ממשק ניהול הפעילות העסקית ביזנס מנג'ר של פייסבוק Facebook Business Manager

ממשק ניהול הפעילות העסקית ביזנס מנג'ר של פייסבוק

ממשק ניהול הפעילות העסקית ביזנס מנג'ר של פייסבוק Facebook Business Manager קיים מאז 2014, אך בעלי עסקים רבים עדיין מתקשים להשתמש בו כחלק ממאמצי השיווק שלהם. המעבר מהשימוש בפייסבוק לצרכים אישיים, או אפילו הפעלה של עמוד עסקי פשוט, לבניית תשתית עסקית בפלטפורמה של פייסבוק, יכול להראות מסובך בהתחלה. הטמעת הממשק דורשת הבנה של כמה מושגים חדשים ופיתוח הרגלי עבודה שונים מאלה שהייתם מורגלים אליהם. בחירתה של פייסבוק לקרוא לשלוש פונקציות נפרדות ושונות מהותית בשמות החופפים "עמוד עסקי" Business Page, "מנהל מודעות" Ads Manager ו-"מנהל עסקי" Business Manager אינה מקילה על המצב.

במאמר זה ננסה לפזר את הערפל ולענות על השאלות החשובות לגבי מהותו של הביזנס מנג'ר. נסביר מי בעצם צריך לעבור לשימוש בממשק במסגרת העבודה היומיומית שלו ונציין כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם פותחים ביזנס מנג'ר משלכם.

הקמת ביזנס מנג'ר פשוטה ואינה כרורה בתשלום

מה הוא הביזנס מנג'ר של פייסבוק?

ניהול הפעילות העסקית שלכם בפייסבוק דרך העמוד האישי שלכם – זה שמשמש אתכם להעלות תמנות של הילדים ולשתף דברים מצחיקים – אינו רעיון טוב. צורת העבודה הזו גורמת לטשטוש בין העבודה לחיים הפרטיים.  היא בעייתית במיוחד אם אתם עובדים על יותר מפרויקט אחד, משתפים פעולה עם אנשים אחרים או רוצים לנהל את פעילות הפייסבוק עבור גורם אחר. שיטות עקיפות, כמו כניסה מחשבון של אדם אחר או יצירת פרופיל נפרד לענייני עבודה עלולה לסכן את אבטחת החשבון שלכם ומפרה את המדיניות של פייסבוק עצמה.

כדי לפתור את המצב הזה, פייסבוק יצרה ממשק המאפשר לנהל במקום אחד את כל פעילות השיווק והפרסום שלכם הקשורה לרשתות שלה. או כפי שפייסבוק עצמה מנסחת זאת: "ביזנס מנג'ר משמש כתחנה מרכזית לניהול הכלים העסקיים, הנכסים העסקיים והעובדים שיכולים לגשת לנכסים אלה". במשך הזמן, הביזנס מנג'ר הפך ללוח המכוונים הראשי שבו עסקים יכולים לראות את כל הפעילות שלהם הקשורה לפייסבוק. זהו גם המקום שבו אתם יכולים לשלוט בגישה שיש לנכסים נוספים שלכם כמו חשבונות אינסטגרם, פיקסלים, קטלוגים ובקרוב – חשבונות ווטסאפ עסקיים.

מי צריך להשתמש בביזנס מנג'ר?

התשובה הקצרה היא – כל אחד שרוצה להשתמש במודעות ממומנות בפלטפורמות של פייסבוק.

כדי להעלות קמפיין בתשלום לפייסבוק או אינסטגרם תצטרכו להצייד קודם בדברים הבאים:

1/ עמוד פייסבוק המייצג את העסק שלכם

2/ מנהל מודעות המחובר לכרטיס האשראי שממנו תשלמו עבור המודעות

ו – 

3/ ביזנס מנג'ר המחובר גם לעמוד וגם לחשבון המודעות

גם אם אינכם מפרסמים בפייסבוק בשלב זה, אבל יש לכם מספר עובדים המפרסמים בעמודים שלכם, כדאי שתעבירו את הפעילות לביזנס מנג'ר. הוא הכרחי גם לכל מי שמעלה קמפיינים עבור אחרים, בין אם מדובר בחברה ענקית או עצמאי בודד. וכמו שכבר ציננו, הביזנס מנג'ר הוא דרכה של פייסבוק למסד את יחסי העבודה בין סוכנויות פרסום לבין הלקוחות שלהם. כאשר אתם שוכרים סוכנות שתיקח תחתיה את פעילות הפייסבוק בעמודים שלכם, עליכם לקשר את הביזנס מנג'ר שלכם לזה של הסוכנות כדי לאפשר שיתוף פעולה חלק.

