איך יוצרים רילס מקצועיים באינסטגרם?

-מאת מעצבת Social Lady ניצן שאבי-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

כבעלי עסק או מנהלי שיווק עבור מותג, אתם ודאי מרגישים שאתם מבינים באינסטגרם ואפילו מגדירים את עצמכם קצת מומחים. אתם מעלים פוסטים מרתקים, סטוריז שיוצרים מעורבות, עומדים ביעדים שהצבתם לעצמכם וזה מרגיש טוב.

אבל אינסטגרם היא רשת חברתית שאוהבת לחדש לנו כל הזמן ולכן היא משיקה פיצ'ר חדש – רילס.

ולא רק שאנשי אינסטגרם משיקים פיצ'ר חדש, הם משקיעים את כל החשיפה האורגנית שלהם בפיצ'ר המסובך הזה ומורידים חשיפה לשאר הפיצ'רים.

אז מה עכשיו?

כל מה שנותר לנו הוא ללמוד גם את הפיצ'ר הזה ולהפוך למומחים.

אם עדיין לא שמעתם על הפיצ'ר החדש – הרילס, אתם מוזמנים לקרוא את המאמרים הקודמים שלנו עליו ולחזור חזרה לפה, הצד הטכני של העניין.

שמירת מוזיקה ברילס
שמירת מוזיקה ברילס

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

איפה אפשר לראות רילס של משתמשים אחרים?

נתחיל מההתחלה. איפה אפשר לראות רילס של אנשים אחרים?

בעמוד הבית יש כפתור של וידאו (ראו תמונה), שם אפשר לראות את הטרנדים הכי חמים ולהבין מה כדאי לעשות, באיזו מוזיקה להשתמש ומה מעניין את המשתמשים.

שמעתם סאונד שאתם אוהבים? הסאונד חזר על עצמו בכמה רילסים שראיתם? זה הזמן לשמור אותו!

לחצו בתחתית המסך על שם השיר (ראו תמונה), זה יעביר אתכם לעמוד בו אתם יכולים לראות את כל הסרטונים שהשתמשו בסאונד הזה. קבלו השראה ושמרו את הסאונד בכפתור למעלה.

אז יש לנו שיר, אבל שנייה לפני שאנחנו מתחילים לצלם, אנחנו צריכים להבין מה אנחנו בעצם מצלמים – מה מטרת הרילס? האם אנחנו רוצים להראות את המוצרים שלנו? האם זה רילס שהוא חלק מטרנד? האם זה רילס אווירה? אולי היכרות עם העסק והעובדים?

אחרי שענינו על השאלות האלה, זה הזמן למצוא השראה. מצאתם סרטון מעניין שהייתם רוצים ליישם ברילס שלכם? נתחו אותו. הבינו כמה טייקים צולמו – האם יש טרנזישן? האם יש יותר מאחד? האם הסרטון צולם בטייק אחד, משהו יותר קליל, ללא עריכות מיוחדות?

אינסטגרם רילס
שלבי ההעלאה של רילס באינסטגרם

איך יוצרים רילס משלכם?

נתחיל מהכפתורים הבסיסיים בפיצ'ר –  (בצד שמאל של התמונה השמאלית)

אודיו, בו אתם יכולים לראות את הסאונדים החמים או סאונד ששמרתם (כדאי לקרוא עד סוף המאמר לטיפ שווה!)

מהירות, הילוך מהיר או איטי. שימו לב לאורך הרילס: כרגע אפשר לצלם רילס באורך 15 עד 30 שניות. לחלק מהמשתמשים התעדכנה האפשרות לצלם רילס של דקה. אם התעדכן לכם, הרווחתם!

אפקטים, אלה בעצם הפילטרים השמורים אצלכם בהם אתם יכולים להשתמש גם לצילום רילס.

וטיימר, כשמו כן הוא. כלי מאוד חשוב שנרחיב עליו ממש עכשיו…

בואו נתחיל:

הוסיפו בכפתור האודיו את הסאונד בו אתם רוצים להשתמש, ודאו שהאורך שלו מתאים לאורך הרילס שאתם רוצים לצלם. זה הזמן להשתמש בפילטרים אם אתם רואים צורך.

אם באמצע הסאונד אתם רוצים לעשות טרנזישן מגניב, בדרופ של הסאונד, זה הזמן להשתמש בכפתור הטיימר – קצרו את האורך שלו עד הדרופ של המוזיקה והחליטו אם אתם רוצים טיימר של 3 או 10 שניות.

אחרי שהגדרתם את הטיימר, לחצו על כפתור הצילום, תנו לטיימר לרוץ והתחילו לצלם את הרילס שלכם, עד הרגע בו המוזיקה נעצרת.

יופי! צילמתם את החלק הראשון של רילס שלכם!

