מכירות דרך אינסטגרם
מכירות דרך אינסטגרם

שבעה טיפים להגדלת מכירות באמצעות אינסטגרם

האלגוריתם של אינסטגרם משתנה ללא הרף, אולם המגמה היא ברורה: מתן דגש וחשיפה על תוכן אותנטי מחיי היום-יום של משתמשים, על חשבון תוכן שיווקי או עם אוריינטציה מכירתית. עם זאת, כמובן שזה לא אומר שנסתם הגולל על שיווק באינסטגרם: פשוט צריך לחשוב באופן יצירתי יותר ולעבוד בשיטתיות. אספנו עבורכם כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגדיל את המכירות של העסק שלכם דרך האינסטגרם. גם אם תקחו רק חלק מהדברים, כבר הרווחתם משהו (אגב, תנו תשומת לב מיוחדת לטיפ מספר ארבע). 

1. תגרמו להם לרצות את זה

העיקרון הכי חשוב בשיווק, הוא שהמסר השיווקי חייב להדגיש את גרימת העונג או את הפחתת הכאב שהמוצר שלנו יכול להביא הלקוח. כאשר אנחנו מפרסמים תוכן שיווקי באינסטגרם, התוכן חייב להדגיש את האופן שבו המוצר שלנו מביא עונג ללקוח, או לחילופין, מפחית את הכאב שלו. למשל, אם אנחנו מפרסמים יוגורט חדש, עלינו להדגיש כמה הוא טעים ומענג. לחילופין, אם אנחנו מפרסמים שירות מסוים, אנחנו יכולים להדגיש כמה הוא חוסך זמן, כסף וכדומה.

באינסטגרם, היות והקשב קצר במיוחד, אנחנו חייבים להתחיל כל פוסט או סטורי שאנחנו מפרסמים מייד עם דגש על העונג והכאב של הלקוח. אם יש לנו תמונות יפות ומגרות של המוצר, מה טוב. אם אין לנו, אפשר להשתמש באינפוגרפיקה חכמה שתבליט מייד בעיניו של הלקוח כיצד אנחנו הולכים לעזור לו. את הוויז'ואל שלנו נלווה בטקסט חכם, קצר וקולע שמניע לפעולה.

2. אבל אל תגזימו

יש נטייה כזאת כאשר אנחנו מנהלים פרופילים עסקיים באינסטגרם, להעלות רק תוכן שקשור רק לתחום העיסוק של המותג, ולהפקיד תמיד שהתוכן מעוצב בצבעים של המותג ומבטא את ערכי המותג. זה נכון שכך אנחנו מקבלים פיד יפה, נקי ומעוצב בפרופיל שלנו. עם זאת, האלגוריתם של אינסטגרם כבר לא ממש מעריך את הסדר והארגון שלנו: כיום, אינסטגרם רוצים אך ורק תוכן אישי ואותנטי, כזה שמתפרסם בלי פילטרים ובלי חשבון. 

לכן, אם אנחנו רוצים חשיפה לתכנים שלנו, אנחנו חייבים לשלב גם תוכן אישי, כלומר תוכן שלא מוכר ולאו דווקא קשור לעיסוק שלכם במישרין או אפילו בעקיפין; פשוט, משהו מהחיים שלכם, שאנשים יוכלו להזדהות איתו. אם אין לכם רעיון מוצלח יותר, פשוט תצלמו את עצמכם בעסק שלכם נותנים איזו דרשה לתחילת השבוע, בסגנון "שיהיה לכם אחלה שבוע אנשים יפים". עם הזמן, המילים יצאו מכם בטבעיות, והסטוריז שלכם יהיו מעניינים יותר.  

