כמישהי שכותבת בלוג כבר שנים רבות, אני יודעת כמה גדולה היא החשיבות של תנועה בבלוג.
ככל שיותר גולשים מגיעים אל בלוג, מדפדפים בין כמה שיותר דפים ושוהים בו זמן רב יותר – כך גוגל רואה שהבלוג יוצר עניין, ולכן תעלה אותו גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש של גוגל.
לכן, חשוב להפיץ מאמרי בלוג לכמה שיותר מקומות, וזאת כדי לחשוף אותו לכמה שיותר אנשים.
ישנן מספר דרכים ומספר כלים להפצת מאמר וחשוב לנצל כמה שיותר מהם, על מנת למקסם חשיפה לתוכנו.
כפתורי שיתוף בכל מאמר
גולש שהגיע למאמר שלכם, הגיע על מנת לקרוא את התוכן שלכם. אם הוא אהב ונהנה מהתוכן – יתכן וירצה להפיץ אותו הלאה. לכן, חשוב לאפשר לו זאת בכמה שיותר קלות.
תדאגו כי בכל מאמר שלכם יהיו כפתורי שיתוף, אני ממליצה לשים אותם אחרי הכותרת הראשית ולפני הפיסקה הראשונה וכמו כן – בתום המאמר למטה, רגע לפני התגובות.
כך יוכל גולש לשתף את מי שהוא רוצה בפלטפורמות אחרות אליהן הוא מחובר ולמאמר שלכם תהיה הפצה גדולה יותר ברשת.

הפצה בפייסבוק
רשת פייסבוק נחשבת כיום לאחד מכלי השיווק החזקים ביותר שקיימים, בשל אפשרות הויראליות הגבוהה שהיא מאפשרת (בניגוד לרוב הפלטפורמות האחרות שאינן מאפשרות ויראליות כמעט כלל).
סיימתם לכתוב מאמר? שתפו אותו בפרופיל שלכם, או בעמוד הלייק העסקי אם יש לכם כזה, או בקבוצה הרלוונטית לתחום העיסוק והמאמר.
רישמו סטטוס (מומלץ יחד עם תמונה ואפילו אפשרי להעלות וידאו) והדביקו בו את הלינק המוביל לכתבה.
* זיכרו – מאמר עם לינק המוביל מחוץ לפייסבוק, חותך את החשיפה של הפוסט. כלומר – האלגוריתם של פייסבוק חותך את החשיפה שלו. לכן – המעיטו בשיתוף לינקים.
נקודה זו רלוונטית בעיקר לכתיבת פוסט בפרופיל אישי או דף לייק ללא מימון.
במידה ונכתב הפוסט בדף לייק + הפעלתם עליו תקציב מימון של פרסום, או אם הוא בקבוצה מיועדת לכך, לא תהיה השפעה זהה לאלגוריתם של פייסבוק עליו.
ניתן גם לשים לינק של מאמר בתגובות, שם אין חיתוך לחשיפה שפייסבוק יתנו לפוסט אח"כ.
הפצה בטוויטר
לשתף בטוויטר זה קל, וטוויטר, אפילו שאינו חזק בארץ כפי שהוא בחו"ל – הוא עדיין כלי שאי אפשר להתעלם ממנו ויש בו קהילה פעילה שיכולה להינות ולצרוך את התכנים שנפרסם.
ניתן לשתף בטוויטר על ידי לינק מקוצר, אותו נוכל לקבל באתר המקצר לינקים שנקרא bitly.com. הוא יאפשר לנו לקצר לינק ולאפשר את ההפצה בטוויטר, אשר מגבילה אותנו ל140 תווים בלבד.
דרך קלה להפיץ בטוויטר היא דרך כפתור השיתוף הקיים בבלוג (שדיברתי עליו בתחילת המאמר הזה).
הפצה בפינטרסט
פינטרסט היא פלטפורמה שהולכת ומתחזקת, לא רק בחו"ל אלא גם בארץ. יותר ויותר אנשים מבינים את הפוטנציאל של הרשת והיא כלי מצוין למי שיש תוכן תמונות או סרטונים.
ניתן להפיץ מאמר ע"י שיתוף תמונה ישירות מהאתר, ע"י לחיצה על Pin It, ובו-זמנית היא יכולה גם להיות מופצת בפייסבוק.
אני ממליצה לפתוח "לוח" (board) מיוחד בפינטרסט לטובת הבלוג ומאמריו ותמיד לרכז בו את התמונות הקשורות לכל מאמר.
שיתוף עם הקשרים בלינקדאין
לינקדאין היא פלטפורמה מצוינת לשים דגש על מקצועיות עסקית וניסיון עשיר בתחום כל שהוא.
ישנן מספר אפשרויות הפצה בלינקדאין:
העלאת סטטוס לפרופיל לינקדאין האישי
העלאת סטטוס לפרופיל לינקדאין האישי מאפשרת חשיפה של הכתבה בקרב אנשי מקצוע הקשורים לפרופיל הלינקדאין שלנו. אנשים יכולים לגלות את הפוסט דרך "החדשות" וכמו כן, דרך חיפוש של מילות מפתח מסוימות, שיכולות לעלות במידה והן רשומות בפוסט עצמו.
מומלץ להעלות גם תמונה, כדי להגדיל את הסיכויים שאנשים יעצרו ויקראו את המאמר.
שיתוף בקבוצות לינקדאין
קבוצות לינקדאין הן כלי מצוין לקבוצות אנשים המפולחים על פי תחומי עניין ויכולים להיות לקוחות פוטנציאלים וספקים שיכולים להיות חלק מהפרויקטים העתידיים שלכם.
מומלץ לשתף את המאמרים גם בקבוצות לינקדאין כדי להגיע להפצה מירבית של התוכן בקרב אנשים רלוונטיים.
הפצה של מאמר באמצעות אינסטגרם
אינסטגרם הינו אחד מכלי השיווק וההפצה ההולכים ומתחזקים כל יום.
מאחר ואינסטגרם מאפשר רק אחד קישור אחד, ישנן שתי אפשרויות לקידום מאמר:
1) אפשרי לשנות את הקישור בפרופיל בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר. הקישור יוביל ישירות אל המאמר.
2) אפשר לשתף תמונה בחשבון האינסטגרם, אשר רשומה בה כותרת המאמר, ולאחר מכן, ניתן להוסיף קריאה לפעולה כגון: "לחץ על הקישור ביו שלי לקרוא את המאמר המלא".
סיכום
בלוג הינו כלי נפלא למיתוג ולריכוז מאמרים, המלצות, ידע וניסיון של חברה/מותג/פרסונה. הפצת מאמרים של בלוג יכולה למנף את המותג בצורה משמעותית וחשוב לא להזניח את ההפצה, גם אחרי שסיימנו לכתוב את המאמר.
מקווה שנהנתם מהמאמר!