אם יוצא לכם ליצור ולנהל קמפיינים ממומנים בפייסבוק – אולי כבר נתקלתם בבעיה של פסילת מודעות ממומנות וחשבונות פרסום בפייסבוק. מדובר בתופעה מעיקה, לעיתים קצת מלחיצה ואפופת סימני שאלה. תופעה שכמעט ולא ניתן להימנע ממנה כאשר מקדמים קמפיינים בתשלום בפייסבוק באופן קבוע, בתדירות גבוהה ולמגוון לקוחות שונים.
אמנם נכון שזה לעיתים מעצבן לקבל את ההודעה שהמודעה שלכם לא אושרה, וזה מלחיץ עוד יותר כאשר חשבון המודעות שלכם נחסם. אבל זכרו שפייסבוק לא נגדתכם. בסופו של דבר האינטרס של פייסבוק הוא שתבזבזו במערכת הפרסום שלה כמה שיותר כסף. לכן אם אתם עוסקים בפרסום ממומן בפייסבוק כדאי שתכירו את הבעיה של פסילת מודעות וחשבונות בפייסבוק, ותדעו כיצד ניתן להימנע ממנה או להתמודד איתה.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
כדי להבין למה פייסבוק פוסלת מודעות וחשבונות – קודם כל צריך להבין מהי המדיניות של פייסבוק בנוגע לפרסום ממומן שמתבצע דרך מערכת הפרסום שלה.
המדיניות של קידום קמפיינים ממומנים בפייסבוק אוסרת קידום של תכנים פוגעניים, גזעניים, אלימים, מיניים וכו' והיא אוסרת עידוד של התנהגות האסורה עפ"י החוק. בסופו של דבר, פייסבוק באמת משתדלת להגן על הגולשים.
הבעיה של פסילת המודעות והחשבונות בפייסבוק מתחילה כאשר אתם בעצם מפרסמים פרסומת שלא עוברת על חוקי התקנון וכאשר אינכם מבינים "למה פייסבוק נטפלת אליכם".
לפעמים אנחנו יוצרים ומקדמים קמפיינים שלדעתנו הם לגיטימיים לגמרי. אבל פייסבוק עדיין יכולה לקטלג אותם כבעיתיים ולפסול את המודעות או אף להשבית את כל חשבון המודעות – מבלי שיהיה לכם אפילו מושג מדוע או כיצד ניתן לתקן זאת.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
כאמור, גם אם נדמה לנו שהפרסומת שיצרנו לקידום בפייסבוק עומדת בכל תנאי התקנון שלה לקידום ממומן – ייתכן שלא כך הדבר.
כלומר, יכול להיות שהאלגוריתם שבודק את המודעות בפייסבוק ומאשר אותן בכל זאת מצא את המודעה שלנו כעוברת על חוקי התקנון.
זה יכול להיות בגלל כמה סיבות וכעת נציין כמה מהן:
– סיבות שקשורות לניסוח טקסט המודעה
יכול להיות שהשתמשתם בניסוח שפייסבוק אוסרת להשתמש בו בקמפיינים ממומנים. אלה יכולות להיות מילות שאלה כמו "היי את, מחפשת מכון יופי שיכין אותך לקיץ מושלם?" או "מעוניין בקידום האתר שלך לעמוד ראשון בגוגל?". או שזה יכול להיות טקסט שמטרתו להניע את הגולשים לפעולה כמו "לחץ כאן עכשיו להרשמה".
– סיבות שקשורות בתמונות
כאמור פייסבוק אוסרת על קידום תכנים מיניים. עובדה זו עלולה ליצור בעיה באישור המודעה שלכם אם היא כוללת תמונה של דוגמנים בלבוש מינימלי (גם אם נניח מדובר בקמפיין של בגדי ים או הלבשה תחתונה).
