אחד הדברים המסבכים את חייהם של מנהלי מדיה חברתית ובעלי עסקים המעוניינים להשתמש בפלטפורמות של פייבסוק לצרכי שיווק, הוא ריבוי הממשקים והתפריטים. ניהול דף עסקי בפייסבוק, ועוד יותר מכך עבודה עם מערכת הפרסום ADS MANAGER , דורשים עבודה עם מערכות מסועפת ומעבר מתמיד בין הגדרות. מי שמעמיק בלימוד המערכות מגלה כי במקרים רבים, ניתן לעשות את אותה פעולה, בין אם מדובר בהעלאת מודעה ממומנת, עריכת פוסט או הוספת סרטון לעמוד פייסבוק ביותר מדרך אחת באמצעות הכלים של פייסבוק עצמה.
ממשק ה-CREATOR STUDIO שנוסף לתפריטי ניהול העמוד העסקי לפני כמה שנים הושק כחלק ממהלך של יצירת אפליקציה ייעודית עבור יוצרי תוכן. לאחר זמן קצר, ננטש רעיון האפליקציה והסטודיו נותר כממשק ייעודי לניהול תוכן מהדסקטופ, אשר נועד לרכז בתוכו חומרי וידאו ותמונות ולהקל על תזמון פוסטים. פיצ'רים נוחים, אך לא שונים מהותית מהאפשרויות שהוצעו גם קודם לכן בלשונית PUBLISHING TOOLS בעמוד העסקי. בקיץ 2019, במסגרת השקת חשבונות אינסטגרם ייעודיים ליוצרים, פייסבוק אפשרה לבעלי חשבונות אינסטגרם עסקיים לתזמן פוסטים באינסטגרם באמצעות ה-CREATOR STUDIO. האפשרות הזו, שהייתה קיימת קודם לכן רק באמצעות שימוש באפליקציות חיצוניות היא שיפור חיוני בחייהם של מנהלי תוכן. היא גם גרמה לרבים לעבור לעבוד דרך ה-CREATOR STUDIO והפכה אותו מעוד ממשק של פייסבוק, לכלי עבודה שימושי.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
נכון להיום ה-CREAOR STUDIO הוא הכלי הרשמי היחיד המאפשר לתזמן מראש פוסט באינסטגרם. התזמון עצמו אינו מושלם ואי אפשר, למשל, לערוך פוסט לאחר התמזון, אבל כל מנהל תוכן באינסטגרם שרצה לצאת לחופשה קצרה עדיין מודה על התוספת הזו. מעבר לכך, הסטודיו הוא הכלי היחיד המאפשר תזמון סרטוני IGTV. אפשרות שלא הייתה נגישה קודם לכן גם דרך כלים חיצוניים
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
ישנם כמה סוגים של פוסטים הנגישים כיום רק כמודעה ממומנת או בתוך הסטודיו. אם אתם רוצים להעלות אלבומי תמונות, קרוסלות, או מצגות של תמונות, כאן תוכלו לגשת אל האפשרות הזאת באמצעות בחירת האופציה ליצור פוסט מולטימידה. הסטודיו גם מאפשרו פוסטים המשלבים תמונה ווידאו, בדומה לקאנבס המוכר ממערכת הפרסום.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
אחד הקשיים ביצירת תוכן ווידאו לדיגיטל הוא מציאת חומרי גלם לא מוגנים בזכויות יוצרים. פייסבוק מעודדת את המשתמשים שלה ליצור סרטונים ומציעה להם ספרייה של מוזיקה חינמית שאפשר לנצל לכל צורך העולה על רוחכם.
במובנים רבים, הסטודיו הוא חיקוי של מערכת ניהול התוכן של יו-טיוב, הנקראת גם היא סטודיו. עצם ההשקעה של פייסבוק ביצירת הסטודיו היא עדות נוספת להחשיבות שפייסבוק מייחסת לתוכן וידאו. מי שמעלה הרבה סרטונים לעמודים שלו ימצא הרבה עניין בממשק הסטודיו. למשל, יש כאן אפשרות ליצור פליי-ליסטים של הסרטונים שלכם ולהגיש בקשה למונטיזציה של הסרטונים. בדיוק כמו בסטודיו של יו-טיוב. יוצרי וידאו גם יוכלו ללמוד כאן יותר על הביצועים של הסרטונים שכבר הפיצו ולקבל סטטיסטיקות מעודכנות על זמני צפייה והקהל שנחשף אליהם. עוד אפשרות מעניינת – העלאה של סרטון אחד למספר עמודים באמצעות אפשרות ה-cross posting.
רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות? יותר עוקבים? יותר פעילות בחשבונות שלכם? לחצו כאן עכשיו
מערכת ניהול הדפים העסקיים של פייסבוק לא ממש עודכנה בשנים האחרונות. מפעם לפעם מופיעים בה באגים מעצבנים כמו בעיות בתזמון הפוסטים ונראה שעם הזמן היא הופכת לפחות נוחה לעבודה. עבור מנהלי תוכן ובייחוד מי שמפרסם הרבה סרטונים בנכסי הפייסבוק שלו, הסטודיו מהווה כלי עבודה נח שיכול להיות אלטרנטיבה לממשקים אחרים של פייסבוק