החברים שלנו בפיסבוק הם לרוב אלו שלמדו איתנו יחד ביסודי, בתיכון או באוניברסיטה או אלו ששירתנו איתם בצבא. כלומר בפייסבוק אנחנו בד"כ יוצרים קשרים ועוקבים אחרי מי שאנחנו כבר מכירים ונמצאים איתו בקשר. לעומת זאת, בטוויטר – אנחנו עוקבים אחרי אלו שהיינו רוצים להכיר. כמו ראש הממשלה ומשפחתו, זמרים ושחקנים, סופרים או מעצבים, אנשי עסקים, מפורסמים ו"סלבס" למיניהם, מובילי מפלגות פוליטיות, חברי כנסת ועוד.
מהבחינה הזו טוויטר דומה לאינסטגרם, שגם בה אנו יכולים לעקוב אחר הפוסטים של מפורסמים ושל אנשים שאנחנו לא מכירים. השוני בין טוויטר ולאינסטגרם הוא בקהל שנמצא בפלטפורמה. באינסטגרם נמצאים יותר הצעירים ובני הנוער ואילו בטוויטר תמצאו אנשים מעט מבוגרים יותר (כבני עשרים ומעלה), והרבה פחות משתמשים (לפחות בישראל).
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
ראשית נבין כיצד פרופיל טוויטר יכול לסייע לקידום העסק שלכם, לשיפור המוניטין שלכם ולחיזוק המיתוג שלכם.
טוויטר מאפשרת לכם לנטר ולאתר לקוחות וגולשים שיצרו אזכורים לשם המותג שלכם.
אם אתם מפורסמים או מובילי דעה או יש לכם חברה גדולה – אין ספק שאתם זקוקים לניטור שמכם על ידי איתור אזכורים מצד הלקוחות והגולשים ברשת. טוויטר מאפשרת לכם גם לתת מענה פומבי או פרטי לאותם גולשים. במנוע החיפוש של טוויטר אתם יכולים לחפש כל שם פרטי או שם מותג, וכל ציטוט או מילת מפתח שתירצו. אתם יכולים גם לסנן מתוך כלל הציוצים רק את אלו שרלוונטיים אליכם.
כשכתבתי את המאמר הזה נכנסתי לטוויטר וחיפשתי את שם המותג "פוקס" והגעתי לשרשורים ארוכים שמדברים על החנויות הגדולות בקניונים כמו פוקס, קסטרו, גולף וכו' שדרשו וקיבלו מהמדינה מענק של 6 מיליארד לשם שיקומם בעקבות הקורונה. בין היתר מענק זה אומר שמותגים ורשתות אלו יקבלו 10 אלף ש"ח על כל עובד שיחזירו מחל"ת לאחר החזרה לשגרה בצל הקורונה בישראל. בטוויטר וברשתות החברתיות האחרות נוצר שיח ובו ביקורת חריפה כלפי המותגים המובילים, שיש להם את המחזורים הכי גדולים בארץ. בשרשורים שאני ראיתי בטוויטר בנושא, הגולשים קראו להחרים את כל המותגים שיקבלו את המענקים המדוברים הללו. ההאשטג שנבחר להובלת הנושא ברשתות החברתיות הוא #לא_קונים_מסחטנים.
למה אני מספרת לכם על הדוגמא הזאת? כי בדיוק לשם כך נועד תחום ניטור האזכורים ברשת ובפלטפורמות החברתיות כמו טוויטר. מנהלי השיווק של החברות הללו יכולים לאתר את האזכורים האלו בטוויטר בדיוק כמו שאני עשיתי כשחיפשתי את שם המותג "פוקס" ולהיחשף לשרשורים ולמרד ה"לא קונים מסחטנים". כך הם יכולים להיות מודעים לביקורת הציבורית כלפיהם בפלטפורמות החברתיות. והם יכולים ליצור קמפיין שנועד לתיקון הרושם שנוצר בעקבות המענקים לעסקים הגדולים מהמדינה בשל פגיעתם ממגפת הקורונה.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
פרופיל טוויטר עסקי מאפשר לכם להודיע הודעות שונות לקהל הלקוחות והגולשים ברשת. החנות שלכם סגורה היום? בשבוע הבא מגיע מלאי חדש של מוצרים? משיקים שירות חדש?
צייצו על כך בטוויטר, והודיעו את ההודעות שלכם לקהל הרחב שעוקב אחריכם ונחשף אליכם בטוויטר וכך תקבלו יותר חשיפה בדיגיטל.
אם חשבתם שמדובר באינסטגרם שהתחילה עם האפשרות לשים 'האשטגים' בפוסטים ובתכנים בפלטפורמה שלה, אולי תופתעו לגלות כי דווקא טוויטר התחילה עם טרנד ההאשטגים.
טוויטר מאפשרת לכם לתייג את הפוסטים שלכם על ידי צירוף האשטגים שונים.
הוספת ההאשטגים לפוסטים שלכם בטוויטר מאפשרת לכם להופיע ב'עמודי ההאשטגים' הייעודיים, ממש כמו באינסטגרם.
כך תוכלו לקבל חשיפה גדולה יותר באינטרנט למותג שלכם. נסו גם לנצל את הכוח סביב האשטגים חמים, אקטואליים ופופולאריים כדי 'לרכוב על הגל' של נושאים שנמצאים ב'טופ' השיח הציבורי.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אם יש לכם פרופיל טוויטר, יש סיכוי גבוה שגם למתחרים שלכם יש. אם אכן כך הדבר – עקבו אחר הפעילות של המתחרים שלכם בפלטפורמה.
על ידי סקירת התכנים שעולים לפרופיל הטוויטר של המתחרים שלכם וניתוח המעורבות שהם מקבלים – תוכלו ללמוד טוב יותר על התנהלות הרצויה בפרופיל הטוויטר שלכם.
טוויטר מאפשרת לכם לחבר את פרופיל הטוויטר שלכם לחשבון הפייסבוק שלכם. זה מאפשר לכם לחסוך זמן רב על ניהול התוכן שלכם בשתי הפלטפורמות.
חיבור זה מאפשר לכל פוסט שאתם מעלים בפייסבוק לעלות באופן אוטומטי גם לרשת הטוויטר כציוץ. כך התוכן שלכם בעצם נחשף לקהלי יעד שונים ונוספים.
לסיכום, אמנם טוויטר היא לא מהרשתות החברתיות הפופולאריות בישראל.
ואמנם, שיווק בטוויטר זו לא האופציה הראשונה של בעלי העסקים שמעוניינים לקדם את העסק בדיגיטל.
אך עדיין, יש יתרונות רבים בקידום פרופיל טוויטר עסקי.
סיכום היתרונות העסקיים של פרופיל טוויטר:
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
לסיכום, אמנם פלטפורמת טוויטר היא לא כ"כ פופולרית ונמצאת בשימוש בישראל.
בוודאי לא בהשוואה לפלטפורמות ולרשתות החברתיות האחרות – כמו אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב וכו'.
אבל דווקא בשל כך – קהל היעד שעושה בה שימוש הוא ממוקד יותר ולכן קל יותר להעניק לו הצעת ערך ייעודית ומותאמת.
מעוניינים בשיווק העסק בטוויטר או בקידום העסק בדיגיטל בכלל? הגעתם למקום הנכון. אנו בסושיאל-ליידי נשמח לסייע לכם בכל מה שקשור לקידום אורגני בדיגיטל או לפרסום ממומן – בגוגל, ברשתות החברתיות ובאפיקים השונים או לשיווק באינטרנט בכלל.
דברו איתנו עוד היום, ואנו כבר נדאג לכל השאר.