דיסקורד
הלוגו של דיסקורד. באדיבות Pixabay

שיווק NFT ברשת החברתית דיסקורד

למרות שסביר להניח שגם אתם שמעתם על NFT, ואולי אף ראיתם בחדשות איזה אייטם או שניים בנושא, NFT הוא עדיין עולם מתהווה, הנמצא בשלבי ההתפתחות הראשונים שלו. למרות ש-NFT הוא נושא מאוד מדובר, הוא עדיין רחוק מאוד מהרוויה אליה הגיע ביטקוין ומטבעות קריפטו יציבים נוספים בשנים האחרונות. רוצה לומר, חלון הזמן של ״לתפוס את גל ה-NFT״ אמנם הולך ונסגר, אולם הרכבת טרם יצאה מהתחנה. בדיוק כפי שאלו שהצטרפו לביטקוין בזמן (בעיקר לפני 2017) הרוויחו בענק, גם אתם עדיין יכולים להיות האנשים הללו בעולם ה-NFT.

אולם אם גם אתם חולמים להצטרף לגל ה-NFT, ייתכן שתצטרכו לנדוד לטריטוריות שאתם פחות מכירים. עולם ה-NFT שייך לדור שחי ברשתות חברתיות, ולא, אנחנו לא מדברים על פייסבוק; אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל בעולם ה-NFT, כדאי שתכירו את דיסקורד.

כבר לא רק לגיימרים

דיסקורד (Discord) היא פלטפורמה חברתית הקיימת כבר לא מעט זמן. הייחודיות שלה נובעת מכך שהיא מהירה מאוד, מאפשרת מעבר נוח בין צ'אטים קוליים לבין התכתבויות, לא מגבילה את מספר המשתמשים בשרת, מאפשרת אנונימיות מלאה, וכן מאפשרת המון שליטה וביצוע התאמות נחוצות לבניית קהילות. במשך זמן רב שימשה דיסקורד בעיקר עבור גיימרים שחיפשו פתרון טוב לביצוע שיחות קוליות תוך כדי משחקים, וכן לצערנו שימשה גם להתארגנויות של קבוצות שוליים בחברה שרצו לשמור על אנונימיות. עם זאת, מאז הקורונה והצורך שהיא יצרה ביישומים המאפשרים שיחות קוליות ווידאו צ'אט, דיסקורד חוותה צמיחה משמעותית, וכיום מהווה את אחד המקומות החמים להיות בהם בתחום הרשתות החברתיות. משום כך, דיסקורד היא מקום מעולה לשווק את מיזם ה-NFT שלכם. אז איך עושים זאת? המשיכו לקרוא.

שיווק NFT
שיווק NFT

הכל מתחיל בקהילה

נצא מנקודת הנחה שאתם אנשים מוכשרים, שיודעים ליצור יצירות גרפיות יפות, מיוחדות ומעניינות; כמו כן, נצא מנקודת הנחה שאתם רוצים לשווק את היצירה שלכם כ-NFT, וכן שאתם יודעים מה זה MINT ואיך זה עובד. כעת המטרה היא לגרום לאנשים להתעניין במיזם שלכם ולהעלות את הערך שלו, כאשר האמצעי לכך היא פלטפורמת דיסקורד.

ראשית, תפתחו למיזם שלכם שרת בדיסקורד. מהו שרת? בדיסקורד, קהילות מאורגנות בשרתים, בדומה לקהילות וקבוצות בפייסבוק. אל השרת הזה מגיעים הגולשים דרך Invite link, כלומר כל מי שמצטרף לשרת, הוזמן אליו על ידי מישהו (אלא אם כן מדובר בשרת ציבורי, וגולש נתקל בו בחיפוש על ידי Discovery). משום כך, שווה לכם "להתערבב" בשרתים אחרים, ולהזמין משתמשים גם לשרת שלכם, כדי להגדיל את הנוכחות בו.

