אם אתם פעילים בפלטפורמות החברתיות ונוהגים להעלות הרבה תכנים לאינסטגרם, לפייסבוק, לטיקטוק, לטוויטר או ללינקדאין – אולי כבר שמתם לב להשפעה של זמן העלאת הפוסט שלכם על מידת החשיפה אליו והמעורבות שהוא יקבל.
אז למה זמן העלאת הפוסט חשוב כל כך וכיצד הוא משפיע על מידת החשיפה והמעורבות שמתקבלת לתכנים שאתם מעלים?
והכי מעניין – מה השעות הכי טובות להעלות פוסטים לרשתות החברתיות? המשיכו לקרוא ותגלו.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
השעות שבהן אתם מעלים את הפוסטים שלכם הם למעשה אחד המרכיבים החשובים ביותר בקביעת מידת החשיפה שתהיה לפוסט שלכם – בין אם בצורה ישירה ובין אם בצורה עקיפה.
זמן העלאת הפוסט שלכם הוא חשוב כל כך, שכן בכל זמן נתון יש מספר שונה של משתמשים בפלטפורמה. זה אומר שהקהל הפוטנציאלי שיכול להיחשף לפוסטים שלכם משתנה במהלך שעות היום.
חשוב להעלות את התכנים בזמן המתאים שבו גולשים רבים משתמשים באפליקציה. זאת כדי שלפוסט שלכם יהיה קהל פוטנציאלי כמה שיותר גדול שאתם יכולים להיחשף אליו. וכמובן כדי שכמה שיותר אנשים מאותו קהל יעד ייצרו מעורבות עם הפוסט שלכם.
אז אם אתם שואלים מה השעות הכי טובות להעלות פוסטים לרשתות החברתיות השונות – כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו'? התשובה היא, באופן כללי: כאשר חלק כמה שיותר גדול מהעוקבים שלכם נמצא פעיל באותו זמן באותה אפליקציה או רשת חברתית.
ככל שיותר אנשים נחשפים לפוסט שלכם ועושים עליו לייק, מגיבים עליו, שומרים אותו או יוצרים איתו כל מעורבות אחרת – כך האלגוריתם של אותה פלטפורמה חברתית "ידרג אתכם גבוה יותר" ויחשוף אתכם לקהל גדול עוד יותר.
זה כמובן יגרום לכך שאם תעלו את הפוסטים שלכם בזמן הנכון – יהיה סיכוי טוב יותר שהפוסט שלכם ייחשף לקהל הרבה יותר גדול ושהפוסט יקבל מלא לייקים, תגובות ומעורבויות אחרות.
כך גם מנגד – אם הפוסט שלכם לא יעלה ב"זמן הנכון" אזי סביר להניח שלא תקבלו מספיק חשיפה (שכן לא יהיה לכם מספיק קהל פוטנציאלי להיחשף אליו בזמן העלאת הפוסט). וזה כמובן ישפיע על כמות הלייקים והתגובות -שתהיה מעטה יותר מזו שיכלתם להשיג לו הייתם מעלים את הפוסט בזמן אחר.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
באופן כללי, ההמלצה הגורפת היא להעלות תכנים "קצת לפני הפיק" – כאשר הפיק הזה של הגולשים מתרחש לרוב לקראת 7-8 בבוקר או לקראת 7-8 בערב. זהו זמן שיש הרבה מאוד משתמשים פעילים באפליקציות השונות. זאת שכן אנשים רבים רק מתעוררים או נמצאים בדרך לעבודה או ללימודים או בחזרה מהם, ויש להם זמן פנוי לגלוש ברשתות החברתיות.
כדאי להעלות את התכנים "קצת לפני הפיק" ולא בדיוק בשעת ה"פיק". זאת מהסיבה שאתם רוצים שבשעת הפיק – הפוסט שלכם לא רק יעלה לאוויר אלא כבר יהיה לו מספיק צפיות, לייקים ומעורבות.
אמנם ההמלצה הגורפת היא להעלות את התכנים בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב. אבל זה לא אומר שזה יהיה בהכרח הדבר הנכון ביותר עבור הפוסטים שאתם מעלים לפרופיל שלכם ברשתות החברתיות.
בפלטפורמות חברתיות רבות כמו פייסבוק ואינסטגרם ניתן להפוך את הפרופיל שלכם מפרטי לפרופיל עיסקי וכך להיחשף לנתונים וסטטיסטיקות שונות על ביצועי הפרופיל שלכם. באזור הנתונים באינסטגרם למשל, תוכלו לראות באילו זמנים העוקבים האישיים שלכם (ולא כלל משתמשי הפלטפורמה) הכי פעילים – באילו ימים ובאיזה שעות.
אם הגולשים הספציפיים שלכם הכי פעילים באותה רשת חברתית בעיקר ב12 עד 2 בצהריים – אזי אין סיבה שתפעלו לפי ההמלצה הכללית שמוצעת כאן. במקרה כזה יהיה עדיף לכם להעלות את הפוסטים שלכם נניח ב11 וחצי בבוקר, כך שעד שעת הפיק של העוקבים שלכם הפוסט שלכם כבר יצבור כמות מסוימת של לייקים ותגובות.
בתמונה למטה למשל אפשר לראות את הימים והשעות שבהם העוקבים שלי היו הכי פעילים באותו השבוע שבו צילמתי את צילומי המסך של הנתונים.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
רוצים לדעת עוד על זמני ההעלאה הנכונים לפוסטים שלכם? מעוניינים ללמוד יותר על קידום אורגני נכון ואפקטיבי באינסטגרם?
אם כן אז וודאי תשמחו לשמוע שיש לנו קורס איסטגרם שילמד אתכם כל מה שצריך לדעת על שיווק אורגני של פרופיל האינסטגרם שלכם. למידע נוסף לחצו כאן.