כל מה שצריך לדעת על מעקב אחר נתונים באנליטיקס של אינסטגרם

אם אתם רוצים להצמיח את חשבון האינסטגרם שלכם ולהתחיל לנצל אותו ככלי לשיווק העסק שלכם, כדאי שתתרגלו לבקר באופן תדיר במסכי ה-insights ולהתעמק בנתונים המופיעים שם. מעקב אחרי המספרים המוצגים במסכים אלה, המכונים באנגלית אנליטיקס analytics, יסייע לכם כדי להבין מי קהל העוקבים שלכם, מתי הם פעילים ומה התוכן שמעניין אותם. 

הכנתי לכם מדריך שימושי להכרות עם הצד הזה של העבודה עם האינסטגרם – הוא מומלץ למתחילים וגם למשתמשי אינסטגרם ותיקים שעדיין קצת חוששים מהתעסקות עם גרפים ומספרים:

איך ניגשים לאנליטיקס של אינסטגרם?

אקדים ואומר שקריאת מדדי אנליטיקס צריכה תמיד להעשות בהתחשב בצרכים הספצפיים שלכם. כדי לדעת מה הם הנתונים החשובים ביותר עבור העסק שלכם, צריך לקבוע קודם כל מה הן המטרות העסקיות שלכם ומה אתם רוצים להשיג מפעילות האינסטגרם שלכם: יותר עוקבים? תגובות לתוכן שלכם? כניסות לאתר? רכישת מוצרים? ללא מטרה מוגדרת, אין משמעות למעקב אחר נתונים או מדידה.

לאחר שהחלטתם מה אתם מעוניינים ללמוד מהנתונים, וודאו שאתם יודעים איך לגשת אליהם. שימו של שכדי שתהיה לכם גישה לממשק לאנליטיקס החשבון חייב להיות מוגדר כחשבון עסקי Business account או חשבון יוצר Creator Account. שימו לב, אינסטגרם תציג לכם נתונים רק מהרגע שהמרתם את החשבון ואין אפשרות לראות נתונים קודם לרגע זה. זוהי רק אחת הסיבות  שאני ממליצה לכל מי שפעיל באינסטגרם לא לדחות את שינוי סוג החשבון, פעולה שעד כמה שידוע לנו כרגע, אין לה השפעה על תפוצת התוכן שלכם.

אינסטגרם אנליטיקס
אינסטגרם אנליטיקס - מסכי הoverview מספקים סקירה של ביצועי החשבון

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

הכירו את המסכים החשובים באנליטיקס של האינסטגרם שלכם:

סקירה OVERVIEW – כאן תמצאו סיכום של ביצועי החשבון שלכם בשני פרמטרים: מספר החשבונות שהתוכן שלכם הגיע אליו ומספר האינטראקציות של גולשים עם התוכן שלכם. לצערי, מדובר במקורמידע מוגבל למדי, משום שאת הנתונים האלה ניתן לראות אך ורק עבור 7 או 30 הימים האחרונים. גם אחוזי הצמיחה או הירידה המופיעים כאן הם ביחס לתקופת הזמן הקודמת לכך. לכן, גם אם כל המדדים המופיעים כאן צבועים באדום, ייתכן שמשמעות הדבר היא שלפני שבועיים העלתם פוסט מצליח מאוד וכעת הנתונים הם בירידה לעומתו.

קהל YOUR AUDIENCE – במסכים אלה ניתן לראות מי הם העוקבים שלכם לפי חלוקה של מיקום, מגדר וגיל וגם ללמוד מהן שעות פעילות השיא שלהם באינסטגרם.

אני ממליצה לעקוב באופן קבוע אחרי מגמות בצמיחת העוקבים שלכם ולהבין מהן הפעולות שגורמות לאנשים להצטרף לחשבון שלכם. כך למשל, אם העלתם פוסט שזכה לתשומת לב או תוייגתם בחשבון אחר, כדאי לראות אם הגיעו בעקבות כך עוקבים חדשים. מעבר למספרים, חשוב להבין מהיכן בעולם מגיעים העוקבים שלכם והאם הם באמת מייצגים את קהל היעד שאתם מעוניינים להגיע אליו. 

