כך תשווקו את פרויקט ה-NFT שלכם באינסטגרם

עם יותר ממיליארד משתמשים פעילים בחודש, ו-500 מיליון משתמשים פעילים בכל יום בממוצע, אינסטגרם היא כנראה הרשת החברתית החשובה, היציבה והמגוונת ביותר כיום. מטבע הדברים, בעלי עסקים רבים משתמשים באינסטגרם בתור כלי שיווקי, ומנהלים לצד החשבון האישי שלהם גם חשבון נפרד לעסק. לפיכך אם אתם מעוניינים לשווק את פרויקט ה-NFT שלכם, סביר שלצד תחזוק קהילות לפרויקט בדיסקורד ובטלגרם, תיצרו למיזם ה-NFT שלכם גם עמוד אינסטגרם פעיל ותוסס.

בשנה האחרונה ה-NFT נוכח באינסטגרם, ובגדול: ראו את המספרים בתמונה המצורפת להלן, ותקחו בחשבון, שכמעט כל הפוסטים הללו הם מהשנה האחרונה בלבד.

NFT on INS
האשטגים של NFT באינסטגרם
אם גם אתם מרותקים לעולם ה-NFT רוצים לדעת את כל מה שהכי חדש ולקבל טיפים ועדכונים, הצטרפו לערוץ הדיסוקרד שלנו.
יש לכם פרויקט NFT ואתם רוצים לקדם ולשווק אותו? נשמח לעזור!

אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית מטבעה, וככזאת היא מתאימה כמו כפפה ל-NFT. לא מפתיע אם כן שניתן למצוא כיום יותר משבעה מיליון פוסטים עם האשטגים בנושא NFT ונגזרותיו, כלומר תחרות לא פשוטה על תשומת הלב של הגולשים בלשון המעטה. התחרות הזאת רק תגבר כאשר Meta (כלומר פייסבוק, הבעלים של אינסטגרם), תעמיק את מעורבותה ב-NFT: בקרוב אינסטגרם צפויה לאפשר למשתמשים דרך להצהיר על הבעלות שלהן ביצירות NFT, זאת בדומה למה שטוויטר עושה כבר היום, עם מסגרות בצורת משושה לתמונות פרופיל, וקישור לכתובת הבלוקצ'יין של היצירה. האפשרות להשתמש ביצירת NFT אותנטית בתמונת הפרופיל באינסטגרם, צפויה להזניק את השווי של NFTs, וכן את הקשר בין NFT לאינסטגרם.  

אם כן, אתם רוצים שפרויקט ה-NFT שלכם יהיה באינסטגרם כבר היום; אולם כיצד תגרמו לפרויקט ה-NFT שלכם להתבלט באינסטגרם? להלן מספר עצות לשיווק NFT באינסטגרם.

אם גם אתם מרותקים לעולם ה-NFT רוצים לדעת את כל מה שהכי חדש ולקבל טיפים ועדכונים, הצטרפו לערוץ הדיסוקרד שלנו.
יש לכם פרויקט NFT ואתם רוצים לקדם ולשווק אותו? נשמח לעזור!

תכירו את הקהל שלכם

למרות שתחום ה-NFT זכה להכרה רחבה יחסית, הוא עדיין לא ממש פרץ למיינסטרים של העניין הציבורי. מי שבאמת מתעניין ב-NFT נכון להיום, הם בעיקר Early Adopters למיניהם וקהילת הקריפטו. כלומר, מי שאוהב לעקוב באינסטגרם אחר תמונות של מאפים, כלבים חמודים, סלבס למיניהם או בחורות בביקיני, כנראה לא ינהר לעקוב אחר פרויקט ה-NFT שלכם. מי כן? נכון לשלב זה, הדרך הכי טובה לאפיין את הקהל שלכם, היא פשוט לעקוב אחר פרויקט אחרים, ולראות מי עוקב אחריהם. ניתן להיכנס למשל לעמוד של The Holy Ones, ולנסות לאפיין את הקהל שעוקב אחר העמוד. 

