אם יש לך עסק עצמאי ויש לך פרופיל עסקי בפייסבוק או באינסטגרם, אז סיכוי גבוה שכבר נתקלת בקבוצות מעורבות של L&C (= לייקים ותגובות).
קבוצות מעורבות של לייקים ותגובות יכולות, בתור התחלה, להיראות כמו גזלן זמן או כמו מנוע פיקטיבי להגדלת לייקים וקבוצות, אך ברגע שמתמידים ודואגים לעבוד בקבוצות האלו בדרך הראויה והנכונה לעסק שלך – אז המעורבות והתמיכה לעסק הן עצומות.
בתור מי שנושמת את עולם הרשתות החברתיות מאז שהן נולדו, ובתור מי שמנהלת בעצמה סוכנות דיגיטל וגם קבוצת מעורבות באינסטגרם – חשוב לי לשתף אותך כאן בטיפים להתנהלות נכונה בקבוצות מעורבות, התנהלות שתביא את העסק שלך לגדילה והצלחה ולא כזו שתביא לך סתם עוד 10-20 לייקים לחשבון.
המטרה היא לייצר תנועה אמיתית, לייצר מאגר של תמיכה הדדית, להיות חלק מקהילת עצמאים ועצמאיות ולבנות קהל יעד מדויק ונכון ספציפית לעסק שלך.
איפה מוצאים את הקבוצות המדוברות?
הקבוצות קיימות בעיקר בפייסבוק (והן כוללות גם את הפעילות באינסטגרם), בטלגרם, וישנן גם לא מעט בוואטסאפ.
בפייסבוק ניתן למצוא בקלות בתוך קבוצות לעסקים, שבהן עולים שירשורים לטובת תמיכה בפרופילים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם.
ישנן קבוצות של מאות משתתפים וישנן קבוצות של אלפים.
ישנן קבוצות כלליות וישנן קבוצות ייעודיות לנישה מסוימת של תחומי עיסוק.
בוואטסאפ לרוב תוכלו למצוא קבוצות פרטיות ואינטימיות (הגבלה עד 256 משתתפים בקבוצה), ואם לא שמעתם עליהן בעקבות חברות בקבוצת פייסבוק כזו או אחרת, אני בטוחה שתוכלו להגיע אליהן בזכות קולגות שיזמינו אתכם לקבוצה, מתוך פירגון ותמיכה.
רוצים להצטרף לקבוצת המעורבות שלנו שבה עסקים קטנים עוזרים אחד לשני להצליח באינסטגרם? כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על התמונה:
למה לי להשקיע את הזמן שלי בעסקים שאין לי קשר איתם?
כמו שאנחנו כבר יודעים, ולאור מחקרים בלתי-פוסקים בכל הנוגע לאלגוריתם של אינסטגרם (ופייסבוק), ברור לנו שככל שתהיה יותר מעורבות בפוסט שלנו, כך תגדל החשיפה האורגנית שלנו בפיד הכללי של האינסטגרם.
האלגוריתם בוחן את המעורבות בפוסט מיד בדקות הראשונות, וגם כעבור 15-20 דקות וגם כעבור שעה. ככל שתהיה יותר תנועה של לייקים ותגובות על הפוסט בטווחי הסבב הללו, כך גדל הסיכוי שהפוסט ייהפך לפעיל, בעל חשיפה אורגנית גבוהה ואפילו ויראלי.
בדיוק מהסיבה הזו, קבוצות רבות שמנהלות שירשורי L&C, מתחילות את השירשור בשעה מסוימת ודואגות לסגור אותו כעבור 24 שעות.
מי שיעלה פוסט סמוך לשעת תחילת השירשור, הוא זה שיזכה למעורבות גבוהה בעקבות תגובות ואינטראקציה בפוסט שלו תוך זמן קצר. מעורבות כזו תגרום לאלגוריתם להפיץ את הפוסט יותר ויותר.
איך מעורבות הדדית משפיעה על האלגוריתם של אינסטגרם?
לא כל תגובה היא תגובה איכותית!
האלגוריתם בוחן לא מעט פרמטרים בכל אינטראקציה, ובמידה והתגובות הן גנריות מדי או לא קשורות בעליל לנושא הפוסט, זה ייראה חשוד ואף פיקטיבי.
תגובה איכותית היא תגובה שממש מתייחסת לתוכן הפוסט, ולכן חשוב שתגיבו מתוך עניין אמיתי לעסקים שאתם באמת רוצים לעקוב אחריהם, ולא סתם כי "זה המשחק".
תגובה אמיתית היא כזו שלא פוטרת את עצמה במילה אחת (מהמם, מגניב, מדליק, משגע, וכל שאר ה-מ"מים…) וכזו שאפילו תשאל שאלה בחזרה על-מנת לעורר עניין, או אפילו תוסיף ערך משלה.
חוץ מחוקיות האלגוריתם, ישנם גם חוקים:
בכל קבוצת מעורבות יש כמה חוקים גנריים, וככל שמנהלי הקבוצה אוכפים את החוקים באדיקות יותר, כך איכות הקבוצה ואיכות התגובות האותנטיות עולה.
הדדיות: פירסמת לינק לפוסט? זוהי התחייבות מצדך "להיכנס למשחק" ולהגיב בתמורה ל-3-8 פוסטים אחרים (המספר משתנה בהתאם לכללי הקבוצה).
איכות התגובות: התגובות צריכות להיות לפחות בנות 4 מילים (גם אמוג'י יכול להוסיף לאיכות J), וחשוב שהתגובה תהיה לפוסט שבאמת מעניין אותך, לעסק שבאמת יש סיכוי ועניין להתחיל לעקוב אחריו ולא סתם לסמן לו לייק כברירת-מחדל.
תוקף: השירשור נמשך 24 שעות, לאחר מכן החשיפה של הפוסטים כבר מאבדת מהאפקטיביות שלה. לכן, רצוי להעלות פוסטים מאותה יממה ולא פוסטים ישנים שאבד עליהם הכלח…
וכמובן, מקבוצה לקבוצה משתנים החוקים וחשוב לקרוא אותם ולפעול לפיהם, אחרת המילה הדדיות מאבדת מהערך שלה.
אז מה חשוב שתדעו על קבוצות מעורבות באינסטגרם?
To make long story short…
באינסטגרם פעילים כמיליארד משתמשים מדי חודש!
למעלה מ-60% משתמשים באופן יומיומי.
מספיק שהעסק שלך ייחשף לאחוז מינורי מתוך משתמשים אלו – וכבר זכית לחשיפה מאסיבית.
משוואה מתמטית פשוטה לסיכום: אחוז מעורבות = כמות התגובות והלייקים הממוצעת לפוסט לחלק לכמות העוקבים בחשבון שלך.
ככל שכמות התגובות והלייקים תגדל – כך אחוזי המעורבות, בחישוב פשוט, יעלו.
עלייה באחוזי המעורבות = עלייה בחשיפה!
את העלייה הזו תמצאו בקבוצות מעורבות הדדית – ברמה הכי אותנטית ומדויקת שיכולה להיות.
העסק שלך זקוק להגדלת המעורבות והחשיפה?
הצוות של Social Lady ישמח לסייע!
ואם יש לכם שאלות נוספות שתמיד רציתן לדעת לגבי שימוש בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או רשתות חברתיות אחרות? נושאים שמעסיקים אתכם בהקשר של פעילות הסושיאל שלכם? רוצים שנעזור לעסק שלכם לצמוח? מוזמנים לפנות אלי!