רוצים לדעת איך לשווק את העסק בטיקטוק בצורה יעילה ומוצלחת? מחפשים טיפים לקידום באליקצית TikTok החדשה והמובילה של קהל הילדים והצעירים? אם אתם מעוניינים לשווק את העסק בטיקטוק – הגעתם למקום הנכון.
טיקטוק היא אפליקציה לשיתוף סרטוני וידיאו. יש לה יותר ממיליארד הורדות ומשתמשים בה מעל 500 מיליון איש בכל חודש. מה שגרם למותגים ולבעלי עסקים רבים לזהות את הפוטנציאל השיווקי שלה.
מעוניינים בקידום העסק ברשתות החברתיות? אולי כדאי שתישקלו לשווק את העסק בטיקטוק.
במאמר זה נעזור לכם להבין האם כדאי לכם לשווק את העסק בטיקטוק. בנוסף, ניתן לכם טיפים לעשיית שיווק מוצלח יותר לעסק שלכם באפליקציית טיקטוק (TikTok).
לשווק את העסק בטיקטוק – למי זה מתאים?
קהל המשתמשים באפליקציית טיקטוק כולל בעיקר ילדים, בני נוער וצעירים עד גיל 25.
כבעלי עסקים אנחנו נרצה להיות איפה שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו נמצאים. לכן אם קהל היעד של העסק שלכם נמצא בטווח הגילאים הללו – כדאי שתשקלו לשווק את העסק בטיקטוק.
נקודה חשובה נוספת היא ששיווק ב-TikTok מתאים יותר לעסקים המעוניינים ליצור התלהבות ראשונית סביב המותג שלהם. קידום העסק בטיקטוק פחות מתאים למי שרוצה רק ליצור מכירות בצורה ישירה. שיווק העסק בטיקטוק אפקטיבי להשגת מטרות אחרות. כמו הגברת נאמנות קהל הלקוחות והגברת הנוכחות שלכם בדיגיטל.
נציין גם שלא כדאי לשווק את העסק בטיקטוק רק כי שמעתם שמדובר באפליקציה שכדאי לכם לקדם בה את העסק.
לפני שאתם משקיעים על שיווק העסק בטיקטוק תבררו האם זה מתאים לכם. בדקו שקהל היעד שלכם נמצא שם. והכי חשוב – תבררו האם האפליקציה מתאימה לקידום המוצרים או השירותים שאתם מציעים.
איך לשווק את העסק בטיקטוק ?
כמו באפיקי פרסום אחרים, גם אפליקציית טיקטוק מציעה לכם כמה דרכים שונות כדי לקדם את העסק שלכם.
נציין את 3 הדרכים העיקריות כדי לשווק את העסק בטיקטוק – TikTok:
1. יצירת ערוץ בטיקטוק לעסק שלכם
לערוץ תעלו סרטונים רלוונטיים שיציגו את המוצרים או השירותים שאתם מציעים. באמצעות יצירת סרטונים מקורים ומעניינים תקדמו את המותג שלכם באפליקציה.
2. שיתוף פעולה עם מובילי דעה
יצירת שיתופי פעולה עם משפיעני רשת שיפרסמו את שם העסק שלכם. הם יעלו סרטונים שיווקיים, ואתם בתמורה יכולים לתת להם מוצר או שירות ללא תשלום. בסרטונים המשפיענים מראים למשל כיצד הם משתמשים במוצרים שלכם או מסבירים למה כדאי לבחור דווקא בכם.
3. פרסום מודעות ממומנות בטיקטוק
כמו שניתן לעשות קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות למיניהן, כך גם באפליקציית טיקטוק. נכון לכתיבת שורות אלה, אפשרות זו עדיין לא זמינה בישראל.
אין ספק כי משלושת אפשרויות אלו – השיטה הכי מומלצת לשיווק בטיקטוק עבור עסקים קטנים היא שיתוף פעולה עם מובילי דעה שמכירים את האפליקציה. רצוי עם כאלה שיש להם קהל עוקבים גדול ונאמן שמכיל בתוכו את קהל היעד שלכם או חלק ממנו.
טיפים לשיווק העסק בטיקטוק
התוכן שמצליח לקבל הכי הרבה חשיפה ומעורבות מצד הגולשים בטיקטוק (כמו לייקים ושיתופים) הוא תוכן כיפי, מקורי ומעניין. תוכן זה מגיע בצורת סרטוני וידיאו קצרים שנועדו להעביר לגולשים את שעות הפנאי. לא מדובר בתוכן מאוד עמוק, שכן האפליקציה נועדה לענות על הצורך בבידור. לכן התוכן בה אמור להיות קליל ו"זורם" וכדאי שיהיה גם מצחיק או מסקרן.
