החיים שלנו הפכו למאוד ויזואליים. כל מי שחי ועובד במדיה החברתית, יודע גם כבעל עסק וגם כצרכן וצופה מהצד, כמה הויז'ואל תופס את העין לפני הכל.
אתם יכולים להיות כותבי תוכן מהוללים ומבריקים, אבל אם התוכן שלכם כתוב שחור-על-גבי-לבן ולא נלווית אליו תמונה שמושכת את העין וגורמת לקורא לעצור – איבדתם אותו. משתמש פעיל ברשתות החברתיות נחשף לאלפי תמונות ביום, תנו לו את הסיבה לעצור דווקא אצלכם בדף/פוסט.
ברשת קיימים המון מאגרי תמונות, חינמיים ובתשלום, כאלו שחושפים אותנו למיליוני תמונות איכותיות שיכולות להשתלב נפלא עם התכנים שלנו.
בראש ובראשונה, אם אין לנו מאגר תמונות מקורי שלנו, של העסק, אנחנו נפנה למאגרים האינטרנטיים וניעזר בהם. אך חשוב לשים לב שאנחנו לא משתמשים בתמונה "נפוצה" מדי שהשתמשו בה עסקים רבים לפנינו (וישתמשו עוד אחרינו…)
לכן, כשישנה הזדמנות ראשונה להשקיע בהפקת צילומים לעסק – אני תמיד דוחפת לשם, שכן אין כמו הדבר האמיתי!
תמונות שמשקפות את המסר של העסק, תמונות איכותיות של המוצרים שלכם, תמונות מקצועיות המשדרות את מהות העסק שלכם ואתכם – בעלי העסק, הן התמונות שישמשו את המטרה שלכם הכי טוב, ואף ישמשו אתכם יותר מפעם אחת לפוסט בודד.
התמונות שבהן תשתמשו, אמורות מן הסתם, לשקף את מהות העסק – בין אם מדובר במוצר ובין אם מדובר בשירות. תמונה של ג'קוזי מלא בנשים בהחלט תגרום לקוראים לעצור, אבל תסכימו איתי שזו תמונה שפחות משקפת ורלוונטית לעו"ד בענייני ירושות או למפעילת יומולדת לקטנטנים…
למזלנו, יחד עם הקצב המהיר של המדיה החברתית, מתפתחת גם הטכנולוגיה בקצב מהיר, והטלפונים הניידים של היום משלבים מצלמות איכותיות ביותר שמצלמות לא פחות מרמה של מצלמה מקצועית.
ובכל זאת… תמיד כדאי לפנק את העסק שלנו גם בתמונות מקצועיות עם צלם מקצועי וציוד מקצועי לא פחות.
אני מבטיחה לכם שצילומים מיום הפקה הם צילומים מושקעים ויפהפיים, כאלו שרק תרצו למחזר עוד ועוד בפוסטים ובתכנים פרסומיים שלכם. מניסיון!
תמונה איכותית, מקצועית ואסתטית, תעצור הרבה יותר קוראים/צופים מאשר תמונה רגילה או סלפי שצילמת "על הדרך" (גם לאותנטיות יש ערך בפני עצמו, אבל חשוב לדעת על מה לשים דגש כשמצטלמים לבד.יום צילומים יוצר לנו מאגר יפהפה, טבעי ועסקי של תמונות לשימוש חוזר, וזו בדיוק הסיבה שאני משלבת ימי צילום בכל גיחה שלי לארץ, שם נמצא חלק גדול מהצוות שלי, וכמובן – גם במשרד ב-LA.
משתפת אתכם באבני הדרך וטיפים שלי לקראת הפקת יום צילומים וחומרים ויזואליים לעסק:
צ – וות מקצועי: צלמ/ת, מאפר/ת לאיפור עדין וטבעי עד כמה שניתן לטובת "עובר-מסך". ולא פחות חשוב ממקצועיות – שיהיה לנו חיבור טוב עם הצוות, כך הצילומים יהפכו לנינוחים וזורמים יותר. (בצילומים שלנו החיבור היה מעולה! תוכלו לראות את האיפור הקליל של המאפרת שלנו ואת הנינוחות שלנו מול עדשת המצלמה של הצלמת הנהדרת ענת קזולה).
י – עד עסקי: מסר שאנחנו רוצים להעביר בתמונות, ערך שחשוב לנו לשדר ללקוחות שלנו. (ל-Social Lady חשוב להעביר מסר של חשיבה משותפת, מקצועיות, יצירתיות, הצלחה. נכון שאתם מרגישים את זה בתמונות??). סביב היעד והערך נבנה כל הקונספט של הצילומים.
