כך תקנו את ה-NFT הראשון שלכם

הנושא המדובר ביותר ב-2021 אחרי הקורונה היה תחום הקריפטו. יתרה מכך, המונח NFT (כידוע, ראשי תיבות של Non-Fungible Token) נבחר למילת השנה של מילון קולינס, והיה אחד החיפושים הבולטים של השנה בגוגל. סיכוי לא מבוטל, ש-NFT מסקרן גם אתכם; אולי בא לכם אפילו לנסות את מזלכם בתחום. אם אתם אולי אף חושבים על רכישת ה-NFT הראשון שלכם, אך אתם לא בטוחים בדיוק כיצד לעשות זאת מבחינה טכנית, המדריך הזה נועד בדיוק עבורכם.

כניסה לשוק ה-NFT

כל NFT באשר הוא, הינו למעשה אסימון קריפטו דיגיטלי ייחודי וחסר תחליף, המאוחסן על-גבי רשת בלוקצ'יין כגון אתריום, סולנה, קרדנו, Flow ועוד. היות ומדובר במוצר קריפטו, כדי לקנות NFT עליכם להצטייד בארנק קריפטו: ארנק קריפטו (או ארנק בלוקצ'יין) הינו בעצם תוכנה כזאת או אחרת המאפשרת לבצע פעולות על גבי הבלוקצ'יין, כמו למשל לרשום מטבעות דיגיטליים למיניהם או NFTs על שמכם (או ליתר דיוק, על שם הארנק המנוהל על ידכם). כדאי לדעת שישנם שני סוגים של ארנקי קריפטו: ארנקים "חמים" וארנקים "קרים". ארנקים חמים מחוברים כל הזמן לרשת (למשל באפליקציה על גבי המכשיר הנייד שלכם, או באתר אינטרנט מסוים), וניתן לגשת אליהם בכל עת. ארנקים קרים לעומת זאת הם חומרה פיזית עליה מותקנת תוכנה המאפשרת רישום של המטבעות שלכם, ואינה מחוברת לרשת האינטרנט באופן קבוע (ולכן ארנקים אלו נחשבים על פניו לבטוחים יותר מפריצות). 

כדי לקנות NFT, אתם תרצו לקנות ארנק חם שיכול להתחבר לפלטפורמות המסחר השונות ב-NFT, כגון Rarible, סולאנה-ארט, OpenSea ועוד. כמה מהפלטפורמות הללו מוגבלות לרשתות בלוקצ'יין מסוימות; למשל, OpenSea פועלת על גבי אתריום ופוליגון בלבד, כלומר תצטרכו ארנק תומך בבלוקצ'יין של אתריום או פוליגון. משום כך, בחירת הפלטפורמה די הולכת יחדיו עם בחירת הארנק. בנוסף לכך, בטרם תבחרו ארנק, יש לקחת בחשבון שיקולי בטיחות, שיקולי נוחות (האם יש אפליקציה לנייד?) ומאפיינים נוספים. למשל, בארנק nami של קרדנו, אפשר לראות את ייצוג ויזואלי של ה-NFT שלכם, ואילו באתריום לרוב לא ניתן. 

עם זאת, אם אין לכם דרישות מיוחדות, ואתם מגיעים לעניין עם חוסר בידע שיכול להטות את הבחירה שלכם, מה שהרוב עושים הוא לבחור בארנק של חברת מטא-מאסק; ההרשמה אליו יחסית פשוטה, הוא מאפשר רכישת קריפטו באשראי, וכן מתממשק בקלות עם OpenSea (והוא אף הארנק הפופולרי ביותר ב-OpenSea).

