- נתחיל מהבסיס – הקמת עסק דיגיטלי: כמו שאני תמיד אומרת, מי שניצל בחוכמה את המתרחש סביבנו, הוא מי שבחר להרחיב את העסק שלו לדיגיטל, משמע – הרחבת העסק מרחוב פינתי נידח לעסק שפתוח וזמין לכל העולם!
איך להקים עסק וללמוד את רזי העצמאות? מבטיחה לכם שתוכלו למצוא אינספור קורסים דיגיטליים (מבעלי עסקים חכמים שהתרחבו world-wide והעסק עובד בשבילם) שיסבירו כיצד לעשות זאת, ומאחלת לכם בשנה הבאה להיות בצד השני של הקורסים, ושהכסף יעבוד בשבילכם.
העסק הדיגיטלי עומד ועובד, מה עכשיו? עכשיו הזמן לתכנן. לתכנן מטרות, אסטרטגיות והמון המון תוכן שיווקי. תוכן מסודר ומתוכנן יגרום לעסק שלך לא "להתפזר", הוא יסייע לכם להגיע לקהל המדויק לכם וכמובן – הוא ימנע מכם להיות מוכנים מבעוד מועד לחגים ומועדים שצצים כל שנה מחדש בחיי הלקוחות שלכם.
מיד מדפי התכנון אנחנו עוברים לדפי העיצוב, דפי הנחיתה. דף נחיתה יתאים בדר"כ למוצר מסוים שאתם רוצים לקדם בעסק, והוא מאוד נוח לשימוש כלינק שיכול להצטרף לכל טקסט שלכם, והוא גם מרכז עבורכם את כל הלידים שמגיעים אליכם בזכותו ובעקבותיו.
מה שמוסיף המון בעיצובים כדי למשוך את העין אלו צילומים טובים, תמונות איכותיות ורלוונטיות לעסק, או אפילו וידאו שיווקי תדמיתי של העסק, או שלכם מדברים ומסבירים על השירות/מוצר שלכם. תמונות אותנטיות וסרטוני וידאו מעלים משמעותית את הרצון של הלקוחות שלכם להתעכב על הפרסום.
6. לא רק שהם גורמים ללקוחות להתעכב, הם גם מגבירים חשיפה בפייסבוק ואינסטגרם, כחלק מהאלגוריתם של הרשתות החברתיות. ככל שתהיו מודעים לפיצ'רים החדשים של המדיה החברתית, כך תוכלו למנף את החשיפה של העסק שלכם דרך הפוסטים והסטוריז.
7. בכל פעם שיוצא פיצ'ר חדש באינסטגרם, רוב הסיכויים שתשמעו עליו קודם כל ממני ורק לאחר מכן הוא יגיע אליכם לישראל. זה אחד היתרונות לחיות בזירת המדיה החברתית בארה"ב. ככל שתקפידו להשתמש בפיצ'רים חדשים וסטיקרים חדשים של אינסטגרם, כך אתם מגבירים את חשיפת העסק.
8. הפיצ'ר האחרון של אינסטגרם שגרף הכי הרבה תהודה הוא ה-Reel שנולד ממש השנה, והוא נותן מענה לפלטפורמת טיקטוק המדוברת, בדמות של סרטונים קצרים הכוללים מוסיקה, טקסטים מקפצים, ליפסינק ומה לא…
9. אם אתם בקטע של סרטונים קצת יותר ארוכים ועמוקים, תוכלו להעלות בשידור חי – לייב, ולנהל שיח עם הקהל שלכם באונליין.
10. למשקיעים עוד יותר – חשוב ללמוד לאורך כל הדרך מההתנהלות ומתוצאות השיווק שלכם. ככל שתקפידו לבצע מחקר האשטגים לפני העלאת הפוסט, וככל שתחקרו לעומק את האנליטיקס שלכם – כך תוכלו לדייק את התוכן והאסטרטגיה שלכם תוך כדי תנועה.
11. אסטרטגיה ייעודית שמתאימה לרוב העסקים (ולא רק למחפשי עבודה כמו שהיה נהוג עד כה) היא פתיחת פרופיל בלינקדאין, ושם לייצר מעורבות, בניית קשרים עסקיים עם לקוחות ועם קולגות.
12. אפילו לינקדאין השכילה להוסיף קידום ממומן אליה לפלטפורמה, וכל עסק שרוצה לפרסם את עצמו יכול לקדם באופן ממומן אירועים ו/או מאמרים מטעמו.
