הרבה אנשים שואלים אותי כל פעם על נושא פרסום ממומן בפייסבוק, או – Facebook Ads.
אז החלטתי לעשות סיכום של הנושא כאן במאמר, למי שטרם מכיר.
לפני שהוא יוצא לדרך, חייב המפרסם להיות סגור על כמה נקודות עיקריות:
1) מי הקהל שלו (מאפיינים מדוייקים)
2) מה התקציב שלו
3) מה המטרה שלו בפרסום
רק כשיודעים על שלושת האלמנטים הללו – אפשר לצאת לדרך.
חשוב להכיר את כלי הפרסום של פייסבוק על מנת למקסם את התוצאות של הפרסום. מומלץ להתנסות כמה שיותר כדי להבין את האלמנטים השונים של הכלי ואת תוצאות הפילוחים השונים.
מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל?
ישנם הרבה הבדלים בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל (Google Ads) אבל חשוב להבין את הדבר העיקרי – פרסום ממומן בגוגל עובד בשיטת Pull. כלומר – גולש נכנס למנועי החיפוש במטרה לחפש מוצר או מידע כל שהוא וכחלק מתוצאות החיפוש, תופענה גם הפרסומות.
לעומת זאת, פרסום ממומן בפייסבוק עובד בשיטת Push – כלומר, הפרסומות "נדחפות" לגולש בעת שהייתו באתר ללא שחיפש את המוצר או המידע לפני כן.
כיצד בנויה מערכת הפרסום של פייסבוק?
אנסה לשים זאת בצורה הפשוטה ביותר – במערכת פייסבוק, החלוקה היא כדלקמן:
קודם כל יוצרים קמפיין.
נותנים לו שם שמאפיין אותו.
לקמפיין זה ניתן ליצור סטים של פרסומות.
כל סט פרסומות בנוי מקבוצה של פרסומות בהן יש אלמנט אחד שהוא שונה מהשאר.
פילוח וניתוח שכזה נקרא בעולם השיווק A/B Testing, המאפשר לנו ללמוד ולהבין יותר איזו מהפרסומות עובדת טוב יותר ע"י שינוי אלמנט אחד, כדוגמת התמונות השונות בפרסומות (כפי שניתן לראות בתמונה למטה).
כאשר אנחנו בונים פרסומת בפייסבוק, אנו קודם כל צריכים לבחור בסוג הקמפיין אותו אנו מנהלים.
ישנם סוגי קמפיינים שונים לצרכים שונים. והם:
1) שליחת אנשים אל האתר של העסק
2) הגדלת חשיפות באתר העסק
3) יצירת קידום לפוסט ספציפי מתוך דף הפייסבוק
4) קידום דף עצמו
5) קידום הטמעת אפליקציה
6) הגדלת אינטרקציה ופעילות באפליקציה שיצרנו
7) הגדלת מצטרפים לאירוע
8) יצירת "קופון" הנחה
9) צפיות בוידאו
כיצד בונים את הפרסומת?
לאחר שבחרנו סוג קמפיין אותו אנו רוצים לפרסם (מתוך האפשרויות שציינתי כאן למעלה) – צריך לתת שם לקמפיין ובשלב הבא לבנות את מערכת הפילוח של הפרסומת שלנו.
אפשרויות הפילוח:
האופציות
האופציה הראשונה שתיפתח לנו הינה – Custom Audience (קהל מותאם אישית). ניתן לקרוא עוד על הנושא בלחיצה כאן.
– מיקום (Location) – נבחר מדינה אליה אנו מכוונים ואפילו עיר עד רמת המטרים סביבה. נקודה זו הינה חשובה מאד על מנת למקד את הקהל שלנו. בעיקר כאשר המפרסם הינו עסק מקומי.
אפשר גם לבחור מדינה שהייתי מעדיפה שלא יגיע אליה הפרסום שלי ובכך למקד עוד יותר את הקהל שלי.
– גילאים (Age) – נתחום את גיל הקהל שלנו, על מנת שלא נפרסם לשווא לאנשים שאינם בטווח הגילאים הנכון של הקהל שלנו.
– מין הקהל (Gender)– זכר נקבה. שימו לב שאופציה מעניינת תהיה ליצור סט פרסומות שפונה לנשים וסט אחר שממוקד לקהל גברים. זאת כמובן בהתאם לסוג הפרסומת שנעלה.
– שפה (Languages)– את השדה הזה יש להשאיר ריק, אלא אם כן השפה אינה תואמת למיקום שבחרנו קודם לכן.
אני ממליצה לא לרשום כאן כלום במידה ואתם מפרסמים לארץ, כיוון שפייסבוק מגדירים שפה את שפת הממשק ולאו דווקא את שפת הדיבור של הבן אדם. ובסוף – הרבה ישראלים (כדוגמתי למשל) משתמשים בממשק פייסבוק שהוא באנגלית. ולכן, כדי לא לפספס קהל חשוב, עדיף לא לסמן שפה ספציפית.
More Demographics – פייסבוק נותנת לנו אפשרויות פילוח מדוייקות יותר ומאפשרת לנו לבחור היכן למד הקהל שלנו, איפה הוא עובד, דעותיו הפוליטיות וכדומה.
הבעיה עם בחירה מתוך האופציות האלה היא שאנשים לא תמיד מגדירים את כל הנתונים האלה ולכן, זה לא ממש מדויק.
הייתי ממליצה להמנע מלסמן אופציות מצומצמות יותר כיוון שלא בטוח שהן מדוייקות.
– תחומי עניין (Interests) – כדי למקד עוד יותר את הפילוח, פייסבוק מאפשרת לנו לכוון את הפרסומת רק לאנשים להם יש תחומי עניין התואמים לתוכן הפרסומת שלנו.
ישנה חלוקה ראשונית לקטגוריות ומשנית לתתי-קטגוריות.
בחלוקה הראשונית לקטגוריות, פייסבוק מאפשרת לנו לבחור את תחום העניין של הגולש:
בחלוקה המשנית לתתי קטגוריות, יכול המפרסם לדייק את הפילוח שלו ע"י בחירת תת קטגוריה בחץ שליד הקטגוריה הראשית, כמו בדוגמה למטה:
שימו לב
שכל פעם שתבחרו קטגוריה, תהיה לכם אינדיקציית מיקוד מימין ופייסבוק יעדכן אתכם כמה אנשים יחשפו בהתאם לתחומי העניין שבחרתם.
Suggestions – פייסבוק יציעו לכם אפשרויות של תחומים או דפי לייק התואמים למילת מפתח שהזנתם באופן חופשי.
Behaviors – התנהגויות – מאפשר לנו לפלח לאנשים על פי "התנהגותם" בעת הרכישה. אני ממליצה לא להשתמש בחלק הזה בכלל למי שמפרסם בארץ, כיוון שניתוח פעילות הרכישה מתבצע ע"י פייסבוק ברובו בארה"ב ואין נתונים מדוייקים על ההתנהגויות בארצות אחרות.
כדאי מאד להכיר את הקהל אליו אנחנו פונים לפני שיוצאים לדרך עם פילוח ההודעה.
ככל שמתאמנים יותר ומתנסים יותר – כך מצליחים יותר להגיע למקסימום חשיפה במינימום תקציב.
מעוניינים ללמוד עוד? – מוזמנים ליצור קשר
מקווה שעזרתי
בהצלחה!