אם החלטתם ללכת על מטא-מאסק ו-OpenSea, ראשית תיכנסו למטא-מאסק, ותצרו ארנק משלכם. לאחר מכן, תורידו את התוסף של מטא-מאסק לדפדפן כרום. לאחר מכן, כנסו ל-OpenSea, ותחברו את הארנק שלכם לפלטפורמה. יופיע בפניכם המסך הזה:

צילום מטאמאטסק
צילום מסך מתוך מטאמאסק
אם גם אתם מרותקים לעולם ה-NFT רוצים לדעת את כל מה שהכי חדש ולקבל טיפים ועדכונים, הצטרפו לערוץ הדיסוקרד שלנו.
יש לכם פרויקט NFT ואתם רוצים לקדם ולשווק אותו? נשמח לעזור!

הקישו את הסיסמה שבחרתם לארנק; לאחר מכן, תופיע בפניכם אפשרות של חיבור הארנק לאתר. התחברו עם הארנק ל-OpenSea, ואתם בפנים.

בחירת יצירה ב-OpenSea

בחרנו פלטפורמה, בחרנו ארנק, וחיברנו אותו לפלטפורמה. כדי לקנות NFT, עליכם כאמור לקנות אתריום, וצריך שיהיה לכם מספיק אתריום בארנק על מנת לקנות את מה שתרצו. לחצו על התוסף של מטא-מאסק בכרום, ולחצו על "Buy":

קניית אתריום
צילום מסך מתוך מטאמאסק
אם גם אתם מרותקים לעולם ה-NFT רוצים לדעת את כל מה שהכי חדש ולקבל טיפים ועדכונים, הצטרפו לערוץ הדיסוקרד שלנו.
יש לכם פרויקט NFT ואתם רוצים לקדם ולשווק אותו? נשמח לעזור!

לאחר מכן, ייפתחו בפניכם שלוש אפשרויות לרכישת אתריום. אם תרצו לקנות באשראי, לחצו על Wyre, שהיא האפשרות העליונה מבין השלוש המוצעות. משם, הכל די מסביר את עצמו, ודומה לכל רכישה אונליין שבצעתם בעבר. 

יש לכם אתריום בארנק שמחובר ל-OpenSea? זהו, בגדול אתם יכולים להתחיל לשוטט בזירה, שהיא כמו אמזון או איביי לתחום ה-NFT. באתר יש Collections ויש Items: קולקציות הן אוסף של המון אייטמים, ומיועדות לאנשים שיוצרים סדרה של יצירות. חלק מהפריטים בקולקציות הם אקראיים (כלומר, אתם לא יודעים איך תיראה היצירה); בחלק מהרכישות, המינט נעשה רק לאחר הרכישה; כמו כן, יש רכישות שנעשות בפורמט של מכירה פומבית, וחלק בעבור מחיר קבוע מראש.

חשוב לשים לב, שחלק מהמוכרים באתר מנסים לעבוד עליכם לקנות יצירות יקרות בעורמה. למשל, הפרויקט הידוע Bored Apes Yacht Club, שזכה לפופולריות רבה? חלק מהמוכרים ינסו להתחזות לפרויקט הזה בשם דומה, לכן, אם תרצו לקנות אייטם בקולקציה הזאת (ויש לכם בערך מאתיים אלף דולר מיותרים), תחפשו את ה-V הכחול ליד היוצר, מה שמעיד שהוא עבר אימות על ידי האתר.

צילום מסך מתוך OpenSea
צילום מסך מתוך OpenSea
אם גם אתם מרותקים לעולם ה-NFT רוצים לדעת את כל מה שהכי חדש ולקבל טיפים ועדכונים, הצטרפו לערוץ הדיסוקרד שלנו.
יש לכם פרויקט NFT ואתם רוצים לקדם ולשווק אותו? נשמח לעזור!

לסיכום, רכישת NFT אינה עניין מסובך מבחינה טכנית. עם זאת, הקושי האמיתי הוא לדעת באיזה NFT שווה לנו לשים את מיטב כספנו, מתוך תקווה שערכו יעלה בעתיד. לשם כך, צריך לדבר על שיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירת פרויקט NFT.

מאמרים נוספים