13. מעבר למעורבות פרופר-עסקי בלינקדאין, ישנן המון קבוצות מעורבות בפייסבוק, והקבוצות הללו הן דרך טבעית וממוקדת להגדלת קהל הלקוחות שלכם, להגדלת החשיפה בנישה שלכם.
14. פלטפורמה שאני התאהבתי בה השנה ויצרתי בתוכה מעורבות ממש גדולה לאורך כל השנה זה ה"קלאבהאוס" – פלטפורמה של שיח פתוח בלייב, שיח פתוח בכל תחום אפשרי ועם קולגות ראויים לגמרי ברחבי העולם (לישראל עדיין לא הגיעה הפלטפורמה הנפלאה הזו).
15. גם בקלאבהאוס, כמו ברשתות החברתיות הרווחות בעולם, יש משפיענים ומשפיעניות שיכולים לסייע לעסק שלכם לצמוח ולקבל חשיפה מטורפת בהתאם לכמות העוקבים שלהם. כשבוחרים בחוכמה משפיען שמדבר אל קהל היעד שלכם, והוא מציג את המוצר/שירות שלכם כמוביל דעת-קהל, מדובר על צעד אסטרטגי מאוד חכם.
16. כן, משפיענים עולים כסף, בדיוק כמו קידום ממומן. וכשם שאפשר לבצע קידום ממומן היום באינסטגרם, כך גם ניתן להיעזר בשירותיהם של מובילי דעת קהל ושל שיתופי-פעולה כאלה ואחרים.
17. מעבר לפרסום וקידום עסקים, מובילי דעת קהל יכולים לתרום המון ולהשפיע גם באמצעות הסברה ודעות פוליטיות, תוך שמירה על העקרונות שלנו וכבוד למי שמולנו. אני זכיתי להוביל מסע הסברה גם בקלאבהאוס וגם בביקור הממושך שלי בישראל במהלך מבצע "שומר חומות" שנקלעתי אליו.
18. מסע נוסף שאני עוברת כרגע הוא המסע אל תוך עולם ה-NFT. הדבר החם הבא!! מכירת אומנות וירטואלית באמצעות מטבעות וירטואליים – אפילו אני מוכרת יצירת אמנות שלי J
19. אתם שואלים את עצמכם: "אם הגענו למצב של מכירת אמנות וירטואלית, מה עוד מצפה לנו בעתיד??", אז אתם בהחלט מוזמנים לקרוא את המאמר בבלוג על META – העולם הוירטואלי החדש שאליו אנחנו נשאבים.
20. שנת 2021 הפכה אותנו לדמויות בתוך רשת חברתית אחת גדולה, כזו שבלחיצת כפתור היא מסוגלת להשבית מדינות שלמות, בדיוק כמו שקרה בלילה של קריסת פייסבוק וכל חברות-הבת שלה. כולנו נפלנו יחד איתה…
21. אבל בדיוק מהסיבה הזו ומתוך ההבנה שמדובר במונופול, חשוב שכל אחד ואחת מכם יבינו שעסק לא יכול לשים את "כל הביצים בסל אחד", אחרת העסק שלו יכול להיות מושבת או מושעה בין-רגע (כמו שקרה לטראמפ ולאחרים שהתסיסו והסיתו בענייני פוליטיקה).
לסיכום:
השליטה בידיים של פייסבוק בכל הנוגע לחשבונות שלנו, אך העסק שלנו הוא בידיים שלנו, ואנחנו נבחר איך לנהל אותו ובאלו נכסים דיגיטליים להשקיע (רמז: רצוי להשקיע באלה שהם בבעלות האישית שלך, כמו אתר, למשל).
וואוו איזו שנה, איזה עוצמות ותהפוכות יש בשנה הזו!
הפכנו לוירטואליים בעצמנו, ממשק ה-face-to-face ירד דרמטית בשנה-שנתיים האחרונות, אבל אם תתחברו לעולם הדיגיטל ותלמדו את כל החידושים, הפיצ'רים והמדיות הקיימות – אתם תוכלו להנגיש את הפנים שלכם בכל הרשתות החברתיות, ובאופן הכי אינטימי ואישי שיכול להיות.
דיגיטל משמעו לשמור על קירבה למרות המרחק, אין שום סיבה להיצמד לביטוי "ריחוק חברתי" בהקשר של הדיגיטל, אלא להבין את העוצמה שלו ואת היכולת לשמור על קירבה למרות הכל,
למרות הקורונה ובזכות הקורונה.
וכמובן – שתהיה לכולנו שנת 2022 מלאה בבריאות,
גדושה בהתפתחות וצמיחה.