האם כדאי לפתוח חשבון אינסטגרם נפרד עבור העסק?

אחת השאלות שבעלי עסקים קטנים ויזמים שואלים אותי לעיתים קרובות היא – האם כדאי להפריד בין חשבון האינסטגרם האישי שלי לחשבון של העסק? או האם עדיף לתחזק פרופיל אחד שבו תוכן העוסק בחיי האישיים וגם בצד העסקי שלהם? החלטתי להקדיש מאמר לנושא כדי לחסוף לכם את ההתלבטות ולעשות סדר בנושא:

המפתח להצלחה באינסטגרם

כדי לענות על השאלה שעל הפרק, חשוב להתחיל ולאמר: המפתח להצלחה באינסטגרם הוא סטוריטלינג טוב – כלומר, העברת הסיפור הייחודי שלכם לעוקבים.

כשאפליקציית האינסטגרם פותחה לראשונה ויצאה לאוויר ב2012, אנשים הצטרפו על מנת שיוכלו לשתף זכרונות ורגעים אישיים עם חברים ומשפחה. גם אני הצטרפתי אי שם בתחילת העשור ומאז פיתחתי ותיחזקתי את החשבון האישי שלי. עם הזמן מצאתי את קהל העוקבים שלי שאוהב ומעריך את התוכן שלי, את ה”קול” והסגנון שלי בסושיאל ואת הערכים שחשוב לי לקדם. 

אם גם אתם פעילים באינסטגרם כבר מזה זמן, ודאי ביססתם את ה”קול” שלכם בפלטופורמה ופיתחתם נוכחות דיגיטלית כנה ואותנטית. בנוסף, החשבון שלכם צבר עוקבים לייקים וותק – דבר שחשוב מאוד באינסטגרם כי האלגוריתמים תמיד מעדיפים לקדם חשבונות פעילים וותיקים לעומת חדשים.



זו דוגמא לפוסט בחשבון החברה שלי

 

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

המפתח להצלחה באינסטגרם

כדי לענות על השאלה שעל הפרק, חשוב להתחיל ולאמר: המפתח להצלחה באינסטגרם הוא סטוריטלינג טוב – כלומר, העברת הסיפור הייחודי שלכם לעוקבים.

כשאפליקציית האינסטגרם פותחה לראשונה ויצאה לאוויר ב2012, אנשים הצטרפו על מנת שיוכלו לשתף זכרונות ורגעים אישיים עם חברים ומשפחה. גם אני הצטרפתי אי שם בתחילת העשור ומאז פיתחתי ותיחזקתי את החשבון האישי שלי. עם הזמן מצאתי את קהל העוקבים שלי שאוהב ומעריך את התוכן שלי, את ה”קול” והסגנון שלי בסושיאל ואת הערכים שחשוב לי לקדם. 

אם גם אתם פעילים באינסטגרם כבר מזה זמן, ודאי ביססתם את ה”קול” שלכם בפלטופורמה ופיתחתם נוכחות דיגיטלית כנה ואותנטית. בנוסף, החשבון שלכם צבר עוקבים לייקים וותק – דבר שחשוב מאוד באינסטגרם כי האלגוריתמים תמיד מעדיפים לקדם חשבונות פעילים וותיקים לעומת חדשים.

ההתלבטות: להפריד או לאחד?

פתחתם עסק חדש ואת מעוניינים לשווק אותו בדיגיטל וכמובן, גם באמצעות האינסטגרם. וכעת אתם עומדים בפני השאלה: האם לפתוח עמוד אינסטגרם בנפרד או לקדם את העסק בעמוד האינסטגרם האישי?

ברב המקרים, אני ממליצה באופן חד משמעי לשלב בין הפרופיל האישי לפרופיל העסקי תחת אותו שם המשתמש. לרב בעלי העסקים הקטנים ונותני השירותים אני מייעצת לא לפתוח עמוד אינסטגרם בנפרד לעסק, אלא להמשיך עם המומנטום ביצירת תוכן איכותי ואורגינאלי. 

