באפריל 2018 גוגל קניות, שירות שכבר היה קיים מספר שנים קודם בכמה מדינות בעולם, הגיע סוף סוף גם לישראל.
עברו יותר משנתיים מאז הגעתו לישראל והיום אפשר לראות שאכן לא מעט עסקים ישראלים וכאלה הפונים לקהל הישראלי מפרסמים בגוגל שופינג בישראל.
מכיוון שגוגל קניות נהיה יותר ויותר פופולארי בישראל החלטתי שהגיע הזמן לכתוב מאמר שילמד אתכם כל מה שצריך לדעת בנושא.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
קודם כל, חשוב לציין שכדי שהמוצר שלכם יופיע בגוגל שופינג – אתם צריכים לשלם על זה כסף.
כלומר, כדי להופיע בגוגל קניות צריך ליצור בעצם מודעות גוגל שופינג (Product Listing Ads), שהן דיי דומות למודעות אדוורדס רגילות. רק שלמודעות בגוגל שופינג יש כמה יתרונות מעניינים שאין למודעות ה'רגילות' בתוצאות החיפוש הממומנות בגוגל. הן כוללות את מחיר המוצר, את התמונה שלו ולפעמים גם דירוג של הגולשים או קריאת הנעה לפעולה.
אפשר לראות זאת בתמונה הבאה:
יתר על כן, מודעות בגוגל שופינג מופיעות לא רק בראש תוצאות החיפוש הרגילות, אלא הן נמצאות גם בעמוד התוצאות הייעודי של גוגל שנקרא 'קניות' או Shopping. תחת עמוד תוצאות זה מופיעים למעשה כל המוצרים שגוגל מצאה כמתאימים לאותם מילות מפתח שהם גם עושים פרסום ממומן בגוגל קניות. תחת סקשן ה'קניות' בתוצאות החיפש ניתן לסנן את המוצרים לפי מחיר, לפי קטגוריה, לבחור בצפייה רק במוצרים עם משלוח חינם וכו'. ניתן לראות זאת למשל בתמונה הבאה:
ניהול קמפיינים של מוצרים בגוגל שופינג נעשה למעשה דרך 2 מקומות שונים.
הראשון הוא מרכז הסוחרים של גוגל (Google Merchant Center) והשני הוא מערכת הפרסום של גוגל שנקראת היום גוגל אדס (Google Ads) ונקראה בעבר גוגל אדוורדס (Google AdWords). במרכז הסוחרים בעצם מגדירים ומנהלים את אוסף המוצרים שאתם רוצים להציג בגוגל קניות ואילו בגוגל-אדס מנהלים את הקמפיינים.
כדי לחבר את האתר שלכם יחד עם מרכז הסוחרים (המאפשר את הקידום בגוגל קניות) – יש להזין ידנית את המוצרים או להשתמש בתוסף חיצוני המבצע את הסנכרון בין מאגר נתוני האתר לבין זה של החנות שלכם במרכז הסוחרים של גוגל.
חשוב לציין גם שבקמפיינים המיועדים להצגה בגוגל קניות לא בוחרים מילות מפתח כמו שעושים בקמפיינים 'רגילים' בגוגל אדוורדס. כשמדובר במודעות של גוגל שופינג – גוגל בוחרת איזה מודעות להציג על סמך פרמטרים כמו האתר, פיד המוצרים בחנות שלכם במרכז הסוחרים, וכמובן בהתאם להצעות המחיר והמבצעים שלכם ושל שאר המתחרים. גוגל מציגה את המוצרים גם בהתאם לקשר בין השאילתא שחיפש הגולש לבין שם המוצרים ותיאורם בחנות.
למעשה, ניתן לומר כי כדי "להרים" קמפיינים מוצלחים ומשתלמים בגוגל שופינג – דרושים ידע ומיומנות גם בקידום אורגני וגם בקידום ממומן.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אחד היתרונות הגדולים בגוגל קניות הוא האפשרות להריץ כמה קמפיינים במקביל ולקבוע עדיפות נפרדת לכל קמפיין. זה מאפשר לכם לשים ביד (הצעת מחיר) גבוה יותר על מוצרים אטרקטיביים או כאלה שחשוב לכם למכור יותר כרגע וכן ביד נמוך יותר על מוצרים שפחות חשוב לכם שיימכרו דרך הפלטפורמה.
בנוסף, כמו בגוגל אדוורדס, גם בגוגל שופינג אתם יכולים לעשות קמפיינים המיועדים לקהל רימרקטינג (Remarketing). כך אתם יכולים למשל לפרסם את המוצרים שלכם בגוגל שופינג רק לאנשים שהיו באתר שלכם והכניסו מוצרים לסל הקניות אך לא ביצעו רכישה בפועל. ניתן גם לעשות מיקוד של המודעות לקהלים דומים כמו באדוורס.
יתרון נוסף הוא האפשרות לחבר את החנות שלכם בגוגל שופינג יחד עם Google Analytics. זה יכול לעזור לכם לדעת איזה קמפיין (כלומר, מוצר) הוא הכי אפקטיבי לפרסום בגוגל שופינג. בנוסף, באמצעות גוגל אנליטיקס אתם יכולים לדעת אם הגולשים ביצעו רכישה דרך המודעה בגוגל שופינג או שחזרו לאתר ורכשו לאחר הצפייה במודעה.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים בפרסום העסק שלכם בגוגל? הגעתם למקום הנכון.
שמי טל נברו ואני עוסקת בהיבטים רבים הקשורים לשיווק באינטרנט, כמו בניית אסטרטגיה, יצירת תוכן וקידום אורגני, ניהול קמפיינים ממומנים, עיצוב ופיתוח אתרים ודפי נחיתה ועוד.
רוצים לדעת עוד? צרו איתי קשר עוד היום.