רוצים ליצור תוכן שגם יצליח לקבל חשיפה ומעורבות וגם יועיל לקידום אפקטיבי של המותג שלכם? עליכם לחשוב כיצד אתם יכולים לגרום לגולשים להרגיש חלק מהקהילה שלכם. וכמובן חישבו כיצד תוכלו להניע את הגולשים לפעולה ולגרום להם ליצור אינטראקציה עם העסק שלכם.
שיווק בטיקטוק הוא תחום חדש מאוד בעולם השיווק באינטרנט ולמעשה לא תמיד מדובר בתהליך כה פשוט.
לכן החלטנו לצרף 2 טיפים שיעזרו לכם ליצור תוכן מוצלח יותר לקידום העסק שלכם בTikTok:
טיפ מס' 1: צרו אתגרי טיקטוק ושתפו פעולה עם מובילי דעה
אולי אתם כבר מכירים את תופעת האתגרים שעולים לרשתות החברתיות. מדובר בסרטון וידיאו שעולה לפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק. בסרטון מישהו מראה את עצמו עושה משהו מגניב, מטורף או מיוחד. ואז – זה הופך לויראלי, וגולשים אחרים ברחבי העולם מחקים אותו. זה מגיע למצב שהרבה גולשים אחרים מעלים סרטון משל עצמם מבצעים את אותו ה-"אתגר" ומתייגים. מדובר בטרנד שצובר יותר ויותר תאוצה מדי יום ויש לו פוטנציאל בשיווק עסקים ברשתות החברתיות. למעשה, הרבה מותגים, חברות ועסקים כבר משתמשים באסטרטגיה זו כדי לקדם את עצמם.
אין לכם עדיין ערוץ פופולארי בטיקטוק? כנראה שיהיה עליכם להיעזר בשיווק באמצעות משפיענים ומובילי דעה. אלו יפיצו את המסר שלכם ויתחילו את אתגר הטיקטוק לקידום העסק שלכם. לדוגמא: אם יש לכם חנות למכירת מוצרי טיפוח ואיפור – אתגר טיקטוק לקידום העסק שלכם יכול להיות למשל "לשים אודם בעיניים עצומות". אתם יכולים לשתף פעולה עם מאפרות או יוטיובריות שנחשבות לאושיות בתחום הקוסמטיקה.
טיפ מס' 2: עודדו את המשתמשים ליצור ולהעלות תוכן שקשור למותג שלכם
דור הילדים והצעירים של ימינו לא אוהב חוויות פסיביות כמו צפייה בטלוויזיה מבלי לעשות שום דבר מעבר. הם רוצים להיות פעילים. לכן הם צורכים יותר תוכן בדיגיטל שהוא אינטראקטיבי. הם מעדיפים תוכן שמאפשר להם ליצור אותו מעורבות. מכאן, אסטרטגיה מעולה לקידום העסק בטיקטוק היא יצירת תוכן שמאפשר לגולשים להיות מעורבים ו"לעשות משהו".
עסקים גדולים כמו חברות ביטוח, בנקים, מסעדות או מותגי הלבשה עושים זאת. לפעמים זה מתחיל מפרסומת בטלוויזיה שמעודדת את הגולשים להעלות סרטון משל עצמם. לרוב הגולשים מעלים את עצמם מבצעים את הגרסה שלהם לריקוד או לרעיון שמופיע בפרסומת, ללא שום תמורה חומרית. זאת רק כי הם רוצים להיות חלק מה"קהילה" הדיגיטלית של אותו מותג או חברה.
עודדו את הגולשים באפליקציה ליצור איתכם אינטראקציה. תספקו להם מוטיבציה שתגרום להם להעלות סרטונים של עצמם משתמשים במוצרים שלכם. כדי להניע את הגולשים לפעולה השתמשו במובילי דעה נחשבים בתחום הפעילות שלכם. דרך נוספת היא לספק לגולשים טריגר כמו כניסה להגרלה של מוצר מתנה.
מדובר באסטרטגיה מעולה כשעושים שיווק בדיגיטל לקהל ילדים וצעירים. שיווק שמעודד את הגולשים ליצור תוכן מסוג זה מסייע לכם להגביר את המודעות אל המותג שלכם בטיקטוק ובדיגיטל בכלל.
החלטתם שאתם רוצים לשווק את העסק שלכם בטיקטוק? אנו בסושיאל ליידי מספקים שירותי בניית אסטרטגיה וניהול תוכן בדיגיטל, ניהול קמפיינים ממומנים באינטרנט ועוד.
דברו איתנו עוד היום, ואנו כבר נדאג לקידום איכותי, אפקטיבי ומשתלם של העסק שלכם באינטרנט.