ממשק פייסבוק CREATOR STUDIO – מעבר לתזמון פוסטים באינסטגרם – מה אפשר לעשות איתו ולמי כדאי להשתמש בו?

אחד הדברים המסבכים את חייהם של מנהלי מדיה חברתית ובעלי עסקים המעוניינים להשתמש בפלטפורמות של פייבסוק לצרכי שיווק, הוא ריבוי הממשקים והתפריטים. ניהול דף עסקי בפייסבוק, ועוד יותר מכך עבודה עם מערכת הפרסום ADS MANAGER , דורשים עבודה עם מערכות מסועפת ומעבר מתמיד בין הגדרות. מי שמעמיק בלימוד המערכות מגלה כי במקרים רבים, ניתן לעשות את אותה פעולה, בין אם מדובר בהעלאת מודעה ממומנת, עריכת פוסט או הוספת סרטון לעמוד פייסבוק ביותר מדרך אחת באמצעות הכלים של פייסבוק עצמה. 

ממשק ה-CREATOR STUDIO שנוסף לתפריטי ניהול העמוד העסקי לפני כמה שנים הושק כחלק ממהלך של יצירת אפליקציה ייעודית עבור יוצרי תוכן. לאחר זמן קצר, ננטש רעיון האפליקציה והסטודיו נותר כממשק ייעודי לניהול תוכן מהדסקטופ, אשר נועד לרכז בתוכו חומרי וידאו ותמונות ולהקל על תזמון פוסטים. פיצ’רים נוחים, אך לא שונים מהותית מהאפשרויות שהוצעו גם קודם לכן בלשונית PUBLISHING TOOLS בעמוד העסקי. בקיץ 2019, במסגרת השקת חשבונות אינסטגרם ייעודיים ליוצרים, פייסבוק אפשרה לבעלי חשבונות אינסטגרם עסקיים לתזמן פוסטים באינסטגרם באמצעות ה-CREATOR STUDIO. האפשרות הזו, שהייתה קיימת קודם לכן רק באמצעות שימוש באפליקציות חיצוניות היא שיפור חיוני בחייהם של מנהלי תוכן. היא גם גרמה לרבים לעבור לעבוד דרך ה-CREATOR STUDIO והפכה אותו מעוד ממשק של פייסבוק, לכלי עבודה שימושי. 

 

תזמון פוסטים באינסטגרם ובפייסבוק
ניהול תוכן דרך ממשק ה-Creator Studio

אם אתם לא מנהלים פרופיל אינסטגרם, או פשוט לא רגילים להשתמשם בסטודיו, כדאי שתקחו בחשבון את היתרונות של המערכת הזו:

1. תזמון פוסטים באינסטגרם וב-IGTV

נכון להיום ה-CREAOR STUDIO הוא הכלי הרשמי היחיד המאפשר לתזמן מראש פוסט באינסטגרם. התזמון עצמו אינו מושלם ואי אפשר, למשל, לערוך פוסט לאחר התמזון, אבל כל מנהל תוכן באינסטגרם שרצה לצאת לחופשה קצרה עדיין מודה על התוספת הזו. מעבר לכך, הסטודיו הוא הכלי היחיד המאפשר תזמון סרטוני IGTV. אפשרות שלא הייתה נגישה קודם לכן גם דרך כלים חיצוניים.

2. ניהול תוכן בפייסבוק בצורה נוחה

כפי שכבר הזכרנו, אין כאן הרבה אפשרויות חדשות, אלא סידור מחדש של אפשרויות קיימות. בסטודיו תוכלו לראות את כל הפוסטים שלכם, אלה שפורסמו, אלה שמחכים להתפרסם והטיוטות במקום אחד.

יצירת פוסט מולטימדיה דרך הסטודיו.

ישנם כמה סוגים של פוסטים הנגישים כיום רק כמודעה ממומנת או בתוך הסטודיו. אם אתם רוצים להעלות אלבומי תמונות, קרוסלות, או מצגות של תמונות, כאן תוכלו לגשת אל האפשרות הזאת באמצעות בחירת האופציה ליצור פוסט מולטימידה. הסטודיו גם מאפשרו פוסטים המשלבים תמונה ווידאו, בדומה לקאנבס המוכר ממערכת הפרסום.

4. קולקציית סאונד לשירותכם

אחד הקשיים ביצירת תוכן ווידאו לדיגיטל הוא מציאת חומרי גלם לא מוגנים בזכויות יוצרים. פייסבוק מעודדת את המשתמשים שלה ליצור סרטונים ומציעה להם ספרייה של מוזיקה חינמית שאפשר לנצל לכל צורך העולה על רוחכם.

5. ניהול תוכן וידאו

במובנים רבים, הסטודיו הוא חיקוי של מערכת ניהול התוכן של יו-טיוב, הנקראת גם היא סטודיו. עצם ההשקעה של פייסבוק ביצירת הסטודיו היא עדות נוספת להחשיבות שפייסבוק מייחסת לתוכן וידאו. מי שמעלה הרבה סרטונים לעמודים שלו ימצא הרבה עניין בממשק הסטודיו. למשל, יש כאן אפשרות ליצור פליי-ליסטים של הסרטונים שלכם ולהגיש בקשה למונטיזציה של הסרטונים. בדיוק כמו בסטודיו של יו-טיוב. יוצרי וידאו גם יוכלו ללמוד כאן יותר על הביצועים של הסרטונים שכבר הפיצו ולקבל סטטיסטיקות מעודכנות על זמני צפייה והקהל שנחשף אליהם. עוד אפשרות מעניינת – העלאה של סרטון אחד למספר עמודים באמצעות אפשרות ה-cross posting.

יצירת סדרות סרטונים

סיכום

מערכת ניהול הדפים העסקיים של פייסבוק לא ממש עודכנה בשנים האחרונות. מפעם לפעם מופיעים בה באגים מעצבנים כמו בעיות בתזמון הפוסטים ונראה שעם הזמן היא הופכת לפחות נוחה לעבודה. עבור מנהלי תוכן ובייחוד מי שמפרסם הרבה סרטונים בנכסי הפייסבוק שלו, הסטודיו מהווה כלי עבודה נח שיכול להיות אלטרנטיבה לממשקים אחרים של פייסבוק.

אם אהבת, בטח גם תאהב את...
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
איך להשתמש בלינקדאין לשיווק העסק שלכם? How to Use LinkedIn to Market Your Business
5 ביולי 2021
כל המאמרים, כללי, מדיה דיגיטלית
איך להפיק צילומים שיווקיים לעסק שלך? How to produce a business marketing photoshoot
27 ביוני 2021
כל המאמרים, כללי, מדיה דיגיטלית
המסע שלי למען ההסברה הישראלית במבצע שומר החומות My Journey to and for Israel
31 במאי 2021
כל המאמרים, מדיה דיגיטלית
מה זה ביטקלאוט ומה צריך לדעת על הרשת החברתית החדשה? What Is BitClout
13 במאי 2021