טלגרם היא אפליקציה לשליחת מסרים מידיים שעל פניו דומה מאוד לוואטסאפ, אך עם כמה מאפיינים מיוחדים שהופכים אותה לאלטרנטיבה שונה בתכלית. בזכות האפשרויות הרבות שטלגרם מציעה לשמירה על אנונימיות המשתמשים, היא קנתה לעצמה שם של מקום בו נעשים דברים שהשתיקה יפה להם, כגון מסחר לא חוקי מסוגים שונים. עם זאת, בטלגרם יש כיום מאסה קריטית של משתמשים לגיטימיים (יש בטלגרם למעלה מ-550 מיליון משתמשים ברחבי העולם), והיא הפכה לכלי שיווק מוביל לעסקים לגיטימיים לכל דבר ועניין. משום כך, אם אתם רוצים להזניק את פרויקט ה-NFT שלכם, אין סיכוי שתוותרו בדרך על קידום המיזם בטלגרם.
הגודל כן קובע
אחד ההבדלים הקרדינליים בין טלגרם לוואטסאפ הוא בקבוצות השיח; קבוצת וואטסאפ יכולה להכיל עד 256 משתמשים לכל היותר. קבוצת טלגרם לעומת זאת? עד מאתיים אלף משתמשים. מעבר לכך, בטלגרם אפשר ליצור ערוצים, שהם אמצעי תקשורת חד כיווני, כלומר המשתמשים אינם יכולים להעלות תוכן או להגיב על התוכן המופיע בהם. בערוצים אין הגבלה על מספר המצטרפים, והם דרך מעולה לתקשר עם הקהל שלנו בנושא הערוץ. מעבר לכך שברור שעליכם ליצור ערוץ למיזם ה-NFT שלכם, שווה אולי ליצור ערוצים נוספים עם שמות המהווים קליקבייט, כמו למשל ״ממתקים בחינם״ (אנחנו בטוחים שתזהו במהרה כי בטלגרם מחפשים עוד כמה דברים חוץ מממתקים), ואז מי שמחפש קבוצות או ערוצים בטלגרם בחיפוש כללי (בטלגרם, בניגוד לוואטסאפ, יש אפשרות כזאת), עשוי להיתקל בערוץ שפתחתם, ומשם תפנו אותו לערוץ של מיזם ה-NFT שלכם.
מעבר לכך, כשמדובר על שיווק פרויקטים של NFT, מה שאנחנו רוצים להשיג הוא הייפ, תשומת לב, תחושה שהכל קורה בערוץ שלנו. כלומר, אנחנו רוצים שיהיה לנו ערוץ עם מספר רב של משתמשים. עם זאת, בטלגרם קשה להגדיל את מספר המשתמשים באופן מלאכותי; כל חשבון טלגרם מקושר למספר טלפון אחד (בניגוד לפייסבוק למשל, שפועלת על כתובת מייל, משהו שניתן להשיג בחינם וללא הגבלה). מעבר לכך, טלגרם אוסרת איסוף מידע על משתמשים לשם טרגוט פרסומות, ולא נראה שהדבר הזה ישתנה בקרוב. לכן, מה עושים? אפשרות אחת היא קידום על ידי Telegram Ads: בטלגרם יש אפשרות יש קידום מסרים בתשלום. מנגנוני התשלום משתנים בהתאם להעדפה שלנו (תשלום לפי הכנסה, תשלום לפי קליקים או תשלום לפי הכנסות), הכל בהתאם למה שמתאים לנו. באמצעות מודעות ממומנות בטלגרם, ניתן להגיע במהירות לחשיפה גדולה של משתמשים בערוצים מובילים בתחום שלנו בתוך זמן קצר.
אפשרות נוספת היא קידום קבוצת הטלגרם שלכם גם מחוץ לטלגרם, למשל בעזרת קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם; במודעה הממומנת, נוסיף קישור לקבוצת הטלגרם, ונבחר במודל תשלום למודעה של תשלום פר קליק. דרך נוספת היא פרסום הערוץ שלנו בתשלום בערוצי טלגרם מבוססים יותר, על מנת לשכנע משתמשים להגיע לערוץ שלנו.
אם גם אתם מרותקים לעולם ה-NFT רוצים לדעת את כל מה שהכי חדש ולקבל טיפים ועדכונים, הצטרפו לערוץ הדיסוקרד שלנו.
יש לכם פרויקט NFT ואתם רוצים לקדם ולשווק אותו? נשמח לעזור!
בנוסף לכך, בטלגרם יש מה שמכונה Telegram Scraping, קרי איסוף או "גירוד" משתמשים מקבוצות אחרות. הפרקטיקה הזאת נהוגה מאוד בענף השיווק של מוצרי קריפטו למיניהם; מה שעושים הוא להיעזר בתוכנת Scraping (או רכישת שירות כזה מפייבר או דומיה), ואז בוחרים קבוצה בקונספט דומה לשלנו עם הרבה משתמשים. מה שהתוכנה עושה הוא לשלוח הזמנה לערוץ שלנו לכל המשתמשים בקבוצת המטרה; הסטטיסטיקה מחייבת שחלק מהם ייענו להזמנה, וכך אנחנו מגדילים את מספר המשתמשים שלנו בערוץ או בקבוצה.
בסוף, חשוב שהקהילה שאתם מנסים לבנות תציע ערך אמיתי לגולשים: תעלו תוכן לקבוצה שלכם, תציעו הזדמנות ל-White Listing למשתמשים נאמנים, צרו סטיקרים מקוריים ומגניבים ברוח מיזם ה-NFT שלכם, ותהיו קשובים לקהל שלכם. כדי להצליח בפרויקט של NFT, חייבים קהל גדול ופעיל, וטלגרם היא פלטפורמה מושלמת לאיסוף קהל שכזה.