נדמה שנכון להיום, העוקבים אחר פרויקטים של NFT מורכבים מהרבה חבר'ה שעושים NFT בעצמם, קהילת הקריפטו על כל גווניה, אנשים צעירים מדור ה-Z, וכן חלק מהקהל "הכללי". הבנה מעמיקה של הקהל שלכם, תנחה אתכם ביצירת התוכן והטקסטים הנלווים אליו, וכן במיקוד הפרסום הממומן שיתלווה אל הפרויקט. משום כך, שווה לעבור על פרופילים של מתחרים בתחום, במיוחד על פרופילים של מיזמים שיהיו דומים באופיים לפרויקט שלכם.

תעשו את זה אישי

אנחנו עוסקים בשיווק באינסטגרם פחות או יותר מאז שהתחום קיים; יש המון מה לדעת בתחום, אבל השורה התחתונה היא שאינסטגרם אוהב תוכן המייצר מעורבות של גולשים. תוכן שמצליח לייצר מעורבות, יקבל חשיפה יותר גדולה בעמוד ה-Explore של גולשים אחרים, מה שיעזור לתוכן לייצר עוד מעורבות, מה שיביא לעוד חשיפה וכן הלאה. 

אחרי שהבנו שמעורבות היא שם המשחק, תכוונו את עצמכם ליצירת מעורבות בעמוד שלכם. אפשר לעשות זאת קודם כל בדרכים הקלאסיות של אינסטגרם, שלאו דווקא קשורות ל-NFT: תגיבו לאחרים, תעקבו אחרי אחרים, תעשו לייקים וכדומה (עדיף כמובן לאנשים מקהל המטרה שאליו אתם מכוונים). אולם מעבר לכך, תנהלו את העמוד שלכם בהתאם לקהל היעד: כאמור, קהל הקריפטו וה-NFT מורכב מאנשים צעירים, נון-קונפורמיסטים, שפחות אוהב מותגים ומוסדות ישנים. משום כך, עדיף שהתוכן שלכם יהיה נגיש, בגובה העיניים ואישי: תספרו על עצמכם, איזה אמנים אתם, הקשר שלכם לפרויקט, למה בחרתם ליצור את מה שבחרתם, שתפו בתהליך היצירה שלכם ועוד. קהילת ה-NFT תחפש את הסיפור הנגיש, ולא את המותג המרוחק, וכך עליכם לנהל את המיזם שלכם באינסטגרם.

האשטגים מתאימים

אתם כבר יודעים שהאשטגים באינסטגרם זה די ביג דיל: האשטגים עוזרים לקטלג את הפוסטים שלכם באינסטגרם, הן עבור הגולשים והן עבור האלגוריתם (שיקבע למי היצירות שלנו יחשפו). כפי שראינו לעיל, ישנם כמה האשטגים מאוד פופולריים באינסטגרם בתחום ה-NFT. לכן, כדי לנסות להפיק חשיפה דרך האשטגים, לא יעזור הרבה אם נלך על ההאשטגים המיידיים כגון NFT#  או NFTARTIST#. מה כן אפשר לעשות? לנסות לקלוע להאשטגים שמצד אחד יש סיכוי שאנשים יחפשו, אבל מצד שני הם מעט נישתיים יותר, ולכן הם פחות תחרותיים. תנסו לבדוק האשטגים שיכולים להיות קשורים לפרויקט שלכם באיזושהי צורה, וגם לקלוע לנישות רחבות יותר.

לסיכומם של דברים, כדי לקדם פרויקט בתחום ה-NFT ולהצליח בכך, צריך לעבוד קשה, ובכל החזיתות. אינסטגרם היא לא חזית שאתם יכולים להרשות לעצמכם לפספס, במיוחד בימים אלו. אולם אם אתם רוצים לדעת איך באמת לשווק את ה-NFTs שלכם כמו שצריך, מוטב להיוועץ בעניין עם מומחים לשיווק NFT

מאמרים נוספים