3. בלעדיות לאינסטגרם

דרך מעולה לייצר באזז ועניין ביחס למותג שלכם באינסטגרם, היא להשיק מבצעים שיהיו בלעדיים לקהל הלקוחות שמגיע דרך האינסטגרם. ממש כמו שהמילה "מבצע" ו"בלעדיות" לוחצים אצלנו על כפתורי ההפעלה הנכונים בכל הנוגע לקניות, כך הדברים עובדים גם באינסטגרם. האמת, באינסטגרם זה עובד אפילו טוב יותר, משום שבאינסטגרם פעילות מייצרת עוד פעילות. 

4. שימוש בנתוני סטוריז

כמובן שפירסום סטוריז והעלאת "לייבים" מהווים חלק אינטגרלי משיווק באינסטגרם. אולם חשוב גם מה שעושים עם הסטוריז שאנחנו מפרסמים. ראשית, בכל פרסום של סטורי נשתדל להפעיל את קהל העוקבים שלנו: נוסיף סקר, סליידר של אמוג'יז, נזמין את העוקבים לשאול שאלות וכדומה. לאחר מכן, ניקח את כל אלו שהגיבו אקטיבית לסטוריז שלנו, ונוסיף אותם לרשימת החברים הקרובים שלנו, כך שנוכל להעלות להם סטוריז ממוקדים יותר המותאמים להם אישית. מעבר לכך, נתחיל לעקוב אחר אותם עוקבים בעצמנו, נגיב, נעשה לייקים וכדומה, על מנת להישאר בתודעה שלהם. בינתיים, הם יתחממו אל המותג שלנו, עד שהם יהיו מוכנים לבצע רכישות. 

5. אינסטגרם שופינג

בשנתיים האחרונות נוסף לאינסטגרם פיצ'ר חשוב, שאם אתם לא מכירים אותו עדיין, זה הזמן להכיר. בהנחה שיש לכם אתר-חנות עם דומיין משלכם וכן אתם עומדים בתנאים, אתם יכולים לפתוח חנות באינסטגרם, ממנה ניתן לבצע רכישות באינסטגרם מבלי לצאת לאתר אחר. לחנות הזאת אפשר להעלות מוצרים, אותם יהיה ניתן לתייג בתכנים שעולים לפלטפורמה. בעצם אינסטגרם מאפשרת לכם לבנות קטלוג נפלא, מרהיב ומגרה, שיהיה חשוף בפני אנשים בקלות כאשר הם גוללים את הפיד שלהם.

6. מודעות ממומנות

לא מעט אנשים סולדים מקידום ממומן, ומעדיפים להביא טראפיק אורגני. עם זאת, הגיע הזמן שתפנימו שהתחרות האורגנית נהייתה כל כך קשה, שבמקרים מסוימים זו ממש מלחמה בתחנות רוח. אינסטגרם מאפשרת לכם ליצור פוסטים, רילס וסטוריז ממומנים, ולטרגט בדיוק את הקהל שאתם מכוונים אליו לפי תחומי עניין. 

נציין כי מוטב להתחיל עם מודעה שתרוץ כמה ימים בלבד, ולאחר מכן, נעשה לה אופטימיזציה, כך שנשיג תוצאות טובות יותר בהמשך. כמו כן, אינסטגרם אנליטיקס תאפשר לכם לראות את ההשפעות של המודעות הללו לאורך זמן.  

7. ביקורות בהיילייטס

יצירת אמון היא מרכיב חשוב בשיווק, וביתר שאת בשיווק באינטרנט. דרך מעולה להשיג את אמון הלקוחות שלנו דרך האינסטגרם, היא העלאת ביקורות חיוביות שקיבלנו מלקוחות. הדרך האלגנטית ביותר לעשות זאת לדעתנו היא העלאת הביקורות הללו להיילייטס ייעודי לכך בפרופיל שלנו, כך שמי שישוטט לנו בפרופיל, יוכל להיתקל בהן בקלות.  

אם כן, הגיע הזמן להתחיל לאסוף ביקורות חיוביות שאנחנו מקבלים, צילומי מסך של הודעות, ביקורת מגוגל וכדומה, ולהעלות לסטורי. 

מאמרים נוספים