לא משנה מה אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלכם לשנה הקרובה, במוקדם או במאוחר תיזרק לאוויר המשרד שאלת עיצוב דף נחיתה.
ומה הפלא?
ממוקד, מדיד, זול יחסית ופרסונלי שיכול להשתלב מצוי בכל קמפיין דיגיטלי ובכוחו לייצר לידים, להגדיל המרות, ליצור מעורבות, לעורר מודעות למותג, לחברה, למוצר או למבצע, לחזק מותג וגם לתרום לתדמית וליצירת רושם ראשוני.
הייחודיות בדף נחיתה טמונה בכך שדף זה מוקדש כל כולו לקידום מוצר מסוים, הצעה מיוחדת או שירות ספציפי, בניגוד לאתרי אינטרנט, בלוגים או חנויות איקומרס – שם מרוכזים על גבי כמה וכמה עמודים כל השירותים, ההצעות, המבצעים והמוצרים באותה הפלטפורמה.
העניין הוא שמה שכתבנו בתחילת הכתבה, בפסקה כאן למעלה, ידוע לכולם. כן, כן, ידוע גם למנהלי השיווק בחברות ה-Fortune 500 וגם למשווקים בסוכנויות פרסום ולבעלי עסקים שמשווקים את עצמם בעצמם, וזה בעייתי.
למה? כי כולם מכירים בערך השיווקי הרב שיש לדפי נחיתה, על כן כולם עמלים על עיצוב דף נחיתה וקשה מאוד להתבלט בתוך ים דפי הנחיתה המופקים בשנים האחרונות. יתרה מכך, יש ברשת מאות מדריכי בניית דפי נחיתה מקצועיים המלמדים כיצד לבנות ולעצב דפי נחיתה וזה אתגר של ממש להפיק דפי נחיתה מוצלחים הנבדלים מכלללל דפי הנחיתה האחרים.
אז איך פותרים את הברוך?
פשוט מאוד, קראו את מדריך דפי הנחיתה שלפניכם. הוא מעודכן, מבוסס על כל החידושים האחרונים וגם מבוסס על ניסיון רב שצברנו במהלך השנים, והוא ינחה אתכם צעד אחרי צעד בבנייה ועיצוב דף נחיתה ממיר, אבל באמת ממיר!
מדריך לעיצוב דף נחיתה שמגדיל את היקף הלידים והמכירות
העדיפו עיצוב דף נחיתה מינימלי. מכירים את הפתגמים "כל המוסיף גורע" או "Less Is More"? מעולה. זכרו אותם בעת הקמת דף נחיתה חדש כי הם צריכים להנחות אתכם. נכון, יש מלא תבניות עיצוב יפות ומרשימות עם כל מיני אלמנטים גרפיים ופונקציונליים מגניבים שעשויים למשוך את העין, אבל צריך לזכור שדף נחיתה נועד להביא את הלקוחות לבצע פעולה מסוימת ולא כדאי להטריד ולהכביד על הלקוחות הפוטנציאליים עם יותר מדי אלמנטים. מומלץ מאוד לבחור בעיצובים מינימליסטיים, נקיים, הכוללים אך ורק אלמנטים גרפיים ופונקציונליים שישרתו ויעצימו את המסר ולא יסיחו את הדעת.
טיפ: בחרו 2 עד גג 4 צבעים, אל תעמיסו יותר מדי תמונות, סרטונים, אפקטים, דיאגרמות, תוספים ואלמנטים גרפיים והעדיפו עיצוב מרהיב ואסתטי אך נקי, מינימלי. הבליטו באמצעות אלמנטים גרפיים ופונקציונליים רק את מה שבאמת חשוב.
שימו לב לעיצוב המינימלי, הפשוט והיפה של בית ההשקעות "Aqua Investment" בתמונה מספר 2. העיצוב לא מאפיל על המסר, נעים וכיף להתבונן בדף הנחיתה הזה ואין אלמנטים ויזואליים או פונקציונליים עודפים. פשוט, נקי, מקצועי ומשכנע.
