כל מי שפעיל באינסטגרם בשנתיים האחרונות לא יכול היה שלא לשים לב שרילס הפכו לאחד מהמרכיבים החשובים והפופולאריים ביותר בפלטפורמה. אם במקור אינסטגרם היתה רשת המבוססת על תמונות סטילס, הרי שבשנתיים האחרונות, תוכן וידאו בכלל, ובפרט קטעי וידאו קצרצים מצולמים בפורמט אנכי, תפסו את מרכז הבמה. אם תנתחו את פיד האינסטגרם שלכם, תגלו שהאפליקציה עצמה מקדמת את הרילס באופן יזום ו"שותלת" לכם גם רילס של חשבונות שאתם לא עוקבים אחריהם. כפועל יוצא מכך, יש הרבה יותר סיכוי להגיע לקהלים חדשים באמצעות סוג התוכן הזה. ואם ההשתלטות של הרילס על האינסטגרם לא שכנעה אתכם, בשבועות האחרונים, הרילס תופסים חשיבות הולכת וגוברת גם בגרסת המובייל של פייסבוק ודוחקים גם שם את הטקסטים והתמונות לטובת הסרטונים הקצרצים.
כתבנו כאן בעבר על הסיבות לעליית הרילס ועל הקשר לתחרות האימתנית בין מטא לטיקטוק על תשומת לבם של העוקבים. וגם הבאנו כאן המון רעיונות וטיפים להפקת רילס טרנדיים ושיווקיים לעסק שלכם. אבל, מנסיוננו בעבודה עם עסקים קטנים, היכולת שלהם ליצור בעצמם סרטוני רילס באיכות גבוהה בקצב הנדרש היא מוגבלת מאוד. המאמץ הנדרש כדי לתכנן, לצלם ולערוך וידאו הוא מעמסה גדולה מדי עבור עסקים בתחילת דרכם. אם זה המצב גם בעסק שלכם, אנחנו מעודדים אתכם לא לוותר לחלוטין על שילוב של רילס בפיד שלכם. האלגוריתם של אינסטגרם נכון ל-2022 מתעדף רילס על פני כל תוכן אחר, כך שאפילו ריל שאינו מלוטש יזכה ליותר חשיפה מפוסט שכולל טקסט ותמונה. חבל שתוותרו על האפשרות הזאת להגיע לקהלים חדשים ולמשוך עוקבים פוטנציאליים.
אז איך תוכלו ליצור רילס כשאתם לא יוצרי תוכן מנוסים?
הנה כמה הצעות:
התאימו חומרי וידאו קיימים
לעתים קרובות אנחנו מפספסים מקור תוכן חשוב מאין כמוהו עבור העסק שלנו – תוכן שכבר יצרנו בעבר. אם יש לכם חומרי וידאו שיווקיים שיצרתם לקידום העסק שלכם, אין סיבה שלא תעבדו אותם לטובת רילס. באמצעות אפליקציות פשוטות ונגישות תוכלו לחתוך קטעים קצרים מתוך חומרי וידאו קיימים ואף להתאים אותם לפורמט האנכי הדרוש.
השתמשו בוידאו ללא זכויות יוצרים
חומרים מקוריים שיצרתם בעצמכם הם תמיד האופציה הטובה ביותר ליצירת חומר שיווקי. האותנטיות והייחודיות שלהם חשובה יותר ומועילה לעסק שלכם לטווך הארוך יותר מאשר כל תמונה מלוטשת שאפשר לרכוש במאגר סטוק. אבל, במקרים רבים, נרצה לעסוק באינסטגרם בנושאים שפשוט אין לנו את הצילומים המתאימים עבורם: לשווק אירוע עתידי, לעורר עניין לקראת יצירת מוצר לשוק או לגעת בנושאים מופשטים או מורכבים. במקרים כאלה בחירת תמונות מתאימות ללא זכויות יוצרים היא דרך מצוינת ליצור תוכן חזותי. גם במקרה של וידאו אפשר למצוא באתרים המיועדים לכך המון חומרים שיוכלו לשמש אתכם ליצירת רילס. היו יצירתיים ושלבו את הצילומים האלה עם טקסטים מקוריים ופסקול מעניין. היעזרו בספריות הוידאו לשימוש מסחרי כמו הזו המובנית בתוך אפליקציית Canva ושחררו את עצמכם מהצורך לצלם כדי לפרסם.
צרו סרטונים מרצפי תמונות
אחד הטרנדים הבולטים ברילס הוא יצירת סרטון מרצף של תמונות סטלס. אם יש לכם מאגר תמונות שיווקיות שיצרתם עבור העסק שלכם תוכלו בקלות להפוך אותו לריל עם המוזיקה המתאימה. ישנם שלל מדריכים ברחבי האינסטגרם שיסבירו לכם איך בדיוק לשלב את התמונות עם שירים שונים. ואם עוד אין לכם תמונות, זה הזמן לצלם את המוצרים, תהליכי העבודה או את עצמכם ולשלב את התוצאה לריל קצבי.
שתפו פעולה עם יוצרי תוכן
רוצים לדעת מה עושות חברות גדולות ועתירות תקציב כשהן רוצות ליצור תוכן שנראה אינסטגרמי באמת? הן שוכרות מומחים בתחום שיעשו את זה עבורן. עריכת רילס וצילום תוכן שיצליח לבלוטט בפלטפורמה עמוסה בגירויים ויזואלים כמו אינסטגרם זה לא משהו שאפשר לעשות על הדרך. אם אין לכם נסיון בצילום ועריכה, עדיף להעסיק לשם כך יוצרי תוכן מנוסים. גם אם אתם עסק קטן, תוכלו ליצור שיתופי פעולה עם משפיענים בתחילת דרכם ולמקד את הדרישה מהם ביצירת רילס – סוג התוכן בעל פוטנציאל החשיפה הגבוהה ביותר עבורכם כרגע.
אל תחששו מנסיונות
למרות כל הפתרונות שמנינו כאן, העצה הטובה ביותר שלנו עבורכם הוא לא להפסיק לנסות. ברור שהריל הראשון שתערכו לא ייראה הכי מקצועי שאפשר, אבל זה לא אומר שלא כדאי לכם להעלות אותו. תתחילו מסרטונים פשוטים, בלי יותר מדי עריכות או מעברים טרנדיים, הוסיפו מוזיקה פופולארית ושחררו לאוויר העולם
. ובבקשה בבקשה, אל תהססו להצטלם בעצמכם. הקהל שלכם רוצה לדעת מי האדם העומד מאחורי העסק ולהכיר אתכם טוב יותר. להישיר מבט אל המצלמה ולדבר אל העוקבים שלכם זו הדרך הטובה יותר לגרום להם להקשיב.