7 טעויות שכדאי להימנע מהן בתוכן שיווקי
יצירת תוכן שיווקי הוא שיטת פעולה, אשר נראה שכל מי שעוסק בשיווק כבר מבין את הצורך בה. עם זאת, משווקים רבים עדיין מתקשים לעשות זאת נכון נכון ולמצות את הפוטנציאל הטמון בתוכן. עסקים רבים משקיעים ביצירת תוכן מעולה, אך עושים תוך כדי טעויות הפוגעות במאמצים שלהם. במאמר שלפניכם, נציין את המכשולים הנפוצים ביותר העומדים בדרכם של יוצרי תוכן דיגיטלי. אנו מקווים שהוא יהווה רשימה שתוכלו לחזור אליה שוב ושוב ולהעזר בה בתהליך יצירת התוכן השיווקי שלכם.
הנה 7 הטעויות הנפוצות בשיווק באמצעות תוכן:
1. העדר אסטרטגיה כוללנית
קשה להפריז בחשיבות של יצירת תכנית שיווק תוכן אסטרטגית ומקיפה לפני שיוצאים לדרך. בלי תכנית כזו, תתקשו להשיג את היעדים השיווקיים שלכם. לפני שניגשים לכתיבת מאמרים לבלוג או ניהול פרופילים ברשתות החברתיות עבור העסק, חשוב לקחת את הזמן לשרטט את המטרות שלכם ולתכנן את הצעדים לקראת המטרות האלה. תכנית תוכן לתווך ארוך תכלול, בין השאר, מיפוי של המתחרים שלכם וניתוח מעמיק של המסרים המייחדים את העסק שלכם. לאורך הדרך, תשמש התכנית האסטגרטית כמפה מנחה במהלכי יצירת התוכן שלכם. אם כי, עליה גם להיות גמישה מספיק כדי לעמוד בקצב המהיר של עולם השיווק הדיגיטלי.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו!
2. התעלמות מקהלי מפתח
שיווק באמצעות תוכן נועד, קודם כל, ליצירת קשר בלתי אמצעי בין מותג לבין הקהל שלו. אבל איך תוכלו ליצור קשר עם מישהו שאתם לא יודעים עליו דבר? השקעת זמן בהכרות עם קהלי היעד שלכם היא שלב הכרחי בדרך ליצירת תוכן איכותי. מחקר על קהלי היעד, פנייה אל לקוחות וכתיבת פרסונות לקוח חשובות עבור כל משווק. זכרו גם, שהתוכן שלכם צריך לפנות לקהלים הנמצאים בשלבים שונים של המשפך השיווקי. חשוב למצוא את המסר וצורת הפנייה הנכונים לקהל בכל אחד מהשלבים האלה.
3. חוסר השקעה בתוכן ירוק-עד
מיחזור ושימוש מחדש הם עקרונות חשובים בכתיבת תוכן. אמנם חשוב להקדיש תשומת לב גם ליצירת תוכן המגיב לאירועים בזמן אמת, אך מרב המאמצים שלכם צריכים להיות מופנים לתוכן שישמש אתכם יותר מפעם אחת. יצירת פיסת תוכן איכותית באמת דורשת הרבה זמן ומשאבים. פרסום מחדש של תוכן או עיבודו לפלטפורמות חדשות הם הדרך הטובה ביותר עבור משווקים להחזיר את ההשקעה הזו.
4. שגרה ושבלוניות
כשיוצרים את אותו סוג של תוכן שוב ושוב, קל למצוא את עצמנו פועלים על אוטומט. הראייה שלנו מצטצמת ואנחנו ממשיכים להעלות מאמרים בבלוג או לפרסם פוסטים בפייסבוק בלי לחשוב על כך יותר מדי. חשוב לזכור שישנם סוגים רבים של תוכן, מסרטוני וידאו ועד אינפוגרפיקות, מגיפים ועד פודאקסטים. במקביל, קיימים גם ערוצים שיווקיים רבים שבהם ניתן לנסות ולהפיץ את התוכן שאנו יוצרים. אם תחזרו כל הזמן על אותן שיטות פעולה ולא תתנסו בדברים חדשים, תפספסו הזדמנויות רבות.
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו!
5. פספוס תוכן שיוצרים משתמשים
תוכן שנוצר על ידי משתמשים הוא מונח פופולארי בשנים האחרונות המתייחס לכל סוג של תוכן הנוצר כתוצאה מקשר ישיר בין מותג לבין הקהל שלו. בפועל, זה כולל כל דבר משאלה שהתקבלה מלקוח ועד המלצה מצולמת ממשתמש מרוצה. היתרון המרכזי של תוכן כזה הוא האותנטיות שלו, ההופכת אותו למעניין במיוחד עבור לקוחות אחרים. פספוס של תוכן כזה הוא וויתור על הזדמנות מעולה ליצור שיח אמיתי עם הקהל שלכם.
6. לשכוח מהנתונים
אנשי שיווק ובעלי עסקים חייבים להשקיע זמן בהערכת התוצאות של הפעילות השיווקיות שלהם. זה לא תמיד קל ליוצרי תוכן לצלול לתוך הנתונים ולנתח את המספרים. ואולם, זאת הדרך היחידה לדעת באמת מה באסטרטגיה שלכם עובד ועל מה אפשר לוותר.
7. הזנחת התוכן שכבר פורסם
במציאות שבה יצירת תוכן וקידומו נעשים פעמים רבות על ידי אנשי מקצוע שונים, קל לפספס את החשיבות של שיתוף הפעולה בין שני הגורמים האלה. שיווק באמצעות תוכן לא מפסיק לאחר שאנחו לוחצים על "פרסם". למעשה, מומחים ממליצים להשקיע רק 20% מזמנו של איש השיווק ביצירת תוכן חדש ו80% מהזמן בקידום התוכן באמצעות רשתות חברתיות, בלוגים, דיוורים וכו…
רוצים לקדם את העסק באינסטגרם? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבון שלכם? לחצו כאן עכשיו!
אולי כבר שמתם לב שהרשימה שלנו לא כוללת את הטעות החמורה ביותר שאפשר לעשות בתחום: יצירה של תוכן גרוע. מיותר לציין, שאם החומרים שאתם יוצרים אינם מעניינים את הקהל שלכם, אין הרבה סיכוי לכל מאצמי השיווק שלכם. אבל, גם אם אתם מפרסמים תוכן מרתק ומניע לפעולה (ואנחנו בטוחים שזה אכן כך), ישנן טעיות היכולות לחבל במאמצים שלכם. יש לקוות שאחרי שתקפידו לא לעשות את כל הטעויות ברשימה שלנו, התוכן שלכם ימריא.