הימים והשבועות סביב ה-31 בדצמבר תמיד מוקדשים לסיכומי השנה שעברה ותחזיות לשנה הבאה. כבר סיפרנו בבלוג זה על הטרנדים החדשים שאנחנו מצפים לראות בעולם הדיגיטלי ב-2020: אין לנו ספק שכולם ידברו על טכנולוגיות מתקדמות כמו אינטלגציה מלאכותית, מציאות רבודה ובוטים. גם פלטפורמות חדשות, וטיקטוק בראשן, ימשיכו לספק תעסוקה למנהלי שיווק ולתפוס כותרות. אבל גם בעולם המדיה החברתית, בו דברים משתנים במהירות, ישנן גישות מוכחות שחשוב להפריד בינן לבין אופנות חולפות. במאמר זה, מנינו את האסטרגיות, שלתפיסתנו יהוו את הבסיס לתכנית שיווקית מוצלחת ב-2020.
הנה חמשת המרכיבים שיסעיו לכם להרחיב את קהל העוקבים שלכם ולהגדיל את המעורבות בערוצים שלכם בשנה הקרובה:
1. השתמשו בוידאו כדי להגיע לקהלים רחבים
כבר מספר שנים שאי אפשר לפספס את הטרנד הזה: רשתות חברתיות מתרחקות מהמקורות הכתובים שלהן ונעות אל עתיד שכולו וידאו. אנשי שיווק מנוסים כבר יודעים מזמן שלמודעות וידאו יש יתרון משמעותי על פני סטילז בקמפיינים ממומנים בפייסבוק כי הן מקבלות יותר חשיפות ולכן משתלמות יותר עבור המפרסמים. אי אפשר גם להתעלם מהעבודה שיו-טיוב היא עדיין הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם וכ-1.9 מיליארד בני אדם משתמשים בה מדי חודש. בעלי עסקים רבים מהססים ליצור חומרי וידאו מקוריים בגלל עלויות ההפקה הגבוהות יחסית הכרוכות בכך. אבל בשנים האחרונות מופיעים הרבה פתרונות ליצירת קבצי גיף, אנימציות ואפילו סרטונים מקוריינים בקלות. אם אתם עדיין לא משלבים וידאו ממותג בתכניות התוכן של 2020, אתם מפספסים בגדול.
2. צרו חוויה כוללת של גלישה ורכישה
לרשתות חברתיות יש אינטרס מובהק להשאיר את המבקרים מעורבים למשך כמה שיותר זמן. מאידך, הן רוצות גם להוות פלטפורמה שיווקית לבעלי עסקים ששולחים גולשים לרכוש מוצרים באתרי האי-קומרס שלהם דרך לינקים המוטמעים בערוצים שלהם. הפתרון – יצירת דרך לקנות את המוצרים שהגולש מעוניין בהם מבלי לצאת מהרשת החברתית. ממשקים כמו FACEBOOK MARKETPLACE, FACEBOOK SHOP והאפשרות לקנות ישירות בתוך אינסטגרם באמצעות INSTAGRAM SHOPPABLE POSTS מספקים למשתמש חוויה מקיפה, בה הגלישה והרכישה מתרחשים באותו מקום. עסקים שכבר צלחו את המעבר לאי-קומרס והקימו תשתית מתאימה צריכים להענות עתה לאתגר של יצירת חנויות בתוך רשתות חברתיות.
3. השקיעו בשיח עם העוקבים שלכם בסטוריז
הסטוריז נוספו לאינסטגרם לפני שלוש שנים והפכו במהירות לחלק בלתי נפרד מנוכחות במדיה החברתית. השינוי באלגוריתם של אינסטגרם באמצע 2019 והעליה בפופולאריות של טיקטוק מבהירים עוד יותר שאם יש משהו שכל העולם יכול להסכים עליו, היא האהבה שלנו לפיסות תוכן קצרצרות בפורמט אנכי. אין ספק שמותגים צרכים להפסיק לרכז את המאמצים שלהם רק בפוסטים ולהשקיע ביצירת סטוריז מושכים עבור הערוצים שלהם. ב-2020 העלאה של תמונה בלבד כבר לא תספיק – הסטוריז הופכים להזדמנות להפעלת המשתמש באמצעות שאלות, סקרים ופיצ'רים משחקיים. יצירה של סטוריז אינטראקטיבים היא הדרך הבטוחה להעלאת המעורבות של הקהל שלכם.
4. רתמו את כוחם החברתי של משפיענים
היום יותר מתמיד, צרכנים הופכים חשדנים כלפי המודעות המציפות את הפיד שלהם. כולנו מחפשים ביקורות מאנשים אמיתיים שאנחנו סומכים עליהם לפני שאנחנו מקבלים החלטת קנייה. חברות רבות כבר הבינו זאת וחוברות למובילי דיעה בסוגים שונים של קמפיינים עם משפיענים. האסטרגיה הזאת כבר לא נחלתם של מותגי ענק בלבד ומתאימה גם לעסקים קטנים יותר, שלא יכלו לממן זאת בעבר. שיתוף פעולה עם מיקרו-משפיענים – חשבונות עם עשרות אלפים או אפילו אלפים בודדים של עוקבים, צריך להיות חלק מהאסטרגיה השיווקית שלכם ל-2020.
5. חשבו מחדש על ההפרדה בין אורגני וממומן
בעולם השיווק במדיה החברתית מקובל להבחין בין חשיפה אוגרנית המסתמכת על הקהל הקיים של המותג לבין קמפיינים ממונים. השינויים שהתרחשו ברשתות החברתיות בשנים האחרונות יוצרים מציאות שדורשת מאתנו לחשוב בצורה מורכבת יותר. בעוד שהחשיפה האורגנית עבור עמודים עסקיים נמוכה מאי פעם בעבר, ערכם של מאמצים עקיפים להגיע לקהל, כמו שת"פים עם משפיענים שכבר הזכרנו כאן, רק גדלה. כדי להשאר רלוונטים, מותגים צריכים להשקיע במקביל בקמפיינים ממומנים, תוכן מעולה ופיתוח תחושת הקהילה של העוקבים שלהם. התאום בין כל הגורמים האלה לא תמיד פושט, אבל זו האסטרגיה המובילה להצלחה בעולם התחרותי של שיווק ברשתות החברתיות ב-2002.