אינסטגרם היא הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, אחרי פייסבוק. מיליארד אנשים משתמשים באינסטגרם מדי חודש, כאשר אחוזים גבוהים מהם גולשים בה על בסיס יום יומי ומבלים בה לא מעט שעות.
במחקרים שיווקים נמצא כי משתמשים באינסטגרם שואבים ממנה השראה, קוראים בה ביקורות על מוצרים ומתבססים על עמודים עיסקיים של מותגים באינסטגרם לפני שהם מבצעים מהם רכישה.
כל אלו גרמו לבעלי עסקים רבים להבין שהם חייבים לקדם ולפרסם את העסק שלהם באינסטגרם – כי חלק ניכר מקהל היעד שלהם נמצא שם (במיוחד אם מדובר בילדים ובצעירים). כך נוצר מצב שבעלי עסקים ומותגים רבים מתחרים על תשומת ליבם של הגולשים באינסטגרם.
אם גם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם באינסטגרם, חשוב שתכירו את כללי ה'אל תעשה' ואת הטעויות הנפוצות שעסקים אחרים עושים. זאת כמובן במטרה להימנע מאותן טעויות או להפסיק לעשות אותן אם אתם עושים אותן כיום. מטרת העל היא כמובן לבלוט מבין המתחרים באינסטגרם ולגרום לכך שפרופיל האינסטגרם שלכם יהנה מיותר חשיפה ומעורבות.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
הוספת קישורים לפוסטים אמנם אפשרית בפלטפורמות חברתיות אחרות – כמו פייסבוק, לינקדאין, טוויטר וכו' – אך לא כך הדבר באינסטגרם.
מה שיוצר מצב שאחת הטעויות הנפוצות ביותר שבעלי עסקים עושים היא להוסיף קישורים לתיאורים של הפוסטים שלהם. זאת על אף שקישורים אלו אינם לחיצים וסתם מעיקים על חוויתם של הגולשים באפליקציה. כך מתעורר כלפיהם אנטגוניזם שהם בקלות יכלו למנוע אותו – אם פשוט לא היו עושים את הטעות הזו.
אם אתם בכל זאת רוצים להוסיף קישור – עשו זאת ב-bio או בסטורי (הוספת קישור לסטורי אפשרית אם יש לחשבון שלכם כמה אלפי עוקבים ויותר).
פרופיל פרטי הוא פרופיל שאינו חשוף למי שאינו עוקב אחריכם. מדובר בטעות גדולה מדובר לחשבון אינסטגרם עיסקי. זאת שכן במצב כזה גולשים שעוד לא עוקבים אחריכם לא יכולים לראות את הפוסטים שלכם וזה אומר שהם לא יכולים להיחשף למותג שלכם. לכן אם אתם מנהלים חשבון עיסקי חשוב מאוד שזה יהיה מפרופיל שחשוף לכולם ושהוא לא יוגדר כ'פרופיל פרטי'.
בנוסף, כדאי לכם לנהל את חשבון האינסטגרם שלכם מחשבון עיסקי ולא מחשבון פרטי, שכן זה חושף בפניכם עוד מגוון אפשרויות מתקדמות שלא קיימות עבור חשבון פרטי. רוצים לדעת עוד על הנושא? אם כן אז תשמחו לשמוע שאני מרחיבה על כך רבות בקורס האינסטגרם העיסקי שלי.
אין דבר מעיק יותר מפוסט עם מיליון האשטגים – זה מציק בעיניים, מפריע לחווית הגולש, וגורם לפוסט שלכם להיראות מאולץ או מתאמץ מדי כי סביר להניח שהכנסתם גם כמה האשטגים לא קשורים. זו אחת מהטעויות הבולטות של עסקים באינסטגרם. טעות אחרת בנושא האשטגים היא דווקא חוסר שימוש בהאשטגים. אי שימוש בהאשטגים בפוסט שלכם זו טעות כי זה גורם לכם לפספס חשיפה לקהל פוטנציאלי גדול ורלוונטי. גם על כך אני מרחיבה רבות בקורס הדיגיטלי שלי על קידום באינסטגרם לעסקים.
טעות נפוצה נפוצת היא להעלות מעט מדי או פחות מדי פוסטים לפרופיל העיסקי שלכם. כדי שהגולשים והעוקבים שכם ימשיכו להתעניין בפרופיל שלכם – חשוב שתשמרו עליו עדכני ומעניין אבל מצד שני שגם לא' תחפרו' יותר מדי. הכמות המומלצת היא להעלות בין 2 ל6 פוסטים בשבוע ולא יותר מזה או פחות מזה. אם תעלו פחות מדי פוסטים – העוקבים שלכם יסירו מכם עוקב או שפשוט יפסיקו להתעניין בפרופיל שלכם. ואם תפרסמו יותר מדי פוסטים – סביר להניח שגם אז הם יפסיקו לעקוב אחריכם או שפשוט יפסיקו להתעניין בפוסטים שלכם ויתחילו 'לדפדף' אותם.
טעויות נפוצות אחרות של עסקים באינסטגרם הן: מחזור תמונות – כאשר מעלים את אותן התמונות או תמונות מאוד מאוד דומות במרווחי זמן ; שימוש בתמונות כלליות – כמו תמונות מאתרים חינמיים (או בתשלום) המציעים תמונות כלליות מאוד שהן כבר 'חרושות' ונמצאות בשימוש בהרבה אתרים אחרים ברשת (ולכן הן לא אינדיבידואליות לעסק שלכם); ושימוש בתמונות באיכות ירודה – תמונות באיכות גרועה או תמונות שאינן מקצועיות גורמות לעסק שלכם להיראות בצורה לא ממש טובה באינסטגרם, שבה חשוב ורצוי מאוד להעלות בעיקר תמונות איכותיות, מקוריות, מקצועיות, מגוונות ומעניינות.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
חוץ מ-5 הטעויות הגדולות שהצגנו קודם, אספנו עבורכם עוד כמה טעויות של עסקים באינסטגרם שכדאי לכם להימנע מהן.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
רוצים לדעת עוד על קידום נכון ויעיל של אינסטגרם עיסקי? אם כן אז תשמחו לדעת שיש לי קורס שלם בנושא – הקורס שילמד אתכם כל מה שצריך על קידום העסק שלכם באינסטגרם.
נעים מאוד, שמי טל נברו ואני עוסקת מעל עשור בעיצוב ובניית אתרים ודפי נחיתה, בבניית אסטרטגיה ובקידום אורגני, בפרסום ממומן – בגוגל ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל, ובהעברת סדנאות והרצאות לחברות ולעסקים. מעוניינים לקדם את העסק בדיגיטל? השאירו פרטים בטופס צור קשר ואחזור אליכם בהקדם.