סונבה פושי - אי החלומות במלדיביים

סונבה פוג'י במלדיביים – אגדה שאין דומה לה – Soneva Fushi Maldives

סונבה פוג'י במלדיביים – אגדה שאין דומה לה

לפני שלוש שנים, רגע אחרי החתונה שלנו בברנינגמן, נסענו לירח דבש בחופי תאילנד (ובדרך עצרנו בארץ לכמה ימים).

השנה סגרנו מעגל.
נסענו בהריון (כמעט חודש שישי!) לברנינגמן ומשם – המשכנו לחופשה זוגית בחופי המלדיבים (ובדרך שוב – עצרנו בארץ לכמה ימים).
אבל לא סתם חופים מדהימים – אלא שהפעם התארחנו בריזורט מדהים שנקרא סונבה פושי במלדיביים – אגדה שאין דומה לה.

ובאמת – אין שום תיאור או מילה מוגזמת במאמר.
כל כך התרגשתי מכל רגע בנופש הזה, שכל מילה במאמר הזה נכתבה מעמקי ליבי ודיוק של הפרטים.

סונבה פושי - אי החלומות במלדיביים
חופשה בחודש שישי בסונבה פושי – אי החלומות במלדיביים (לובשת JonnyWas)

גן עדן על פני האדמה

החווייה בסונבה התעלתה על הציפיות. והיו הרבה.
ציפינו מראש למשהו טוב. אבל קיבלנו משהו ברמה הכי גבוהה שיש, הרבה מעבר למה שאפילו חשבנו עליו.
לא יכולנו לבקש משהו טוב יותר לחופשה האחרונה שלנו לפני הופכנו להורים… בקרוב…

מה כל כך מיוחד במקום הזה?
נתחיל מזה שהכל במקום הזה – מדויק. אין פאשלות. אין כמעט. אין ליד.
מישהו פה חשב על כל הפרטים. מקצה לקצה.
החל מעיצוב חדר ההמתנה בשדה התעופה במאלה וכלה בספות המפנקות שחוזרות כמוטיב חוזר בווילה בה התארחנו, במסעדות של המלון, ואפילו בפיר, ממנו יורדים לצלול, עם בר הקוקטיילים.

רגעי קסם - כל כך קל לתפוס תמונה טובה. סונבה פושי, מלדיביים
רגעי קסם – כל כך קל לתפוס תמונה טובה. סונבה פושי, מלדיביים

Out Of The Blue

אחד המקומות הקסומים בסונבה פושי, היא מסעדת הדגים ופירות ים Out Of The Blue היושבת על המים.
ממש על, לא ליד.
על קלונסאות, מעל ריף. דגים עוברים מתחת וליד, עבודת עץ יפה וכמעט לא הגיונית במבנה המסעדה; שלושה מטבחים שונים, כולם פתוחים; חדר יין, חדר גבינות ונקניקים, וחדר שוקולד וקינוחים; בר משקאות, וכמובן, הרשתות הידועות ש״צפות״ מעל המים, עם הכריות בצבעי טורקיז וצהוב הענקיות, שמשתלבות בשלמות עם צבעי המים והשמיים הפרוסים למולם.

במסעדת Out Of The Blue המדהימה. לובשת את השמלה המושלמת של אבישג ארבל
במסעדת Out Of The Blue המדהימה בסונבה פושי. לובשת את השמלה המושלמת של אבישג ארבל

Fresh From The Garden

עוד מסעדה מטורפת, בנויה בכמה קומות, הכל מעץ עם אותן כריות וספות בצבעי טורקיז וצהוב, המוטיב החוזר של האי.
המסעדה מוקפת מכל כיוון בעצי בננה, וכשצועדים על גשר העץ המחבר בין שביל הכניסה מהיער למסעדה עצמה, יש הרגשה שנכנסת לתוך חלום או לארץ הפלאות של עליזה. כל המאכלים במסעדה טריים ומשובחים – יש שפע ומגוון רב של צמחיה טרייה שגדלה ממש לצד המסעדה, כך שהכל טעים וטרי בצורה קיצונית, והמסעדה, שהיא מסעדת שף, מציעה מנות לא רק יפיפיות אלא גם טעימות ושירות לקוחות יוצא דופן.

