למרות לא מעט בעיות שקיימות באינסטגרם, ולמרות שהעתיד אינו מובטח גם עבורה, עדיין מדובר ברשת החברתית ההגמונית כיום עבור פלח גדול מן האוכלוסייה, וצפויה להישאר כך לפחות בשנים הקרובות. משום כך, אם אתם רוצים להשקיע בניהול הסושיאל שלכם, אתם חייבים להתמקצע בניהול חשבונות אינסטגרם ככל האפשר. אז אחרי שדיברנו על החשיבות של יצירת רילס באינסטגרם, הגיע הזמן לדבר אסטרטגיה: כיצד עלינו לתכנן את הפוסטים שלנו קדימה (לטווח זמן של חודש-חודשיים לפחות), כדי לשמור על החשבון שלנו רענן, מעניין, והכי חשוב, עם נתוני תפוצה רצויים לתכנים שלנו.
לשמור על אותנטיות
אנחנו כל הזמן מדברים על הנושא של אותנטיות בפרסומים באינסטגרם, היות ומדובר במפתח להשגת Reach: האלגוריתם יודע להבחין בין תכנים "סתמיים", מועתקים וחסרי ערך לגולשים, מול תכנים שהם לכל הפחות אותנטיים (גם אם אלו צילומים לא הכי מעניינים של המשפחה שלכם). אולם אותנטיות הפכה ממש לצו השעה: אינסטגרם עושה בדיקות כיום להכנסתו של Feature חדש בשם "IG Candid Challenges": לפי חוקי הפורמט, משתמשים מקבלים התראה בזמן אקראי במשך היום לתעד את עצמם עושים משהו אותנטי תוך שתי דקות. ההתראה הקצרה נועדה לכך שלמשתמשים לא יהיה זמן להיערך מראש, ולכן הם חייבים פשוט לתעד את המציאות כפי שהיא (אינסטגרם "קיבלה את ההשראה" לכך מרשת חברתית צרפתית חדשה ומצליחה בשם Be Real). כרגע מדובר בנסיון כאמור, אך בקרוב הפיצ'ר צפוי להיות בשימוש רווח למשתמשים נוספים, וכאנשי סושיאל, עלינו להיערך בהתאם, ולפחות לחשוב על רעיונות לתיעודים מעניינים.
תמונות בפורמט 9:16
אינסטגרם נמצאת בתהליך הדרגתי אך עקבי של הפיכה לאפליקציית סרטונים נוסח טיק טוק, על חשבון היותה אפליקציה לשיתוף תמונות. במסגרת התהליך הזה, אינסטגרם מתחילה להתאים את התוכן שלה לאורך, במקום פורמט 4:5 הנייטרלי יחסית.
לפי דבריו של מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, תחילה אינסטגרם תציע את התמיכה ברזולוציית 9:16 כחלופה אפשרית: הטקסט המופיע בתחתית כיום, יופיע על גבי התמונה, כאשר מאחוריו יופיע ציפוי על התמונה שיאפשר את הקריאה בנוחות. אולם חשוב לשים לב: ברגע שאתם מעלים תמונות וסרטונים בפורמט 9:16, תצטרכו להמשיך ולעשות זאת לשם אחידות בנראות ה-Grid שלכם. עם זאת, לשם אינסטגרם הולכת, וכדאי שתתאימו את עצמכם לכך: בקרוב אינסטגרם פשוט לא תאפשר יצירת סרטונים שאינם ברזולוציה של 9:16, ובשלב מסוים, כנראה שגם תמונות יהיו חייבות בפורמט הזה.
רילס מושקעים וכמה שיותר
אינסטגרם יודעת להעניק חשיפה לתוכן "טוב" יותר. לכן, עליכם לייצר רילס מושקעים, ועדיף לנסות פעם בשבוע או פעם בשבועיים לפחות (שהרי החשיפה של רילס היא ככל הנראה אקספוננציאלית).
לאחרונה אינסטגרם אפשרה פיצ'רים חדשים בהקשר של רילס, שאולי תמצאו מעניינים לשימוש. אחד מהם הוא ה-Remix: ניתן לעשות רמיקס לסרטונים קיימים, תמונות קיימות וכדומה, ולהפוך אותם לרילס במאמץ לא רב. תכונה נוספת היא מדבקת Add Yours: ניתן כעת להעלות רילס ו"לאתגר" משתמשים אחרים להעלות רילס כתגובה לתוכן שלכם.
אולם הדבר הכי חשוב בהקשר הזה, הוא שיפור התובנות שאינסטגרם מאפשרת לנו לראות על הרילס שלנו: מה משך הצפייה ברילס, תוך כמה זמן הוא הגיע לצופים וכדומה. ניתן לאף לתזמן רילס באמצעות Creator Studio של Meta.
תבלו יותר זמן באינסטגרם, אך תפרסמו פחות
האלגוריתם של אינסטגרם מנסה לתגמל ב-Reach את היוזרים האותנטיים, על חשבון תוכן שהוא תופס כשיווקי ומכירתי. כיצד אינסטגרם יודע להבחין את אתם מאחורי פרופיל מכירתי או פרופיל אישי יותר, קשה לדעת, שהרי אינסטגרם לא תגלה לעולם איך האלגוריתם עובד. עם זאת, ממצאים מעידים על כך שאינסטגרם מתגמלת יוזרים פעילים: מגיבים, עושים לייקים, שוהים זמן מסוים באפליקציה וגוללים בפיד, מול יוזרים שרק נכנסים, מפרסמים פוסט ומהר יוצאים. עם זאת, יוזרים שמעלים המון תוכן, יתפסו על ידי האלגוריתם כפרופילים נחותים. לכן, תנסו לפרסם מעט, אך להשקיע קצת יותר בכל פרסום. העדיפו איכות על כמות.