שימו לב – אין הכוונה שהחשבון לא צריך להיות מוגדר כ”עסקי” על ידי אינסטגרם. לכל מי שלוקח את הפעילות שלו באינסטגרם ברצינות כדאי לשנות את החשבון לעסקי Business Account וללמוד להבין את הסטטיסטיקות המוצגות בו.

זו דוגמא לפוסט בחשבון האישי שלי 

באילו מקרים מומלץ לשלב בין הפרופיל האישי לעסקי?

אני מאמינה שכאשר בעל העסק הוא גם המוצר, האדם שייצר את המוצר, או נותן השירות – הוא זה שצריך להיות בפרונט. זאת  כיוון שבבסיס העמוק שלהן, הרשתות החברתיות נועדו לתקשורת בין בני אדם. אנשים ישקיעו מזמנם בפלטופורמה לסיפוק צורך חברתי ויצירת קשרים כאלו עם אנשים אחרים בסושיאל.

אם את/ה הוא נותן השירות, אנשים יעקבו אחרי החברה שלך כי הם רוצים להכיר את האדם שמאחורי העסק, והם רוצים להתחבר אלייך ברמות עמוקות יותר ממה שמוצג על פני השטח. 

בקיצור, אם אתה הוא נותן השירות (מומחה ציפורנים, מאפשר, מסז’יסט, פיזיוטרפיסט, צלם, מאמן או מטפל מכל סוג, שף, אומן, מעצב אופנה וכ’ו), כדאי לך להפוך את הפרופיל שלך לאישי ככל הנתן ולגרום לאנשים להתחבר אלייך, במקום לשים את הפוקוס על המוצר שלך. לכולם יש סיפור! יש לך סיפור אישי ומיוחד לא משנה מי אתה. אנשים יקנו את המוצר/שירות שלך אם הם מרגישים שהם מתחברים עלייך. 

חשוב לאמר גם,שניהול של חשבונות הרשת החברתית היא עבודה במשרה מלאה שמצריכה משאבים רבים וניהול זמן אפקטיבי – על כן, חשבון אחד עדיף על פני שניים.

 

אז באילו מקרים לא מומלץ לשלב בין פרופיל העסק לפרופיל האישי?

כאשר העסק שלך התרחב מעבר לגבולות הפרסונה האישית שלך. למשל, כשצברת סטטוס מכובד כמותג בשם עצמך – מומלץ לפתוח חשבון אינסטגרם בנפרד. לדוגמא, החשבון הפרטי שלי – טל נברו והחשבון של העסק שלי – Social Lady – בנפרד. כשהתחלתי את החברה לראשונה, הייתי לבדי ועשיתי הכל בעצמי. לאט לאט החברה שלי התפתחה והתרחבה עד שהגעתי לנקודה בה היה צורך בבניה של המותג – Social Lady, לצד המותג – טל נברו.

סיבה אחרת להפריד בין החשבון העסקי לחשבון האישי כאשר המסר של החשבון העסקי סותר או מייצג ניגודיות. למשל, פיתוח עמותה לתרומות לצד ניהול חשבון אישי של חיי יוקרה ונופש.

רק אתה יכול לספר את הסיפור שלך בצורה האותנטית והאמיתית שעושה לך חסד. אם תחשוף את עצמך תוכל לעזור לאחרים להתחבר אלייך ולסיפור שלך.

בהצלחה!

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל מה שצריך לדעת על מעקב אחר נתונים באנליטיקס של אינסטגרם Instagram Insights Analytics Explained
7 באפריל 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית, פופולאריים
כיצד לעצב דף נחיתה שבאמת ממיר? How to Design a Converting Landing Page
6 באפריל 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך לתזמן פוסטים וסטוריז לאינסטגרם בלי אפליקציות חיצוניות? – How To Schedule Posts And Stories For Instagram Without External Apps
30 במרץ 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה הם רילס באינסטגרם ואיך אפשר לנצל אותם לשיווק העסק שלכם? – How to use Instagram Reels
22 במרץ 2021