וילת החלומות של סונבה פושי

הוילה בה התארחנו היתה מפנקת ומרשימה.
כשהים פרוס מקדימה, עם בריכת המים המלוחים בפתח ובריכת המים המתוקים מאחורה, אי אפשר היה שלא להרגיש בבית תוך רגע.
הוילה ממוקמת בתוך ״ג׳ונגל״ של ירוק אינסופי, ובחלקה האחורי – מקלחת פתוחה ומהממת (אחת מארבע מקלחות שהיו בוילה); העיצוב שכל הזמן חוזר לעץ, ולזכוכית. המיטה, הספות, השולחן בסלון, שידה בצורת ה״מזוודה״ שמכילה את הטלוויזיה, המתלים למגבות (בצורת דגים), המדרגות והמעקה לקומה השנייה – הכל הכל, מעץ מגולף, עדין, פשוט, יפהפה.

צוות מנצח בסונבה פושי

אחד הדברים יוצאי הדופן שבאמת הפכו את חוויית השהות שלנו לנדירה, היתה השירות של הצוות.
הוא תמיד תמיד לווה עם חיוכים. חיוכים אמיתיים, של אנשים ששמחים לראות אותך, שמחים שבאת לארוחה, לדוכן המזון, לסירה, לבר, או לרכב הגולף-קאר שלוקח אותך ממקום למקום על האי. אנשים שירותיים שאוהבים את העבודה שלהם. מדויקים, כל הזמן.
לא משנה מה תפקידם – החל ממיסטר פריידי שלנו (אותו בחור מקסים שליווה אותנו מהרגע שהגענו) וכלה במלצרים בשפים של כל מסעדה, שטרחו לקבל את פנינו אישית כל ערב ובוקר, המארחות או המנקים.
כולם ככולם מקסימים ובזכותם היתה לנו שהות לא רק נחמדה אלא מדהימה מעבר לכל דמיון.

בשקיעה המלדיבית של סונבה פושי. שמלה מושלמת של אבישג ארבל

ארוחות בוקר בסונבה פושי

ארוחות הבוקר בסונבה פושי דורשות מאמר משל עצמן.
יואב ואני שטנו לנו מדי בוקר בין אזורים שונים בעולם דרך המטבח הקולינרי של סונבה.
ממטבח אמריקאי ומטבח ים תיכוני מוכר, דרך מאפים צרפתים, קפה איטלקי, שוקולד וולרונה, המזרח האהוב, הודו, יפן, סין, סרי לנקה, וכמובן, מטבח מקומי מלדיבי. ומודה, שלא הפסקנו לאכול, כמו שני דובים 😉
הכל כל כך טרי וטעים שקשה היה לסרב לשפים שלא הפסיקו להרעיף ולפנק אותנו בסוגים שונים של תבשילים ומאכלים מיוחדים, לא משנה שהיום רק התחיל 😉

שולחן קבוע נשמר לנו בכל בוקר, במרחק צעדים ספורים מן המים הכחולים. יואב גילה מנות שאפילו הוא כשף לא הכיר, וטעם בכל יום עוד ועוד מן העולמות השונים. אני נדהמתי ממבחר המוזלי, הפירות, והירק הטרי (מגינה מקומית כמובן). הכל טרי, נעשה במקום, וטעים (: וגם כאן, כמו תמיד, השירות התעלה על עצמו, ברגעים בו רק חשבנו על צורך, הוא כבר הגיע עם פיתרון, ותמיד עם חיוך.

ואם כבר מדברים על שירות ברמה הגבוהה ביותר – קרה לנו בסונבה מין קסם. בכל פעם שיצאנו מהחדר, בין אם לארוחת בוקר, ערב, שייט שקיעה וצפייה בדולפינים, או סתם שנרקול בריף – תמיד כשחזרנו החדר היה מסודר. הכל נוקה ומה שצריך – הוחלף.