אבל רגע. אתם רוצים שבדיוק באותה נקודה, הסרטון יתחלף באמצעות הטרנזישן שאתם מתכננים לעשות. נכון שאתם לא זוכרים איפה עמדתם ובאיזו פוזיציה?

אז שימו לב שבצד שמאל של המסך התווסף לנו כפתור – align. לחצו עליו ותראו בשקיפות איפה הסתיים הסרטון הקודם, איפה ואיך עמדתם.

שנייה לפני שאתם מתמקמים, בחרו בפילטר שהשתמשתם בו בסרטון הקודם, לחצו שוב על כפתור הטיימר, הוא מתחיל בדיוק מהנקודה שהוא הפסיק בסרטון הקודם… ואתם יכולים להמשיך!

צלמו את החלק השני של הסרטון שלכם ויאללה, בואו נעבור לעריכות.

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו

איך עורכים סרטון רילס?

אז יש לנו 2 סרטונים, אחד נגמר בצורה שהשני מתחיל (למשל, מחיאת כף). אבל כרגע זה נראה כמו 2 מחיאות כף וזה נראה לא טוב.

בלחיצה על החץ המצביע שמאלה, תוכלו לראות את 2 הסרטונים שלכם (או יותר, תלוי מה צילמתם). בעמידה על כל אחד מהם, תוכלו לבחור אם למחוק או לקצר.

בהנחה ששני הסרטונים יצאו לכם בדיוק מה שאתם רוצים, בחרו בסרטון הראשון וקצרו אותו עד אמצע הטרנזישן שביצעתם. לאחר מכן, עברו לסרטון השני וחתכו את ההתחלה מאמצע הטרנזישן לסופו.

לחצו על preview לתצוגה מקדימה של הרילס.

הצלחתם? מעולה!

לא עובד הכי טוב? המשיכו לחתוך מהסוף ומההתחלה עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.

אחרי שהגעתם לתוצאה הרצויה עבורכם, תוכלו להוסיף טקסט ולתזמן את הופעתו על המסך. לחצו על הכפתור Aa, כתבו את הטקסט ולאחר מכן לחצו על הטקסט המופיע בטיימלין וקצרו אותו לזמן הרצוי – מהתחלה ועד הסוף.

תוכלו להוסיף עוד ועוד טקסטים, אך שימו לב… הרילס רץ מהר וקשה לקרוא במהירות כזו.

סיימתם?

בשעה טובה! הרילס הראשון שלכם מוכן!

שימו לב לאופציה המעולה שאינסטגרם הוסיפו לנו – אם אתם לא רוצים להעלות את הרילס שלכם ממש עכשיו, אם אתם רוצים לצלם כמה במקביל ולשמור תוכן להמשך… פשוט לחצו למטה על Save as draft.

אם החלטתם להעלות את הרילס שלכם עכשיו, יש כמה דברים אחרונים שכדאי לשים לב אליהם.

מצד שמאל, תוכלו לבחור את הקאבר של הרילס מתוך הסרטון שיצרתם. לחלופין, תוכלו לעצב קאבר ולהעלות אותו מגלריית התמונות שלכם. זה מעולה למי ששומר על פיד אחיד ועדיין רוצה לשתף את הרילס בפיד שלו.

כתבו כותרת שמושכת את העין, הוסיפו האשטגים רלוונטים ו… פרסמו!

כמה טיפים על רילס לסיום:

הגעתם לחלק בו אתם בוחרים סאונד מרשימת השירים שאינסטגרם מציעה. אבל… מה זה השירים המוזרים האלה? איפה כל השירים הטרנדיים והחמים ולמה הם לא מופיעים אצלכם?

החליפו את המשתמש שלכם מחשבון עסקי לחשבון יוצר, זה יפתור את הבעיה ולא יפגע באיכות החשבון שלכם.

טיפ נוסף שיש לנו אליכם, הוא כמובן להשתמש ב30 ההאשטגים האפשריים. עשו מחקר האשטגים ובחרו את הרלוונטיים עבור הרילס שיצרתם.

וגם… אם יש לכם סרטונים קיימים, אתם תמיד יכולים לערוך אותם לכדי סרטון אחד מעולה, להלביש עליו מוזיקה – והנה לכם רילס ללא מאמץ!

במאמר הבא שלנו נמליץ לכם על עוד טיפים שווים ואפילו נחשוב על כמה רעיונות לרילס מצליח עבורכם…

בהצלחה!

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להכין את העסק לנפילה הבאה של פייסבוק? How to Prepare for the Next Facebook Shutdown
26 באוקטובר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
כל היתרונות של קהילת מעורבות הדדית באינסטגרם – Instagram Engagement Community
26 בספטמבר 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
השאלות הנפוצות ביותר שהביאו אתכם לבלוג שלי – Most Frequent Questions on My Blog
22 באוגוסט 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
5 טיפים מנצחים להקמת עסק דיגיטלי – Tips for Starting a Digital Business
15 באוגוסט 2021