכנסה חשוב עבורן.

פייסבוק ואינסטגרם שבבעלותה פונות ישירות אל העסקים הקטנים הנפגיעם מהקורונה ומפרסמות שורה של המלצות לשיפור מערך השיווק הדיגיטלי שלהם. מעבר למדריכים ליצירת תוכן מתאים לתקופה, שתי הרשתות משחררות כעת פיצ’רים מיוחדים שנועדו לעזור לעסקים להגביר את רמת המעורבות של המשתמשים שלהן. פייסבוק אף הגדילה לעשות והבטיחה לתמוך בעסקים באמצעות חלוקת מלגות תמיכה ומתן קופונים לפרסום חינם לזכאים.

מה ניתן ללמוד מההמלצות של פייסבוק ואינסטגרם ואיך יכולים עסקים קטנים לנצל את הפיצ’רים החדשים לטובת? סיכמנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת:

הסמלילים החדשים של פייסבוק לתקופת הקורונה
הסמלילים החדשים של פייסבוק לתקופת הקורונה

יצירת תוכן חיובי

אם יש משהו שאפשר כבר לקבוע בודאות לגבי תקופת הקורונה, זה שכולנו הפכנו לתלויים יותר ברשתות החברתיות ובעולם הדיגיטלי בכלל. שעות הבידוד הארוכות בבית גרמו לאנשים בכל העולם לגלוש יותר באינסטגרם ובטיקטוק ולהפוך תלויים יותר בקהילות הוירטואליות שלנו בפייסבוק ובווטסאפ. כל הרשתות החברתיות מדווחות על עלייה בכמות המשתמשים, ומדגישות את הדרישה לתוכן מרגיע ונעים. אינסטגרם אף מעודדת עסקים ויוצרי תוכן ליצור פוסטים, סרטונים וסטוריז עם תוכן מסוג זה ולתייג אותו באמצעות ההאשטג calimingcontet#

שידורי לייב

-שיחות ווידאו קבוצתיות , קןרסים דיגטיליים וובינרים הפכו לחלק מחיי היומיום של כולנו. אינסטגרם מעמידה לשם כך את אינסטגרם לייב – כלי המאפשר לשדר ווידאו ישירות לעוקבים שלכם באינסטגרם. העלייה לשידור נעשית ישירות מתוך הסטוריז והסרטון שתצלמו ניתן לשמירה בתיקיות ה-highlights. שווה לזכור גם שברגע שמתחיל שידור חי מקבלים העוקבים התראה על כך –  דרך טובה למשוך את תשומת לבם.

אינסטגרם גם מפרטת במדריך שפירסמה את סוגי התוכן המומלצים לבמה הזאת. בין הרעיונות המוזכרים שם: סשן שאלות ותשובות על המוצר שלכם, שידור חי מהשירות שאתם מעניקים, שת”פ עם מוביל דיעה המסביר על המוצר, וכמובן תוכן המראה תהליך ומאחורי הקלעים.

הודעה על עדכון שעות פתיחה בכפתור אחד
הודעה על עדכון שעות פתיחה בכפתור אחד

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

שירות לקוחות דיגיטלי

פייסבוק היא אמצעי חשוב לשירות לקוחות מזה מספר שנים, אך במיוחד עכשיו בימי הקורונה עסקים צריכים להיות זמינים יותר ללקוחות שלהם באמצעות הרשתות החברתיות.  שימו לב לשני שיפורים שיקלו עליכם לעשות זאת:

  • אינסטגרם דירקט- תיבת ההודעות של אינסטגרם זמינה מעתה לניהול גם מהדסקטופ כדי להקל עליכם לנהל התכתבוית ולענות על שאלות.
  • אם שעות פתיחת העסק או מתן השירותים שלכם השתנה בעקבות הקורונה, תוכלו לעדכן על כך את העוקבים שלכם בקליק אחד דרך שינוי דרך הגדרות עמוד הפייסבוק שלכם. ניתן למצוא מידע מפורט על איך עושים זאת כאן.
 

גיוס כספים

פייסבוק השיקה כלי חדש המאפשר לגייס כספים לטובת מטרות חברתיות שונות. הפיצ’ר עדיין לא נגיש בישראל, אך מעניין לעקוב ולראות אם יתפתח כפלטפורמה חילופית למימון הימונים. עוד מידע כאן.

סטוריז ייחודיים לתקופה

אין ספק שיצירת תוכן מושך בסטוריז חשובה כיום יותר מאי פעם. אינסטגרם כבר השיקה מספר פיצ’רים ייחודיים לסטוריז בתקופת הקורונה וסביר שנראה עוד ועוד מהם בתקופה הקרובה. חשוב להכיר את החידושים האלה, לא רק בשל היתרונות שיש בהם לבעלי עסקים, אלא גם כי שימוש בפיצ’רים החדשים ביותר זוכה לעידוד מצד האלגוריתם של אינסטגרם. 

הנה כמה מדבקות לסטוריז, אשר אינסטגרם ממליצה במיוחד להשתמש בהם בימים אלה :

  • מדבקות המאפשרות לפרסם טייקאווי או להציע קופון
  • מדבקות המקדמות מסרים רלוונטין כמו stayhome
  • מדבקת ה- FAQ המאשרת לקיים שאלות ותשובות עם העוקבים
  • מדבקה  נוספת שנמצאת בפיתוח וכנראה תושק בקרוב: “dm me” שלחיצה עליה תשלח את הגולשים לתיבת ההודעות
 
עיצוב סטורי לאינסטגרם
מדבקת טייק-אווי חדשה לסטוריז

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

וכמובן - תכנית התמיכה של פייסבוק בעסקים קטנים

פייסבוק הודיעה לפני כמה שבועות שהקדישה 100 מליון דולר למלגות במזומן וקופונים למערכת הפרסום שלה עבור עסקים קטנים.

בשלב הנוכחי ההרשמה פתוחה לעסקים אמריקאיים הפעילים מעל שנה, מעסיקים 2-50 עובדים ונפגעו משמעותית מהמשבר. כדאי לעקוב והתעדכן אחרי פתיחת התכנית למדינות וסוגי עסקים נוספים. עוד מידע כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

אם אהבת, בטח גם תרצה לקרוא על :

Close