– סיבות שקשורות לטרגוט קהל היעד של הקמפיין
אם אתם מקדמים מוצר אלכוהולי בארה"ב לקהל של גולשים שגילם הוא פחות מ-21 אז פייסבוק תפסול את המודעה שלכם. כל מה שצריך לעשות במקרה כזה הוא להעלות את הגיל של קהל היעד לקמפיין, לפרסם מחדש ולחכות לאישור קידום המודעה.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
חוץ מפסילת מודעות ספציפיות, פייסבוק יכולה גם לפסול את כל הפעילות המתרחשת בחשבון המודעות שלכם. כעת ננסה להבין – למה לעזאזל זה קורה, ומה פייסבוק רוצה מכם?
קודם כל ישנן תקופות "בעייתיות" בהן חשבונות פרסום רבים באזור מסוים סובלים מהתופעה הזו, ללא סיבה מוצדקת. למשל, ממקדמים ומשווקים רבים נשמעה הטענה שתופעה זו קרתה להם בזמן הבחירות שנערכו בישראל בשנה האחרונה. במקרים כאלה אין הרבה מה לעשות ועליכם פשוט לחכות לסיומה של אותה תקופה או לפנות לפייסבוק בצ'אט למפרסמים.
סיבה נוספת יכולה להיות אם נניח בעבר היו לכם בעיות תשלום איתם. במיוחד אם קיבלתם מהם זיכוי על פרסום שערכתם בטעות והם החזירו לכם את הכסף. אם מדובר בסכום של כעשר אלף ש"ח ומעלה, ישנו סיכוי גבוה עוד יותר שזה יקרה.
כאשר הקמפיין שלכם לא מאושר – אתם יכולים לפנות לפייסבוק לערעור בנוגע לאישור קידום הקמפיין. ניתן לעשות זאת בקלות דרך מערכת הפרסום של פייסבוק. התשובה שלהם בדרך כלל כוללת הסבר על הסיבה שהמודעה לא מאושרת, כדי שתדעו מה עליכם לתקן כדי שהקמפיין יאושר.
אם מדובר בבעיה עם הניסוח – פשוט נסו לנסח את הטקסט של המודעה מחדש. הגמישו את הביטויים כך שיתאימו למדיניות של פייסבוק ונסו כמה נוסחים שונים. אם מדובר בבעיה עם התמונות – החליפו אותן, ואם מדובר בסליידר של תמונות אז אתם יכולים גם לנסות קומבינציה אחרת של סידורן. ואם הבעיה היא עם קהל היעד – שנו אותו או נסו להשתמש באותו קהל רק שיהיה מסוג 'קהלים שמורים'.
הבעיה הזו חמורה מהקודמת, כי במקרה כזה פייסבוק בעצם 'קיטלגה' את חשבון הפרסום שלכם כבעייתי, ולא רק את אחד מהקמפיינים שלכם – כפי שקורה בפסילת קמפיינים ממומנים.
קודם כל כדאי כמובן לפנות לנציגי הצ'אט למפרסמים של פייסבוק. הם מדברים אתכם בצ'אט בעברית ובמקרים חריגים הם גם יכולים להתקשר לנייד שלכם. אבל חשוב לציין שמהניסיון שלנו לא תמיד הם מצליחים לפתור כל בעיה שלכם ולעיתים חשבונות פרסום נותרים פסולים זמן רב ללא הצדקה אמיתית.
הפתרונות במקרים אלה הם לנסות להשיג גורם בכיר יותר בפייסבוק (אפשרי בעיקר אם אתם מקדמים בפייסבוק בתקציבים גדולים מאוד), לפתוח חשבון פרסום חדש או לקדם את הקמפיינים מחשבון פרסום אחר שנמצא ברשותכם, וכן פנייה לפתרונות לא חוקיים (עליהם איננו ממליצים כלל) כמו רכישת שימוש בחשבונות פרסום של גולשים אחרים ברשת בתמורה לתשלום.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מעוניינים בפרסום ממומן בפייסבוק שיהיה אפקטיבי, מקצועי ומשתלם? הגעתם למקום הנכון, זוהי בדיוק המומחיות שלנו.
רוצים להשאיר את המתחרים שלכם מאחור באמצעות פרסום יעיל ונכון בפייסבוק? צרו איתנו קשר, ואנו כבר נדאג לכל השאר.