אין ספק שההתפשטות העולמית של נגיף הקורונה משפיעה על כולנו. עם או בלי סגר רשמי שמוטל מטעם המדינה – אנשים לא יוצאים הרבה מהבית כמו בתקופה של ללא קורונה.
וגם אם הם יוצאים – הם מבזבזים פחות כסף על מותרות ועל כל מה שאינו כולל תשלום על קורת-גג או מזון.
המשבר משפיע על כל המשק, גם על השכירים אבל גם ובעיקר על בעלי העסקים והעצמאיים. בין אם מדובר בבעלי אולמות האירועים, בבעלי המסעדות ובתי הקפה ובבעלי החנויות הפיזיות שונות.
לתקופה מסוימת אפילו כל הקניונים נסגרו… וגם אם יש לנו תקופות של 'רוגע' אזי עד שלא תמצא תרופה – תקופת החופש שלנו והן האפשרות לפתוח את בית העסק ולקבל לקחות כ'בשגרה' תהיה תלויה בסימן שאלה.
המסקנה היא שמשבר הקורונה מחייב אותנו כעצמאיים או כבעלי עסקים לעשות חישוב מסלול מחדש. יש להיערך גם לעשיית תפניות משמעותיות במודל הפעילות הנוכחי של העסק.
בתקופות משבר מעיין אלה חשוב מאוד לבנות תכנית פעולה לשיווק העסק בהתאם למצב הקיים, גם אם זה כולל שינויים דרסטיים.
מעוניינים לדעת איך אתם יכולים בכל זאת לשווק את העסק בתקופת משבר הקורונה? המשיכו לקרוא…
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
לא סתם אומרים ש"מי שלא נמצא באינטרנט – לא קיים". אם אין לכם אתר אינטרנט אתם פשוט מפספסים את כל הגולשים שמחפשים בגוגל את המוצרים או את השירותים שאתם מספקים.
בתקופת משבר כמו הקורונה ישנה חשיבות רבה עוד יותר לנוכחות הדיגיטלית שלכם במנועי החיפוש. זאת שכן ליותר אנשים יש זמן פנוי לחיפוש מה שמעניין אותם ומה שהם רוצים לקנות ורבים מהם עושים זאת דרך הרשת. לכן חשוב שתדאגו שיהיה לכם אתר אינטרנט שבו הגולשים יוכלו לראות מה אתם מציעים.
אם אתם מוכרים מוצרים אז חשוב שהאתר שלכם יהיה אתר-חנות, כלומר כזה שמאפשר לגולשים לרכוש את המוצרים שאתם רוצים למכור. בנוסף בתקופת משבר חשוב לספק לגולשים וללקוחות שלכם את מירב הנוחות כמו משלוחים מהירים, פריסה לתשלומים, מחירים נגישים, החזרות או החלפות גמישות וכו'.
בתקופות משבר כמו תקופת הקורונה – עסקים ומפרסמים רבים מקפיאים את התשלום על המודעות הממומנות שלהם בדיגיטל. האפקט שזה יוצר זה עלויות נמוכות יותר על כל קליק למתעניינים בפרסום בגוגל אדוורדס וזה נכון גם לפרסום בפייסבוק או באפיקים אחרים. מדובר באפשרות שכדאי לנצל שכן זה מאפשר לעסק שלכם להיחשף לקהל חדש במחירים נמוכים מהרגיל. וזאת שכן עלויות הקידום צונחות באופן זמני בתקופות אלה.
אמנם יוטיוב הינה אפיק קידום מעולה לאורך כל השנה וגם בלי קשר לתקופות משבר כמו הקורונה. אבל דווקא בתקופה זו – כדאי לכם להגביר את מאמצי השיווק של העסק ביוטיוב.
מדוע? כי ליותר ויותר גולשים יש זמן לגלוש ברשת, ורבים מהם משתמשים ביוטיוב על בסיס קבוע ואף מחפשים בה חומר אינפורמציוני או שיווקי. כמעט כל עסק יכול ליצור תכני ערך מוסף שיעניינו את הגולשים ביוטיוב וגם יעזרו בקידום המוצרים או השירותים שאתם מציעים – אפילו אם בצורה עקיפה. בשל כל הסיבות הללו, מדובר בהזדמנות מצוינת כדי לגרום לעסק שלכם לבלוט ביוטיוב וכך להגביר את המודעות לעסק שלכם. אם יש לכם אפשרות, שלבו גם קידום אורגני וגם קידום ממומן ביוטיוב כדי לקבל תוצאות מהירות ואפקטיביות יותר.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
בתקופת הקורונה יותר אנשים גולשים במדיה החברתית ומבלים בפלטפורמות השונות זמן רב יותר. מדובר באפשרות מעולה כדי להגביר את הנוכחות של העסק שלכם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו'. דווקא בתקופות משבר עולמיות כמו תקופה זו חשוב שהעסק שלכם ימשיך להיות פעיל בדיגיטל ובעיקר ברשתות החברתיות. אחרת המותג שלכם יעלם מתודעת הלקוחות, יישכח ואף יעלם מהמפה. הגולשים יעריכו אם בתקופה כזו המותג שלכם ימשיך להעניק להם ערך מוסף, מוטיבציה, עזרה בתקופה הקשה או תוכן איכותי אחר.