שקיעה קסומה על אי סמוך לסונבה

ביום השני הזמינו אותנו לקוקטייל בשקיעה.
כבר חשבתי לעצמי – טוב, בטח בר נחמד, אנשים, קוקטיילים, נייס.
אבל הפתיעו אותנו בגדול. כשהגענו אל האיזור אליו הזמינו אותנו להגיע (שזה ממש בחוף הים ליד הרחבה המרכזית של האי), גילינו שחגיגת הקוקטייל התרחשה בכלל על אי פצפון סמוך לאי סונבה.
מופתעים ונרגשים, עלינו על סירה ושטנו מרחק 5 דקות מהאי שלנו. הגענו לאי קטנטן שכולו חול לבן. אין כלום. לא עץ ולא שיח. אמנם היו בו אנשי הצוות עם שלל משקאות ופינוקים, אך גם הם כשעזבו, לא השאירו סימן אחריהם.
זכינו לראות את השקיעה עם שלל צבעיה, לנשום את הטבע, הים ורחש הגלים, שליטף את הלב שלנו בעדינות, וגם להנות ממטעמים מקומיים וקוקטיילים משובחים (וגם דאגו לכמה ללא אלכוהול בשבילי, ההריונית)
היה זה תמצית הפנטזייה – מים מכל צד, חול לבן נקי, ושקיעה יפהפייה. לשמחתנו, היתה שם גם צלמת עם רחפן, שהותירה לנו זכרונות צרובים לכל החיים (:
הנה כמה מהם:

Soneva

SONEVA maldives

אינסוף טבע ובעלי חיים

בכל השהות כאן חשנו קרובים לטבע. את האי השכילו לבנות בחכמה רבה והשתמשו בחומרים טבעיים לבנייה תוך שמירה מוקפדת על איכות הסביבה. לא ראינו בכל ימי שהותנו שקית ניילון, אף לא אחת. רק עץ, נייר ממוחזר, וזכוכית, שאגב, היתה נקייה מאוד, תמיד. העץ משולב כאן שתי וערב בכל מקום באי, באלגנטיות ובעיצובים מעוררי השראה.

גם בעלי חיים היו איתנו במסע. וכשני משוגעים על בעלי חיים – האי הזה כאילו היה תפור בשבילנו.

אני כבר הייתי פעמיים במלדיביים לפני כן, למסע צלילות עם כרישים והכריש לווייתן ומנטות – והפעם נהננו מבעלי החיים קצת פחות עמוק בים 🙂

דולפינים ששחו וקפצו סביבנו בשייט שקיעה, צבי ים (ספרנו 12!) בשנירקול כייפי שעשינו בשמורה תת ימית קרובה לאי, דגים ממינים וסוגים שונים שראינו כל יום, מהחוף ומן המים, ושפנים. כן כן, שפנים. האי מכיל כ-300 (!) שפנים שאוכלים מן הירק ואפילו מחוסנים פעמיים בשנה. מסתבר שלפני כ-25 שנה מישהו הביא שפנפנה אחת (פוריה כנראה!) לאי .
השאר – הסטוריה.
לא הפסקנו לחפש אחרי השפנפנים, שקיפצו סביבנו ברחבי האי ואפילו נגשו לאכול לנו ישירות מהיד! <3

משוגעים על חיות הגיעו לבקר בסונבה ונתקלו בשפנים..וזהו, נגמר הטיול ;) כל היום משחקים איתם
משוגעים על חיות הגיעו לבקר בסונבה ונתקלו בדולפינים ובשפנים..וזהו, נגמר הטיול 😉 כל היום משחקים איתם

וכך הסתיים לו מסע נפלא באי נפלא, בריזורט נפלא, שנקרא סונבה פושי במלדיביים.

נותר לנו רק לקוות שאחרי הלידה (שתעבור בשלום, בע"ה כמו שאומרים), נוכל אולי לזכות לבקר שם שוב, הפעם נהיה שלושה 😉