גרף הימים והשעות גם הוא מסך ששווה מאוד להכיר. השאלה "מתי הכי כדאי להעלות את הפוסט לחשבון שלי?" מטרידה מנהלי תוכן רבים. אמנם סביר להניח שלא תמצאו כאן הפתעות מרעישות, אך כדאי לדעת מה הן השעות שבהן יש לתוכן שלכם את הסיכוי המרבי לתפוש תאוצה.

אינסטגרם אנליטיקס
מסכי הקהל של באנליטיקס מגלים מי הם העוקבים שלנו ומתי הם פעילים

תוכן CONTENT YOU SHARED – עבור כל סוג של תוכן שניתן להעלות לאינסטגרם מופיעים נתוני הביצועים בצורה אחרת:

את הביצועים של הפוסטים שלכם תוכלו לראות בלחיצה על כפתור view insigts שמופיע מתחת לתמונה בכל אחד מהם, או באופן מרוכז בלשונית התוכן באנאליטיקס. בניתוח של ביצועי הפוסטים חשוב לעקוב גם אחר החשיפה – עדות לאופן שבו האלגוריתם מקדם את התוכן שלכם, וגם אחר המעורבות – הצורה שבה הקהל מגיב לתוכן.

כדאי להבחין בין שלושה סוגים של מעורבות באינסטגרם: לייקים ותגובות – מעידים על כך שהפוסט שלכם מדבר לקהל היעד. שמירות – מעידות על שהתוכן שלכם מספק ערך אמיתי לקהל היעד. קליקים לאתר – מעידים על כך שהתוכן שלכם ממיר. שימו לב – הפוסטים הם המדד היחיד שניתן לראות את הנתונים עבורו עד שנתיים אחורה!

גם את הנתונים עבור כל סטורי ניתן לראות תוך כדי שהוא באוויר על ידי החלקה למעלה. כך תוכלו ללמוד מי צפה בסטורי ומי הקליק על המדבקות ששילבתם בו. אם אפשרתם לגולשים לכתוב לכם, לבחור בין אפשרויות או להגיב, תוכלו למצוא כאן את כל מה ששלחו לכם. דרך ממשק האינסייטז, לעומת זאת, תוכלו לראות את כל הסטוריז מהשבועיים האחרונים במרוכז ולהשוות ביניהם על פי מגוון מדדים של חשיפה ומעורבות. 

באותו אופן תוכלו למצוא במסכי האנליטיקס מידע על סרטוני ה-IGTV שלכם ולהבין עד כמה הם היו רלוונטים ועוררו עניין אצל הצופים. 

אודות סוג התוכן החדש ביותר של אינסטגרם – הרילס, אין עדיין אפשרות לראות מידע מעבר למספר הצפיות והלייקים שצבר הסרטון, אך סביר בהחלט שנראה בקרוב תוספת של מסך המיועד להם בממשק האנליטיקס.

אינסטגרם אנליטיקס

לסיכום, חשוב להבהיר שממשק ניתוח הביצועים של אינסטגרם רחוק מלהיות מושלם. לא ניתן למצוא בו מידע על ביצועי החשבון למשך תקופה ארוכה אחורה והוא לא מציע פילוחים מורכבים או השוואות. אם אתם אנשים המתעמקים בנתונים, זקוקים לדאטה מעמיק או לייצוא של דוחות מפורטים כדאי שתשקלו להעזר בכלים חיצוניים כדי לקבל עוד מידע אודות האינסטגרם שלכם – כלי תזמון התוכן השונים הקיימים השוק מספקים בדרך כלל ממשקי נתונים משלהם. אולם, אם אתם בעלי עסק קטן המשתמשים באינסטגרם כדי לקדם את העסק שלכם, כדאי מאוד להתידד עם המסכים האלה ולהתרגל לחקור את הקשר בין הפעולות השונים שאנחנו עושים באינסטגרם לבין ביצועי החשבון.

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להכין את העסק לנפילה הבאה של פייסבוק? How to Prepare for the Next Facebook Shutdown
26 באוקטובר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל היתרונות של קהילת מעורבות הדדית באינסטגרם – Instagram Engagement Community
26 בספטמבר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
השאלות הנפוצות ביותר שהביאו אתכם לבלוג שלי – Most Frequent Questions on My Blog
22 באוגוסט 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
5 טיפים מנצחים להקמת עסק דיגיטלי – Tips for Starting a Digital Business
15 באוגוסט 2021