השתוללו עם הטיפוגרפיה. בניגוד למה שהמלצנו על עיצוב דף נחיתה, בכל מה שנוגע לעיצוב הטקסט והטיפוגרפיה בדף כדאי דווקא להגזים קצת. אז אם בא לכם קצת להשתולל ולחיות על הקצה – זה בדיוק המקום והזמן. דף נחיתה הוא דף שנועד, כאמור, לקדם ולפרסם מוצר אחד, הצעה אחת או שירות אחד ויש דף שלם לכתוב על אודות המוצר, ההצעה או השירות, אז למה לא להבליט את הכותרות בפונט גדול וקורן?! לא צריך להסתפק רק בהבלטת הכותרות, אפשר לכתוב גם את גוף התוכן של דף הנחיתה בפונטים גדולים ובולטים, וכנ"ל לגבי טקסט כפתור ה-CTA ואפילו ההזמנה למילוי הטופס. זה גם מקל מאוד על הקריאה, גם מדגיש את הפעולה שרוצים שהלקוחות יבצעו וגם מעביר את המסר באופן ברור, חד, בולט ובהיר.
טיפ: השתמשו בפונטים קטנים יותר בעיקר לצורך ציון אלמנטים שאמנם חייבים להיות בדף הנחיתה אך לא הייתם רוצים שיבלטו, למשל: תקנון החברה, תנאי החזרת מוצרים וכו'.
בתמונה מספר 3 אפשר לראות עיצוב דף נחיתה של בוטיק האנימציה Roof. דף הנחיתה שלהם הוא דוגמה נהדרת לשימוש בטיפוגרפיה בולטת, וגם מהווה דוגמה ל"השתוללות" ומשחק עם כמה סוגי פונטים.
שלבו וידאו וסרטונים. מסקר שנערך לאחרונה על ידי Wyzowl.com עולה כי 84% מהלקוחות דיווחו כי הם שוכנעו לרכוש מוצר או שירות לאחר שצפו בווידאו או סרטון של מותג. עוד עולה מהסקר ש-94% מהמשווקים ציינו כי סרטונים עוזרים ללקוחות ולמתעניינים להבין בצורה טובה יותר את המוצר או השירות שלהם. בנוסף, 86% מהמשווקים ציינו כי וידאו עזר להם להגדיל את התנועה לאתר החברה, 84% מהמשווקים דיווחו שסרטונים מביאים להם יותר לידים, ו-78% מהמשווקים ציינו כי וידאו העלה את היקף המכירות. יש שפע של סוגי סרטונים שניתן לשלב בתוך עיצוב דף נחיתה: סרטון המלצות של לקוחות, סרטון הדרכה המראה כיצד להשתמש במוצר, סרטון תדמיתי, סרטון המגולל התרחשות היסטורית, סרטונים משעשעים ועוד. חשוב כמובן שתהיה הלימה בין הסרטון לבין דף הנחיתה וכי הסרטון יתמוך במסר וגם יעודד את הלקוחות לבצע את הפעולה הרצויה (לרכוש, להירשם לניוזלטרים, להצטרף למועדון לקוחות, להוריד תוכנה וכו').
טיפ: חשבו היטב כיצד לשלב את סרטון הוידאו. אפשר לשלב בתוך עיצוב דף נחיתה סרטון כפופ-אפ או להטמיע אותו בקוד דף הנחיתה כך שהוא יהיה חלק אינטגרלי מהעיצוב של הדף. יש סרטוני לולאה מושתקים שהלקוחות צריכים ללחוץ על הווליום כדי לשמוע אותם ויש סרטונים שמוצגים פעם אחת וכדי לראות אותם שוב הלקוחות צריכים ללחוץ Play. כמו כן, וודאו שהדפדפנים השונים מציגים את הסרטון בדף הנחיתה שלכם בדיוק כפי שאתם רוצים.