שרת בדיסקורד הוא לא בדיוק כמו קבוצת פייסבוק: בדיסקורד, שרת הוא מעין ״עולם קטן״ בנושא או תחום מסוים, בו אפשר ליצור מעין תתי קבוצות, בדמות ערוצי טקסט או ערוצי סאונד. אפשר להציב מנעול על השרת כולו, אפשר לנעול רק חלק מהערוצים בו, אפשר להציב דרישת Captcha בכניסה כדי למנוע כניסה של בוטים, ואפשר לנהל הרשאות משתמשים ודרגות משתמשים בתוך השרת.

בסוף, חשוב שהקהילה שאתם מנסים לבנות תציע ערך אמיתי לגולשים: תעלו תוכן לקבוצה שלכם, תציעו הזדמנות ל-White Listing למשתמשים נאמנים, צרו סטיקרים מקוריים ומגניבים ברוח מיזם ה-NFT שלכם, ותהיו קשובים לקהל שלכם. כדי להצליח בפרויקט של NFT, חייבים קהל גדול ופעיל, וטלגרם היא פלטפורמה מושלמת לאיסוף קהל שכזה.

 

המונה ליזה
המונה ליזה
אם גם אתם מרותקים לעולם ה-NFT רוצים לדעת את כל מה שהכי חדש ולקבל טיפים ועדכונים, הצטרפו לערוץ הדיסוקרד שלנו.
יש לכם פרויקט NFT ואתם רוצים לקדם ולשווק אותו? נשמח לעזור!

אולם מה שחשוב ביצירת שרת, הוא להפוך אותו למקום מושך ומעניין, כזה שיגרום לאנשים לרצות להצטרף אליו. המפתח הוא להביא מספרים גדולים של משתמשים לשרת; עם זאת, אסור להבטיח לאנשים תמורה בעבור צירוף אחרים לשרת (הפרה של מדיניות הפלטפורמה). מה שכן ניתן לעשות, הוא לנסות לגרום לשרת שלכם לבלוט. למשל, יעזור אם פרויקט ה-NFT שלכם יהיה רעיון מגניב, אומנות בנושא מיוחד וכדומה, משהו פופלרי או מושך. כמו כן, ניתן לעצב לוגו מושקע לשרת, ליצור אמוג'יז מתאימים, לכתוב תקציר מעניין לפרויקט, וכן למנות מנהלי קהילות מנוסים בפלטפורמה, שיודעים איך להביא גולשים ולנהל את המיזם בחוכמה. כמו כן, חשוב לדאוג לווסת את התוכן בשרת, ושהתוכן שיופיע בו יהיה רק תוכן מקורי ומעניין לגולשים (בשרתי הדיסקורד, בניגוד לפייסבוק ודומיה, אין אלגוריתם שלומד מה מעניין אתכם כגולשים, אלא כל התוכן עולה לפי הסדר). מומלץ לערב משפיענים בדיסקורד (תמורת תשלום), שיהיו מוכנים להמליץ על הפרויקט שלכם, ולהביא אליו טראפיק. דבר נוסף שניתן לעשות, הוא ליצור בוטים שימתנו את התוכן, ימנעו ספאם, יברכו משתמשים חדשים על הצטרפותם לשרת שלכם ועוד. תעשו כל מה שצריך, כדי שהשרת שלכם יהיה מקום מעניין ומדובר, שיגרום לאנשים להישאר.

לבסוף, חשוב להבין שמה שהופך מיזם NFT למיזם מצליח, הוא ההייפ שהוא יוצר; ה-NFT שלכם שווה משהו, רק אם אנשים מאמינים בשווי שלו. משום כך, עליכם להגדיל את המספרים של השרת שלכם בכל דרך, גם אם הדרך הזאת היא שימוש במשתמשים מדומים כדי להעלות את המספרים. גם ב-NFT, כמו בחיים, אתה חייב לפעמים "לזייף עד שתצליח".

מאמרים נוספים