אז אחרי פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב – גם הרשת החברתית לינקדאין השיקה את שירות לינקדאין לייב (LinkedIn Live) שמאפשר העלאת סרטונים חיים.
השירות הושק לראשונה בפברואר 2019 בארה"ב ומאז הורחב לשאר המדינות בעולם.
בשל חשיבות השידורים החיים בימינו, החלטנו שלכבוד השקת שירות לינקדאין לייב והתבססותו – מגיע שנכתוב מאמר נפרד בפני עצמו.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אין ספק ששידורי הלייב תופסים תאוצה רבה בשנים האחרונות, עם דגש משמעותי על תחילת שנת 2020.
בתקופה זו של ה"קורונה" זה בולט במיוחד. אפילו המגזרים החינוכיים והעסקיים עברו להתנהלות שוטפת באמצעות הזום. השידורים החיים שמוצעים דרך הפלטפורמות החברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב או טוויטר, והיום גם לינקדאין – הם כבר מזמן לא רק לצרכים חברתיים ולצרכי פנאי. ההוכחה החזקה ביותר לכך היא שאפילו ראשי הממשלות מנהלים שיחות שהן ברומו של עולם, והם עושים זאת באמצעות הזום או מערכות אחרות ליצירת שידורים חיים (בשל המגפה העולמית).
אבל גם בלי קשר לקורונה, בימינו יש שימוש נרחב בצרכי שידורי הלייב – ולא רק כדי לדבר עם החברים או עם בני המשפחה. חשבו למשל על אלפי בעלי העסקים ברחבי העולם, שמנהלים עובדים ממדינות אחרות או מאזורים מרוחקים, בשיטת "שלט רחוק". במקרים כאלו, פשוט אין פיתרון טוב יותר משיחה אונליין שמתרחשת בשידור לייב. בין אם זה באמצעות זום, פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, לינקדאין או פלטפורמה אחרת.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
החל מהשנה שעברה, גם 600 מיליון המשתמשים של לינקדאין יכולים להנות משירות לינקדאין לייב.
אבל כאשר השקת השירות באה באיחור של כמה שנים לעומת הרשתות האחרות, נשאלת השאלה: מה מיוחד בסרטונים של לינקדאין?
דיברנו קודם על הצרכים שלנו בפלטפורמות ליצירת שידורי לייב וכן על הביקוש הרב שיש לנושא. ואכן, בזמן השקת לינקדאין לייב אמר גורם בכיר בחטיבת ניהול המוצר בלינקדאין, ש'הוספת אפשרות של יצירת שידורים חיים הייתה הבקשה הנפוצה ביותר מצד משתמשי הפלטפורמה'.
אמנם, לאחר השקת שירות זה, לינקדאין מתחילה להתחרות ברשתות האחרות – כמו טוויטר, פייסבוק ויוטיוב – גם על קהל המשתמשים בפיצ'ר השידורים החיים. ואמנם לינקדאין משיקה את השירות כמה שנים באיחור לעומתן. ולמרות זאת – בלינקדאין מקווים להתבלט בשל הקהל ה'שונה' יותר שמשתמש בפלטפורמה. לינקדאין מאמינה שהייחוד של 'לינדקאין לייב' יהיה בסוג הסרטונים החיים שישודרו בפלטפורמה.
לינקדאין גם מנסה ליצור בידול בזכות אפשרות ליצירת סרטונים חיים איכותיים ומקצועיים יותר. זאת באמצעות האופציה הניתנת ליוצרי סרטוני הלייב לעבוד עם חברות צד שלישי שנבחרו על-ידי לינקדאין ושמפתחות שירותים עבור שידורי לייב, וזאת כדי שהתכנים שיפורסמו יהיו איכותיים יותר.
היבט נוסף שמהווה שוני בין לינקדאין לפלטפורמות האחרות ליצירת שידורים חיים – הוא בשיתוף הפעולה עם חטיבת הענן של מיקרוסופט (שרכשה את הבעלות לינקדאין בשנת 2016). מדובר בחיבור ראשוני בין מיקרוסופט ללינקדאין ובשיתוף פעולה מעניין, שאמור להוות חזקה משמעותית לפיצ'ר 'לינקדאין לייב'. כמו כן, נכון לכתיבת שורות אלה, בלינקדאין לייב לא יהיו פרסומות.
בדומה לסרטונים החיים שמשודרים דרך הפלטפורמות האחרות – גם ב'לינקדאין לייב' המשתמשים יוכלו 'לעשות לייק' ולהגיב בזמן אמת, כאשר הלייקים והתגובות יופיעו על המסך. כמו כן, גם בשידורים החיים בלינקדאין יוצרי הסרטון יוכלו להסיר תגובות לא רצויות.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אז אחרי שהבנו מהו שידור לינקדאין לייב, נעבור לחלק המעשי: איך מעלים בפועל שידור חי בלינקדאין?
כדי להעלות שידור לייב בלינקדאין – עליכם להגיש בקשה ליצירת LinkedIn Live.
מדובר בטופס שמטרתו להציג לכם את האחריות על מפרסם הסרטון החי (אתם) וכן בטופס זה עליכם לענות על שאלות שונות למטרותיה של לינקדאין, כמו:
– האם אתם ארגון ואם כן מהו שמו.
– מהו האיזור הגאוגרפי שלכם.
– כמה עוקבים או קשרים יש לכם בפרופיל הלינקדאין.
– באיזו תדירות תירצו לשדר בלינקדאין לייב.
בנוסף, הם שואלים האם התנסתם ביצירת שידורים חיים בפלטפורמות אחרות ואם תענו שכן אז הם יבקשו לינק לסרטון חי מעין זה.
כמו כן עליכם להגדיר את כתובת הפרופיל או הדף העסקי בלינקדאין ממנו תרצו לשדר את הסרטון החי.
יתר על כן, עליכם גם להגדיר את מידת הפרטיות של הסרטון – כלומר האם הסרטון ישודר בקבוצות מסוימות, או שישודר בצורה פומבית וכך הוא יהיה חשוף לכל משתמשי לינקדאין.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
החלטתם שאתם מעוניינים בהעלאת סרטוני לינקדאין לייב או בקידום בלינדקאין? רוצים לייעל את ביצועי פרופיל הלינקדאין שלכם או לפרסם בלינקדאין? הגעתם למקום הנכון.
אנו בחברת סושיאל ליידי מתמחים מזה עשור בקידום עסקים במעבר מהאוף-ליין לאון-ליין, בשיווק אורגני בדיגיטל, בפרסום ממומן באינטרנט, בבניית אתרים ודפי נחיתה ובין היתר גם בקידום עסקים בלינקדאין.
אם אתם מעוניינים בקידום בלינקדאין, ברשתות החברתיות האחרות או בדיגיטל בכלל – אנחנו הכתובת בשבילכם.