הקדישו תשומת לב מיוחדת לאינטגרציות. הקמת דף נחיתה דורשת גם אינטגרציה עם מערכות, ממשקים ונכסים דיגיטליים אחרים. אם דף הנחיתה אמור להניע לרכישה, אז חשוב שהדף יוכל להתמשק עם מערכת גבייה (למשל Paypal). אם מעוניינים לבצע אינטגרציה עם מודעות הלידים של פייסבוק על מנת לדוור ניוזלטרים באופן אוטומטי ללקוחות חדשים, אז חשוב שתהיה לדף הנחיתה גם יכולת אינטגרציה עם פייסבוק.
טיפ: אם אתם מסתבכים עם כל הממשקים והמערכות אז במערכת לבניית דפי נחיתה המתקדמת שלנו באקטיב טרייל ניתן לבצע אינטגרציות מבלי לדעת פיתוח קוד, במהירות ובקלות, למספר מערכות וממשקים בהתאם לצרכים שלכם, כך שהסנכרון עם מערכות אחרות הוא פשוט ואוטומטי. כמו כן, במערכת דפי נחיתה שלנו באקטיב טרייל ניתן גם להטמיע קוד מעקב של גוגל אנליטיקס, הצובע לקוחות שביקרו בדף הנחיתה ומתמשק עם מערכות של גוגל אדס, פייסבוק ועוד ומאפשר רימרקטינג (שיווק מחדש) ללקוחות אלו. ראו תמונה מספר 5: כל מה שצריך כדי לעקוב אחר לקוחות ומתעניינים במערכת דפי הנחיתה של אקטיב טרייל הוא להעתיק את הקוד המופק מגוגל אנליטיקס ולהדביק אותו בקטגוריית "קוד מעקב", Copy ואז Paste וזהו.
ודאו שדף הנחיתה שלכם רספונסיבי. אחד התנאים ההכרחיים לבניית דפי נחיתה מקצועיים וממירים הוא שדפי הנחיתה יראו היטב בכל המסכים, בכל מכשירים ובכל הרזולוציות. אז מה יש לנו היום? יש מחשב שולחני (לנו אין כמובן, אבל להורים שלנו יש), יש טאבלט, יש סמארטפון של אפל, של גוגל, יש שעונים חכמים ומה לא. כדי שדף נחיתה ימלא את ייעודו וימיר חשוב שהוא יהיה קריא, נגיש, נעים לגלישה, ידידותי למשתמש ואטרקטיבי בכל המכשירים ויש לוודא שכל המסרים והאלמנטים הויזואליים יראו היטב בכל רזולוציה בכל מכשירים. אם לא דואגים לדף נחיתה רספונסיבי בעצם מוותרים מראש על המון לקוחות פוטנציאליים לטובת המתחרים. במערכת דפי הנחיתה שלנו באקטיב טרייל פשוט מאוד להפוך דפי נחיתה לרספונסיביים ומותאמים לכלל המכשירים, למעשה הפיכת דף נחיתה לרספונסיבי נעשית באופן אוטומטי, לא צריכים מתכנתים, מעצבים גרפיים או מפתחים.
התבוננו בתמונה מספר 7 המציגה את העלייה המטורפת בשיעור המשתמשים בסמארטפונים משנת 2012 עד לשנת 2021, לפי Statista. היא מבהירה שאסור לוותר על המובייל ועל דפי נחיתה רספונסיביים הנראים היטב בכל המכשירים, המסכים והרזולוציות.
טיפ: אחרי שהפכתם את דף הנחיתה לרספונסיבי בדקו היטב את הנראות של הדף בכל המכשירים ובכל המסכים וודאו שהנראות אכן טובה ואופטימלית בכל הבדיקות. שימו לב לתוכן, לאלמנטים ויזואלים וגם לאלמנטים פונקציונליים. כמו כן, הקפידו לעקוב אחר התנועה בכל מכשיר (אפשר דרך גוגל אנליטיקס), כך שאם אתם מזהים מעט תנועה ממכשיר מסוים או שיעורי נטישה גבוהים ממכשיר מסוים, בדקו את הנראות באותו מכשיר ואם יש צורך לתקן את הרספונסיביות לאותו מכשיר, תקנו.
בהצלחה!