מדוע להתשמש בביזנס מנג'ר?

יש כמה יתרונות לעבודה דרך ביזנס מנג'ר:

הכל במקום אחד: ביזנס מנג'ר הוא המרכזייה הראשית שדרכה תוכלו לשלוט בכל הפעילות שלכם. לכו להגדרות של הביזנס מנג'ר כדי להוסיף אליו עמודים עסקיים, חשבונות מודעות ונכסים אחרים. עמודת ההגדרות היא גם המקום שבו תוכלו לשלוט במתן הרשאות לעובדיכם.

ללא תלות בחשבון אישי: אף שחייבים חשבון פייסבוק אישי כדי לפתוח אותו, הביזנס מנג'ר אינו תלוי באף חשבון פרטי. זה אומר שלא תצטרכו לדאוג אם מנהל המדיה החברתית שלכם מחליט להתקדם לתפקיד אחר או שאתם מעויינים להעביר את הפעילות מסוכנות לסוכנות. תוכלו להוסיף או להוריד הרשאות לעובדים וסוכנויות בקלות מבלי לטרוח להחליף ססמאות.

יצירת קהלים על בסיס רשימות לקוחות: זהו סעיף חשוב במיוחד. החל מ-2018, האפשרות להעלות רשימות של לקוחות ולהשתמש בהן כדי ליצור קהל שניתן לטרגט אותו במודעות פייסבוק נגישה אך ורק למי שחשבון המודועת שלו נמצא תחת הגג של הממשק העסקי. אם לעסק שלכם יש מאגר של לקוחות עבר, מקבלי דיוורים או מעריצים נאמנים, אל תוותרו על ההזדמנות להשתמש בו כדי ליצור קהלים חכמים לקמפיינים הפרסומיים שלכם בפייסבוק.

דוחות ברמת העסק: הביזנס מנג'ר מאפשר לבעלי עסקים לפקח בקלות רבה יותר על העבודה הנעשית עבורם על ידי אנשי מקצוע. כאן תוכלו לראות את הביצועים של המודעות שלכם בחשבונות השונים מבלי לחפש אותם בתוך המערכת.

יותר אבטחה: מרכז האבטחה של הביזנס מנג'ר מאפשר להקים זיהוי דו-שלבי וליצור גיבויים, כך שהנכסים שלכם בטוחים ומאובטחים יותר.

תנו הרשאות לעובדים שלכם כדי שיוכלו לגשת לנכסי הפייסבוק שלכם.

עוד כמה דברים שחשוב לדעות לפני שתפתחו ביזנס מנג'ר משלכם:

  • גם אם אתם יצרתם בעצמכם את הביזנס מנג'ר שלכם, עדיין תצטרכו לתת הרשאת עבודה לעצמכם בעמודים וחשבונות המודעות שלכם.

  • בביזנס מנג'ר חדש ניתן ליצור רק חשבון מודעות אחד.

  • ברגע שביזנס מנג'ר משתלט על חשבון מודעות מסוים לא ניתן להעביר אותו לביזנס מנג'ר אחר. כך שכדאי להשקיע מחשבה בתכנון תשתית הפייסבוק העסקית שלכם לפני שניגשים למשימה.

    מוכנים לפתוח ביזנס מנג'ר עבור העסק שלכם? לכו לhttps://business.facebook.com ועקבו אחרי ההוראות במרכז העזרה של פייסבוק.

או הקליקו כאן כדי ליצור קשר עם הצוות שלנו ותנו לנו לדאוג להכל.

מאמרים נוספים