נכון שמבצעים והנחות יימשכו אנשים לאורך כל השנה וגם כאשר איננו בתקופות משבר. אבל, דווקא בתקופת הקורונה שבה המצב הכלכלי בעולם כולו מורע בצורה משמעותית – להנחות שאתם מספקים ישנה חשיבות והשפעה רבה יותר על כמות המכירות. לכן אם אתם רוצים למכור יותר בתקופת המשבר – חשוב מאוד להציע מבצעים לגולשים. אמנם זה מקטין את שולי הרווח אך זה מגדיל משמעותית את ההמרות והמכירות. בנוסף, זה גם יגביר את נאמנות הלקוחות אם תציעו מחיר מבצע לתקופת המשבר, הם יעריכו זאת ויזכרו זאת בעתיד כנקודת זכות עבורכם.
מכיוון שמגיפת הקורונה גרמה לצימצום תחום היציאה של כולנו מהבית – חשוב לשים דגש על קידום מקומי של העסק שלכם.
השקיעו על שיווק לוקאלי בכל אפיקי הקידום שאתם פועלים בהם בדיגיטל. בין אם מדובר בקידום אורגני או ממומן של האתר שלכם או ברשתות החברתיות וכו'.
הבטיחו את העובדה שהגולשים שמחפשים את מה שאתם מציעים ונמצאים קרוב אליכם – ימצאו אתכם ראשונים ברשת וייפנו דווקא אליכם.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אם אתם לא מוכרים מוצרים אלא מספקים שירותים – חשוב שתחשבו כיצד אתם יכולים להעבירם אונליין, על ידי היעזרות באמצעים דיגיטליים.
דוגמאות לשירותים שניתן להעביר באמצעות הדיגיטל הם שיעורים פרטיים, אימוני כושר, לימוד או ייעוץ על סוגיו השונים וכו'.. את כל אלו ניתן להעביר באמצעות האינטרנט ע"י שימוש במערכות כמו Zoom , TeamViewer או פייסבוק-לייב. כך אתם יכולים להמשיך לעבוד, לספק שירותים ולהיות בקשר עם הלקוחות שלכם – גם בתקופת משבר הקורונה.
בתקופת משבר הקורונה נוצר עודף ביקוש למוצרים מסוימים – ביניהם ביצים, מסכות לפנים וג'ל לידיים. עודף הביקוש הזה מצד אחד, והמחסור בחנויות מצד שני – גרמו לעסקים שזהו אינו תחום הפעילות העיקרי שלהם, להתחיל ולספק את המוצרים הללו. כך אפשר היה לראות גם מותגי אופנה או עסקים שמוכרים מוצרים מסוג אחר לגמרי – מתחילים במכירה ובשיווק של מסכות לפנים וג'ל אלכוהול לחיטוי הידיים. חלק מהם גם הצליחו להרוויח מכך לא מעט כסף.
לכן בתקופות משבר כמו תקופת הקורונה – יהיה טוב אם תשכילו לזהות את הצורך באותם מוצרים שנוצר בהם מחסור. אם תדעו לענות בזמן על עודף הביקוש שנוצר לאותם המוצרים, גם אתם להרוויח מכך. מדובר בדרך טובה כדי למצוא אפיק נוסף שתוכלו להרוויח ממנו עוד כסף בזמן המשבר.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
רוצים לדעת איך להמשיך ולנהל את העסק מהבית בתקופת המשבר? לחצו כאן למאמר שכתבנו בנושא.
מאמר נוסף שיכול לעניין אתכם הוא מאמר שכתבנו על איך פייסבוק ואינסטגרם יכולות לעזור לעסקים קטנים בתקופת משבר הקורונה.
מעוניינים בקידום העסק בדיגיטל או בעזרה במעבר העסק מהאוף-ליין לאון ליין? שמי טל נברו, אני עוסקת בכך מעל עשור ואשמח לעזור גם לעסק שלכם – דברו איתי.