ל – וקיישן: מיקום נוח לצילומים שמתחבר גם לקונספט הכללי שלשמו אנחנו מצלמים, וגם נטול-הסחות מסביב (אנחנו הצטלמנו במשרדים מדליקים וססגוניים ואין ספק שהקירות הצבעוניים סייעו לנו לשדר את השמחה והכיף שיש לנו בעבודת הצוות שלנו!)
ו – ידאו: אחוזי החשיפה הגבוהים ביותר שייכים לעולם הוידאו, ולכן מעבר לתמונות מקצועיות ואיכותיות, חשוב לשלב קטעי וידאו לטובת סרטוני תדמית, או אפילו סרטונים בלייב לטובת Reel, טיק-טוק וכל הטרנדים החדשים שמתעדכנים לנו בקצב מסחרר.
מ – ותג: זו השורה הראשונה והתחתונה בסופו של דבר, נכון? מה המותג שלך מסמל? מהי תדמית המותג? מה אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש כלפי המותג? מהם צבעי המותג? (שימו לב שאנחנו הקפדנו להשתמש בצבעים שחוזרים על עצמם בלבוש – לבן, כחול, שחור. צבעים אלו, למשל, מסמלים אמינות, מקצועיות, סדר ואסתטיקה).ניתן כמובן לקבל השראה מבעלי מותג קודמים שכבר צילמו, הצטלמו והפיקו ימי צילומים, ואהבנו והתחברנו לתוצאות שלהם. הם יהיו ההשראה שלנו ב"כוריאוגרפיה" הצילומית.
י – חד: מעבר למטרה העסקית של הפקת ויז'ואל לעסק, מטרה נעלה עוד יותר מבחינתי היא הגיבוש שלנו. אני ממליצה להפוך את יום ההפקה ליום גיבוש, יום מהנה שמסייע לעובדים להיפתח זה מול זו, יום שכולל ארוחת צהריים מפנקת והרבה הנאה, צחוקים וזיכרונות משותפים. (ב-Social Lady אנחנו עשרה עובדים ועובדות ברחבי העולם, שלא מתראים פנים-אל-פנים באופן שוטף, ולכן כשאני מקיימת צילומים, חשוב לי שהיום יהיה יעיל אך גם מגבש ומעניק תחושת "יחד", לפני הכל).
ם – חקר והכנה : חשוב לבצע הכנה למצולמים שאינם רגילים להיות מול מצלמה, החל מהפריטים הבסיסיים שיש להצטייד איתם ליום הצילומים כמו לבוש שמתאים לקונספט ולצבעי המותג, ועד אביזרים רלוונטיים להמחשת אווירת העסק (במקרה שלנו הספיקו לפטופ, מחברת ואנרגיות מעולות 🙂 ) בנוסף, מומלץ להכין את המצולמים שיהיו מעורבים כמה שיותר בכל המתרחש בצילומים, כך שגם הם כחלק בלתי נפרד מהצוות יצלמו מהנייד שלהם בלייב מהצילומים, ויעלו טיזינג ברשתות החברתיות שלהם. טיזינג מאחורי הקלעים תמיד מעורר סקרנות ועניין בקרב קהל הלקוחות (אצלנו, מעבר לתמונות של מאחורי-הקלעים כטיזינג, ערכנו גם
וסחף הרבה תגובות וציפיות מקהל העוקבים שלנו. וכמובן – רווח אישי של כל אחת מבנות הצוות, כל אחת מהבנות נהנתה מצילומים אישיים שיוכלו לשמש אותה לתמונות הפרופיל שלה).
אין ספק שאחרי יום מושקע שכזה, חזרנו הביתה עייפות אך מרוצות. סופר-מרוצות, מגובשות, מסופקות מה"ביחד", מההספק, והכי כיף – גם מהתוצרים הסופיים!
אתם תראו עוד הרבה מהתמונות האלו ברשתות החברתיות, כי מבחינתי זו המראה שהכי משקפת את העסק שלי:
עבודת צוות, צמיחה משותפת, ניצול הזדמנויות, התפתחות וגדילה שלי ושל העסק, יצירה תוך כדי הנאה…
והכי חשוב – מעניקה טיפים ש"חוויתי על בשרי" ויודעת כמה הם יתרמו לכם, הלקוחות שלי במדיות החברתיות.