עשר דרכים להגדיל ולקדם את קבוצת הפייסבוק שלכם
אם קראתם את הפוסט שלנו על שימוש בקבוצת פייסבוק לצורך שיווק באמצעות בניית קהילה, אתם כבר יודעים שקהילות הפכו לחלק מרכזי באסטרטגיה העסקית מוכרזת של פייסבוק. מנהלי פייסבוק כל-כך מעוניינים לקדם את הקבוצות שהם בחרו לשדר פרסומת המוקדשת להן במהלך משחק הסופרבול האחרון בארצות הברית. קבוצות אכן מקנות יתרונות רבים לעסקים שרוצים להגדיל את החשיפה שלהם בפייסבוק ולתקשר עם לקוחות פוטנציאים. אבל, פיתוח של קבוצת פייסבוק הוא לא תמיד משימה קלה. במאמר זה נסקור כמה דרכים להגדיל את הקהילה שלכם.
הפרסומת של פייסבוק לקהילות
כל אחד יכול בקלות לפתוח קבוצת פייסבוק כמעט ללא כל הכנה. הדברים היחידים שתצטרכו להחליט עליהם מבעוד מועד הם שם הקבוצה והסוג שלה – האם תהיה פרטית או פומבית, גלויה או חסויה. אם המטרה שלכם היא פתיחת קבוצה ככלי שיווקי עבור קידום העסק שלכם, ככל הנראה תבחרו בקבוצה פרטית, אך גלויה כדי שאנשים יוכלו למצוא אותה ברחבי פייסבוק. כל מה שתצטרו להוסיף כעת היא תמונה ראשית. עדיף כזו שתבהיר מיד באיזו קבוצה מדובר. וזהו. יש לכם קבוצת פייסבוק משלכם.
להגדיל את קבוצת הפייסבוק שלכם מעבר למעגל המיידי, לעומת זאת, זו משימה מסובכת הרבה יותר. כדאי לדעת מראש שניהול קבוצה דורש יצירה תכופה של תוכן וניטור של דיונים. אל תפתחו קבוצה אם אינכם יכולים להתחייב להתמיד בה.
גם כשמשקיעים עבודה רבה, לא תמיד קל למשוך קהל חדש ולהגדיל את הקבוצה. לכן ריכזנו עבורכם עשר דרכים שכדאי לבעלי קבוצות לאמץ כדי לקדם את הקבוצה שלהם:
1. ספקו תוכן אמיתי לחברי הקבוצה
אין שום דרך להתחמק מהעניין: כדי לגרום לחברי קבוצה להגיע ולעורר דיון בין חברי קבוצה קיימים עליכם להפוך למקור של תוכן מעניין. פרסמו פוסטים, תיזמו שיחות, הציעו עצות והתייחסו לחברי קבוצה אחרים כאל חבריכם הקרובים. אפילו אם הקהל שלכם קטן בשלב הראשון, יצירת עניין אצלו היא מהותית להמשך קיום הקבוצה שלכם.
2. קשרו בין העמוד שלכם לקבוצה שלכם
קבוצת פייסבוק אינה תחליף לעמוד פייסבק עסקי. השניים צריכים לעבוד יחד כדי לקדם את המסר שלכם. קשרו את העמוד שלכם לקבוצה כדי לשתף בקלות תוכן בין השניים. אם אין לכם עמוד פייסבוק, צרו עמוד ייעודי שישמש כשער אל הקבוצה שלכם.
3. הזכירו את הקבוצה בערוצי המדיה החברתית שלכם
קישור לקבוצה בעמוד הפייסבוק שלכם לא יספיק לבדו. הקפידו להזכיר את הקבוצה ברשתות החברתיות שאתם פעילים בהן. פרסמו פוסטים המסבירים למי כדאי להצטרף לקבוצה שלכם ולמה. תמיד כדאי גם לתת הצצה לדברים מעניינים הקורים בתוך הקבוצה כדי להסביר לכולם כמה הם מפסידים.
4. הזכירו את הקבוצה בכרטיסי הביקור שלכם
5. צרו הזדמנויות קידום
כמו בכל עבודה על פרויקט חדש, חלק מהעניין זה לספר לעולם מה אתם עושים. עשו מאמץ לדבר על הקבוצה שלכם בפורומים שונים והקפידו לפנות לקהל היעד הרלוונטי. חפשו אפשרויות להתראיין לכתבות, לדבר בפודקאסטים ולהופיע בכנסים.
6. הזמינו משתתפים מקבוצות אחרות
במציאות בה יש כל כך הרבה קבוצות פייסבוק, כנראה כבר יש קבוצה שעוסקת בנושא דומה לשלכם. אבל, החדשות הטובות הן שכל אחד מאתנו שייך לכמה קבוצות באותה נישה במקביל. שקלו להזמין חברים מקבוצות אחרות לקבוצה שלכם בהודעה אישית. הקפידו על נימוס וודאו שאתם לא עוברים על חוקי הקבוצה המשותפת שלכם. לחלופין, הציעו למנהלים של קבוצות מקבילות שיתוף פעולה לקידום הדדי.
7. בקשו מחברי הקבוצה לקחת חלק
כפי שכבר ציינו, משימות ניהול קבוצה דורשת משאבים רבים. מומלץ מאוד להתחלק בהן עם אנשים נוספים, ומי מתאים יותר מאשר חברי הקבוצה הקיימים שכבר שותפים לחזון שלכם? ככלל, אל תשכחו לגרום לאנשים שכבר חברים בקבוצה שלכם להרגיש רצויים ומוערכים. הם השגרירים הכי טובים שלכם. צרו איתם קשר ובקשו מהם להזמין את חבריהם לקבוצה או הציעו להם לקחת חלק על ידי ניהול דיונים או כתיבת תכנים.
8. הציעו תמריצים
זכרו שברשתות חברתיות צריך להיות נדיבים ולתת כדי לקבל. מצאו הטבה בעלת ערך אמיתי, כמו הנחה בלעדית למוצר שלכם או ידע שאתם יכולים להעניק לאחרים והציעו אותו בחינם למטרפים חדשים לקבוצה.
9. גייסו משפיענים
אתם כבר יודעים ששיתופי פעולה עם משפיענים בתחום שלכם הם דרך מצויינת לקדם את העסק שלכם ברשתות החברתיות. אותה אסטרטגיה נכונה גם לגבי קידום הקבוצה שלכם: אתרו מובילי דיעה בקהילת היעד שלכם והפכו אותם לחלק מהמועדון שלכם.
10. השתמשו בקידום ממומן
נראה שבשלב זה, פייסבוק מפרידה בין מערך הקהילות למנגנון הפרסום הממומן שלה. בניגוד לפוסטים מעמודים, לא ניתן לקדם פוסטים המתפרסמים בקבוצה, גם אם היא פומבית. לא תמצאו את המטרה "קדם את הקבוצה שלך" במערכת הפרסום. וחשוב לציין שגם לא תוכלו לטרגט באמצעות פרסום חברי קבוצה מסויימת. למרות זאת, ישנן דרכים להנות מהיתרונות של קידום ממומן כדי להגדיל את הקבוצה שלכם. אחת הדרכים האפשריות לעשות זאת היא ליצור מודעה שתזמין אנשים להצטרף לקבוצה שלכם ולהעלות אותה מהעמוד שלכם כקמפיין מעורבות. כך תוכלו לנצל את יכולות הטרגוט הממוקד של מערך הפרסום כדי להגיע לקהל היעד המדויק שהקבוצה שלכם תעניין אותה ושכבר נמצא בפייסבוק.